Gå til innhold

E92 335i - Mye updates


Mickl
 Share

Anbefalte innlegg

Rå bil :)

Ang. PKK så gikk min igjennom med catless og MHD(stage 0). Jeg gadd ikke alt styret med å bytte før, tenkte det var like greit å prøve først i hvert fall. Også gikk den igjennom. De som målte det ble også overraska, når jeg fortalte det etterpå :D Lik bil omtrent, samma coilovere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, fxwz skrev:

Rå bil :)

Ang. PKK så gikk min igjennom med catless og MHD(stage 0). Jeg gadd ikke alt styret med å bytte før, tenkte det var like greit å prøve først i hvert fall. Også gikk den igjennom. De som målte det ble også overraska, når jeg fortalte det etterpå :D Lik bil omtrent, samma coilovere også :)

Det var et gledelig tips :D MHD Orginal program bare uten catalysator?

Hvordan ellers synes du bilen er catless og med MHD map? Gleder meg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, MHD flash med "stock map" (stage 0, tilsvarende stock bil, mye kjappere enn å bytte til helt stock tune) og catless downpipes. De ser helt like ut som dine.1434057481303.thumb.jpg.75bb7c6ee7d15a7cb5656ad7d9bba12a.jpg

Hva skal man si? Det er helt rått med catless og MHD :D Det går som et uvær. Ikke et negativt ankepunkt. Det er så mye mer aggresiv tune med MHD så det kjennes ut som natt og dag fra stock. Og ikke minst så åpner det lyden noe voldsomt med DPs! Bare å glede seg! Og bare å glemme å få grep før 4. gir på denna tia av året :D

Hvis du virkelig vil kjenne skinnet rives av pølsa så få tak i noe E85 (bioethanol) og kjør 40% E85 og 60% 98 blyfri(eller omvendt), med tilsvarende e85 mix maps i MHD. DET er brutalt det...

Endret av fxwz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, et tips hvis du har tenkt å gjøre monteringa selv. Jeg endte opp med å betale Jensen eksos 2-3 tusen for å montere downpipes'a. Prøvde i dagesvis selv først, men det var relativt kronglete for en ikke-mekaniker som meg. De som monterte det endte opp med å sveise og greier for å få det bra, så hvis jeg skulle gjort DPs på nytt hadde jeg bare betalt noen til å gjøre det først som sist. Det skal sies at jeg kjøpte noen tyske DPs fra eBay som er billigere enn mange av "merkenavna" (VSRF etc), så kanskje det er lettere med noen dyrere hvis de har bedre passform?

Nå er ikke jeg noen mekaniker men har gjort alt annet selv på bilen, bare DPs jeg har gitt opp på.. FYI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil dette her! Ikke helt min smak de felgene der, men flott bil ellers - den spoileren likte jeg godt :) Ville vurdert LCI baklykter samt grill i blank sort av den nye typen med doble riller :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Walkabout skrev:

Fin bil dette her! Ikke helt min smak de felgene der, men flott bil ellers - den spoileren likte jeg godt :) Ville vurdert LCI baklykter samt grill i blank sort av den nye typen med doble riller :) 

elger er smak og behag :D Heldigvis er vi ikke alle like.

Har bestilt LCI lykter med GS, men de kommer jo ALDRI.. Tror forresten jeg beholder e9x grill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fxwz skrev:

Forresten, et tips hvis du har tenkt å gjøre monteringa selv. Jeg endte opp med å betale Jensen eksos 2-3 tusen for å montere downpipes'a. Prøvde i dagesvis selv først, men det var relativt kronglete for en ikke-mekaniker som meg. De som monterte det endte opp med å sveise og greier for å få det bra, så hvis jeg skulle gjort DPs på nytt hadde jeg bare betalt noen til å gjøre det først som sist. Det skal sies at jeg kjøpte noen tyske DPs fra eBay som er billigere enn mange av "merkenavna" (VSRF etc), så kanskje det er lettere med noen dyrere hvis de har bedre passform?

Nå er ikke jeg noen mekaniker men har gjort alt annet selv på bilen, bare DPs jeg har gitt opp på.. FYI.

Har hørt det skal være litt arbeid med dette, men 2-3 lapper høres jo ikke ille ut da. Får prøve meg frem :) Er forresten VRSF.

Jeg har ESS flash, så spent på å se forskjell til MHD :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sydenfareren skrev:

Hvordan ble lyden med nye down pipes?

 

Ble mye grommere lyd, men fortsatt ikke "støy" så er meget fornøyd :) Virker som det er mye bedre gassrespons. Sikkert noe med at turboene får raskere spool ups, og mindre motstand. Men den virkelige forskjellen kommer vel når jeg får tunet den opp igjen :) Nå er hvertfall alt klart til å mappe den om igjen. Gleder meg til å kjøre mot e92 m3 å se hvordan det går :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...