Gå til innhold

Godkjenning av senkesett


williamsahr
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, men del 2 må leveres inn når du godkjenner. Fordi du skal få et nytt vognkort i forbindelse med dette,Dæ derfor må du ta med del 2.

Har du halogenlamper bør du også ta med papirer på at lysa er justert korrekt i forhold til ny kjørehøyde.

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, scoot skrev:

 

Har du halogenlamper bør du også ta med papirer på at lysa er justert korrekt i forhold til ny kjørehøyde.

Må nok ha papirer på lysjustering selv med xenon også, til tross for at de har nivåregulering. 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, ///M-ini95 said:

Må nok ha papirer på lysjustering selv med xenon også, til tross for at de har nivåregulering. 

Hvorfor? De justerer seg jo automatisk i forhold til vinkel på bærearmer foran og bak. Slik jeg har tolket det gjelder det kun biler uten automatisk regulering av lysvinkel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lysjustering på xenon også,men tror ikke du trenger papirer på det. Jeg har ikke blitt spurt om det hvertfall.

Men 4hjuls måling kan ikke være mer enn 4 uker gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. lysjustering tror jeg dette varierer hvem du møter..
Har aldri tatt lysjustering før jeg har vist noen av bilene, både halogen og xenon.

Vil kanskje tro hjulstillinga er for gammel, også er det såklart viktig at det er samme hjul du viser med, som hjulstillingskontrollen ble tatt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulstilling fra august 2017 blir du nok sendt hjem med. Avhengig av hvem du spør så er det 2-6 mnd gyldighet. Lysinnstilling er kjekt å ha om du skulle møte på en kranglefant, men personlig ble ikke jeg spurt da jeg godkjente. De papirene hadde jeg heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎23‎.‎05‎.‎2018 at 22.57, nitrox111 skrev:

Vil kanskje tro hjulstillinga er for gammel, også er det såklart viktig at det er samme hjul du viser med, som hjulstillingskontrollen ble tatt med.

Hvorfor er det viktig om jeg kan spørre? Jeg viste bilen min med helt andre felger (og dimensjoner) enn de som stod på da hjulstillingskontrollen ble tatt. Det var ikke noe problem for godkjenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...