Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde Viking her i stad for å hente en annen e60 jeg har. Samtidig tok han booster foran på den røde e60’en og da starta den foran igjen som den har gjort før. Men den ville ikke starte igjen etter bilen var skrudd av. Så det er noe rart her. Skal se litt på bilen senere om jeg kan finne ut noe mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skaanes skrev:

Hadde Viking her i stad for å hente en annen e60 jeg har. Samtidig tok han booster foran på den røde e60’en og da starta den foran igjen som den har gjort før. Men den ville ikke starte igjen etter bilen var skrudd av. Så det er noe rart her. Skal se litt på bilen senere om jeg kan finne ut noe mer...

Er det slik å forstå at bilen startet bare 1 gang med booster, mens andre gangen med booster startet den ikke? Eller mener du at den ikke startet uten booster, altså med batteriet bak?

 

Ellers prøv å finn ut om du har strøm på den kabelen som jeg har ringet med rødt på bildet under her. IKKE mål på batteripolen, i værstefall kan du stikke hull i isolajonen med målepinnen. Den svarte klumpen du ser nær batteripolen er der den kobler seg fra under evt krasj. 

 

BAtteri kabel.jpg

Endret av kalinkamaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kalinkamaen skrev:

Er det slik å forstå at bilen startet bare 1 gang med booster, mens andre gangen med booster startet den ikke? Eller mener du at den ikke startet uten booster, altså med batteriet bak?

 

Ellers prøv å finn ut om du har strøm på den kabelen som jeg har ringet med rødt på bildet under her. IKKE mål på batteripolen, i værstefall kan du stikke hull i isolajonen med målepinnen. Den svarte klumpen du ser nær batteripolen er der den kobler seg fra under evt krasj. 

 

BAtteri kabel.jpg

Den andre gangen med booster starten den ikke.

 

Det er strøm på den røde kabelen bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kapteinh skrev:

Hvor plasserte han jordingen til boosteren?

Om det var i karroseriet så er jo det 100% defekt plusskabel.

Om han satt den på motoren så kan det være jordingen.

Karosseriet

men prøvde selv senere og fikk start med jording i motoren. Daua ut med en gang etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Skaanes skrev:

Karosseriet

men prøvde selv senere og fikk start med jording i motoren. Daua ut med en gang etterpå

Men du kommer ikke noen vei videre med å prøve å få start mange ganger med booster. Du må finne ut hvorfor batteriet ikke leverer nok strøm fram til motoren, igjen sjekk kabelen....

Mest naturlige er i gjennomføringen, eller ved tilkoblingspunktene.

Når du får start med booster som er jordet i karroseriet, så må jordingskablene til motoren være i orden etter mine begreper.

Du snakket i starten om nytt batteri, er det registrert bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, kapteinh skrev:

Men du kommer ikke noen vei videre med å prøve å få start mange ganger med booster. Du må finne ut hvorfor batteriet ikke leverer nok strøm fram til motoren, igjen sjekk kabelen....

Mest naturlige er i gjennomføringen, eller ved tilkoblingspunktene.

Når du får start med booster som er jordet i karroseriet, så må jordingskablene til motoren være i orden etter mine begreper.

Du snakket i starten om nytt batteri, er det registrert bytte?

Det nye er ikke kodet inn, men det gamle tuller også. Lyser jo Transmission fault lampe når bilen får nok strøm til å starte. Men skal sjekke litt mer når jeg får tid igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde problemer med jordingskabel på E70'en i vinter. Måten jeg bekreftet det på var å bruke startkabelen som en jordingskabel. Strekte startkabel fra minus-punktet i karosseriet foran og festet den andre enden av kabelen i motoren (i mitt tilfelle festet jeg den på festebraketten til motordekselet) - bilen startet da uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et batteri tilpassa Audi A6 som stod min Mercury 1975. Det plasserte vi bak og tok starthjelp foran. Da starta bilen. Startet med nok strøm. Fikk flytta bilen inntil husveggen slik at det blir lettere å se etter ting. Det var deilig å se liv i bilen. Hadde den lenge på tomgang uten at den daua. Men da jeg skrudde av bilen, fikk jeg ikke start på den igjen. Den vil altså ikke starte alene uten hjelp foran. 

 

Det med jording med startkabel fra karosseri til motor funket ikke. Prøvde det før jeg tok starthjelp med annen bil. Prøvde starthjelp med den sorte kabelen fortsatt på, da startet ikke bilen. Men den startet da jeg tok av den ekstra jordingen.

 

Da jeg kjørte ut av garasjen smalt det godt under bilen. Er vel sånn som skjer når de står for lenge, hehe.

 

Uten at jeg har fått sjekka noe mere, er det den lange kabelen fra hjulbrønnen til motor? Eventuelt hva heter den på koed? B+ strømfordeler? Ser den koster litt over 4500kr og er 4,4 meter lang, det bør vel stemme?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skaanes skrev:

Tok et batteri tilpassa Audi A6 som stod min Mercury 1975. Det plasserte vi bak og tok starthjelp foran. Da starta bilen. Startet med nok strøm. Fikk flytta bilen inntil husveggen slik at det blir lettere å se etter ting. Det var deilig å se liv i bilen. Hadde den lenge på tomgang uten at den daua. Men da jeg skrudde av bilen, fikk jeg ikke start på den igjen. Den vil altså ikke starte alene uten hjelp foran. 

 

Det med jording med startkabel fra karosseri til motor funket ikke. Prøvde det før jeg tok starthjelp med annen bil. Prøvde starthjelp med den sorte kabelen fortsatt på, da startet ikke bilen. Men den startet da jeg tok av den ekstra jordingen.

 

Da jeg kjørte ut av garasjen smalt det godt under bilen. Er vel sånn som skjer når de står for lenge, hehe.

 

Uten at jeg har fått sjekka noe mere, er det den lange kabelen fra hjulbrønnen til motor? Eventuelt hva heter den på koed? B+ strømfordeler? Ser den koster litt over 4500kr og er 4,4 meter lang, det bør vel stemme?

 

Tviler på du trenger å skifte kabelen, men reparere der den er skadet.

Har du faktisk lest den tråden jeg linket til tidligere med samme problem?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1.9.2018 at 22.30, kalinkamaen skrev:

Anbefaler deg å feilsøke istedenfor all den prøving på å starte. Har du sjekket gjennomgangen under batteriet? Det har blitt kommentert tidligere av andre. Det er en svakhet.

Var ikke lett å komme til da bilen stod i garasjen veldig trangt, men får ta ting når jeg har tid.. godt å få den ut derfra i hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her høres ut som det er gjennomføringen/skrukoblingen på + polen på kabelen under bilen (ca under der clutchpedalen er?) Den er også linket til tidligere ser jeg, med en lignende sak.

Du prøver gjentatte ganger å starte bilen med kabler foran, hvor bilen starter, men deretter dør ut. Med andre ord feil i strømledning fra batteriet som ligger bak, og fram til motor. 

Det er en kjapp jobb å sjekke, eventuelt reparere. Istedenfor at du piner elektronikken flere ganger med starthjelp i håp om at det plutselig skal løse seg av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...