RS4 Skrevet September 6, 2013 Share Skrevet September 6, 2013 (endret) Bilen er solgt! Har kjøpt meg en BMW M5 Touring V10 5.0 – Alpinhvit Ble kjøp igjennom Drømmebil i Sandnes. Bilen er til salgs! Førstegangsregistrert: Oktober 2007(08 model) Antall eiere: 2 + meg Km.stand: ca 65.000 km(nyere motor ca 18.000) Det ble byttet motor når bilen var kjørt ca 46000km, og nå er motor kjørt ca 18000km. Ikke mye Dette var hovedutslaget for at jeg kjøpte denne bilen(få km på motor) Trykk på Show knappen etter spoiler for mer info&bilder Info på bilen BMW M5 Touring V10 5.0 – Alpinhvit Utstyr Farge: 300 - Alpinhvit IIIInteriør: LKSW – Skinn av type Merino i farge Sort XXX - 20” aluminiumsfelger av BMW 7-serie Individual design med 255 / 295 mm sommerdekk 737 - Interiørlister av type aluminium, type børstet 235 - Avtagbart tilhengergeste, med nivåregulering 302 - Alarm 316 - Automatisk baklukebetjening 320 - Bortfall av modellbetegnelse 402 - Panoramasoltak i glass 423 - Gulvmatter i velour 428 - Varseltrekant og førstehjelpssett 431 - Automatisk avblendbart innvendig speil 441 - Røkepakke 442 - Koppholdere for fører og forsetepassasjer 459 - Elektrisk setejustering 473 - Midtarmlene foran 494 - Oppvarmbare forseter 4MA - M Multifunksjonsseter for forseter 4MF - Dynamiske sidevanger for forseter med valgfrie justeringer 502 - Lyktespylersystem 508 - Park Distance Control (PDC) 522 - Xenon for nær- og fjernlys 524 - Adaptive kjørelys 534 - Klimaautomatikk med utvidet omfang 540 - Cruise control 563 - Lyspakke 601 - TV-funksjon 609 - Navigasjonssystem Professional 610 - Head-Up Display 612 - BMW Assist 616 - BMW Online 620 - Stemmestyring 633 - Forberedelse for mobilteleofn, med Blåtannstilkobling 672 - CD-veksler 6FL - USB audio grensesnitt 752 - BMW Individual - High End Individual Audio System 760 - BMW Individual - Shadow Line høyglans 771 - BMW Individual - Solbeskytende vinduer (med tilleggsfilm på bakruter samt soltak) 775 - BMW Individual - Antrasitt taktrekk Følgende deler er ettermontert 386 - Takrails, i farge sort XXX - HR senkefjører foran (- 35 mm) XXX - Sportseksos er montert XXX - BMW Performance - Sorte nyrer XXX - Xenon-look i Angel-eyes XXX - Rustfritt aluminiumsdeksel som beskytter bakfanger mot varme fra eksoshaler Navi - Blir oppdatert til CIC med Combox LCI CCC Navi Professional DVD update fra 2009-02 Felger & Dekk Sommer 255 / 30R20 på felg av størrelse 9,5J X 20H2 ET39 Typ RAC03 295 / 25R20 på felg av størrelse 10,5J X 20H2 ET27 TYP RAC03. Vinter 19" Breyton Race GTS med Nokian Hakka R 245/45R19 fremme og bak ------- Teknisk Info på BMW M5 Orginalt hk & Nm The S85 V10 is rated at 507 hp (DIN) / 500 hp (SAE) @ 7,750 rpm and 383 lb-ft of torque @ 6,100 rpm. It has a maximum engine speed of 8,250 rpm. Bremser Bremse skiverThe E60 M5 sedan and E61 M5 Touring are equipped with four-wheel vented and cross-drilled disc brakes that measure 14.7-inches in the front and 14.6-inches in the rear. The two-piece rotors are comprised of an aluminum inner hat and a cast iron outer portion that are connected with steel pins. In addition, the front calipers have dual pistons. What function does the "Power" button have? Every E60 M5 sedan and E61 M5 Touring is equipped with a "Power" button located on the center console. This button is used to activate one of three modes. P400 mode limits the engine power to 400 hp and selects the standard throttle response algorithm. This is the default mode that is activated every time the engine is started. P500 mode unleashes the full performance capability of the engine and also quickens the throttle response. P500 Sport mode has no further effect on engine performance but it adds even more lively throttle response. P500 Sport mode is only accessible via the programmable MDrive button on the steering wheel. What is the M Variable Differential Lock and how does it work? The Variable M Differential Lock, fitted as standard equipment to every E60 M5 sedan and E61 M5 Touring, is an advanced version of the traditional limited slip differential that was jointly developed by BMW M and GKN Viscodrive. Though still entirely mechanical in operation, the M Variable Differential Lock is activated when there is a difference in rotational speed between the two rear wheels. This difference pressurizes a viscous silicon fluid, which then operates a multi-disc clutch that directs more power to the wheel with the greatest traction. What is MDrive and how does it work? The E60 M5 sedan and E61 M5 Touring were among the first BMW M products to feature MDrive as standard equipment. MDrive allows the driver to customize his or her preferences in the following areas: SMG Drivelogic (11 modes), engine power (two modes), throttle response (three modes), EDC suspension damping (three modes), Servotronic steering response (two modes) and DSC activation (three modes). Further customization is possible on M5s equipped with the optional head-up display and/or active front seats. These preferences can then be set via the iDrive to activate at the single press of an "M" button located on the steering wheel. SMG Gir tid Getrag SMG III single-clutch seven speed semi-automatic transmission, that performs gear shift in 65 milliseconds Orginal Dekk & felg størrelse & Bolt sirkel & Innpress & Navhull Both the E60 M5 sedan and E61 M5 Touring are equipped as standard equipment with a cast M Radial Spoke alloy wheel in a unique design (known as "Style 166M"). These measure 8.5 x 19-inches in front (with 255/40ZR19 tires) and 9.5 x 19-nches in the rear (with 285/35ZR19 tires). Unlike other E60 and E61 models, the tires used on the M5 are of a conventional (non run-flat) construction.Boltsirkel (PCD): 5-120 Bolt/Mutter dim: 12x1,50B Innpress (ET): 16 Navhull (CB): 72,5 Ratt A unique 3-spoke M steering wheel measuring 381mm (15.0 inches) in diameter that contains tri-color M stitching on the rim, an "M" button on the right-hand spoke (to select the programmable MDrive mode), and prominent shift paddles (on SMG-equipped cars only) ------- Lys Front lys: D1S sokkel med innebygget ballast/tenner Bilde Skiltlys:??? Angel lys: E61 LCI med xenon med en pære per lykt, H8 sokkel. - Kjøpt & ankommet - Bilde Ryggelys:10W 7440 T20 CREE R5 - Kjøpt & ankommet - Bilde ------- Mine problemer / utfordringer CD spiller har jammet seg - Fix på låst CD magasin ------- Kode inn koder - Hva er kjekt å kode inn i bilen min? -Kode innfellingen av speil på nøkkel - Utført av Kvål Auto -Regn sensor / vindu visker går automatisk på når det regner -Sette viskerene til å returnere til hvileposisjon når man slår av tenningen. -Nattvisning på iDrive (Litt mye lys når mørket faller på) -Få bagasje luke til å gå ned når man trykker på alarm -Aktivert blinking i bremselys ved kraftig brems -Lyd når alarm aktiveres/deaktiveres - Utført av Kvål Auto Om mulig, når en trykker på aktivere alarm, så lukker alle vinduer, takluke og bakluke automatisk??? ------- Kjekke linker http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=21 http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M5 Importere deler - http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564&epslanguage=no&step=2#anchorResult Butikker http://store.bmw-mini-mania.com/bmw-parts-catalog/5-E61-LCI/Touring/M5/ECE/ http://www.cooper-bmw-parts.co.uk/index.php?option=com_virtuemart&sku=66120413696&Search=Go&page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&option=com_virtuemart ------- Mine tidligere biler X Audi RS4 B5 Fikk turbo havari(rør i rør i eksos manifoild bristet og biter kom inn i turbo - svakhet på RS4), byttet det meste av deler bl.a. til RS6 turboer og det som fulgte med(større dyser, eksos anlegg, luftfilter, bensin pumpe +++). Ca 440hk på hjul / 520hk i motor. Bilder X Nissan 300ZX Turboene var ødelagt når jeg kjøpte bilen, byttet til større turboer og alt som fulgte med(større dyser, eksos anlegg, luftfilter, bensin pumpe +++). Mer enn 480hk på hjul. Bilder X BMW 325i E30 - Relativt kjedelig bil, men fikk den billig da selger ikke viste hva som var galt med bilen. X BMW 325i E21 Getrag Sport kasse - En E21 med sports kasse og 325i motor i. X BMW 325i E30 Cab X BMW 528i E28 - Dette var en RÅNE bil X BMW 323i E21 - Min første bil Endret Juli 31, 2015 av RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet September 6, 2013 Forfatter Share Skrevet September 6, 2013 (endret) Video/lyd opptak av eksos lyd, når man gir på og girer ifra 1 til 3 gir Bilder ifra Drømmebil Bilder - Kommer med egne bilder Video - Kommer Endret November 14, 2014 av RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet September 6, 2013 Forfatter Share Skrevet September 6, 2013 (endret) Ny CIC - Har kjøpt meg CIC oppdatering kit`et ifra bimmerretrofit og innstallert, mangler koding ifra Bimmerretrofit The CIC Retrofit kid includes: - CIC head unit - CID display - Faceplate (black only) - iDrive controller - All wires, cables, connectors - OEM FSC code Activation (navigation, video in motion) - Latest maps for your region - USB for the glovebox (you will be able to upload music into your CIC) - Full CIC retrofit coding - Antenna adapter + MOST Terminator - Combox media Ekstra Sub - Kjøpt og installert. Erfaring er "Løp og kjøp". Kan ikke få bedre lyd oppgradering får så lite penger. Gir litt mer trykk og dybde rundt 50-80Hz. Ønsker litt mer lyd i bilen, og vurdere dette med å løse det med en ekstra usynlig sub, som kobles opp på bilens anlegg(til høy utgangene på høyttalerne?). Usikker på om det blir full oppdatering(ekstra sub og bedre høyttalere under sete + tilhørende effektforsterkere til), eller bare ekstra sub. Foreløpig er det bare denne Pioneer sub`en jeg har Pioneer TS-WX710A - http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=14856&katid=31&id= Teknisk info Pioneer TS-WX710A Kr.3990,- Ultra-flat, aktiv subwoofer, kun 9cm høy. Plasseringsvennelig - da den kan ligge flatt i bagasjerommet. Du kan legge bagasje oppå p.g.a. det sterke Polyethylen dekslet, som også er meget motstandsdyktig mot riper. (anti-slip and anti-scratch) Ekte, dyp bass som tar liten plass. Denne ultraflate, forsterkede subwooferen (kun 9 cm høy) leverer en fyldig bass uten å invadere eller ta over hele bagasjerommet i bilen din. TS-WX710A har en perfekt indre design som maksimerer ytelsen til de to 16 cm subwooferne på innsiden. Kombinert med vår MOSFET 200W-forsterker (liten, men kraftfull) og ""symmetrisk baklastet hornstruktur"", blir resultatet et meget effektivt system for gjengivelse av lyd med perfekt bass. Du hører en fyldig, levende og kraftig bass; en lyd du aldri ville forvente fra en så flat subwoofer. Det medfølgende monteringssettet sørger for trygg og enkel installasjon. TS-WX710A har et unikt design, som utnytter maksimalt lyden fra 2 stk. 16 cm basser som drives av en 200w MOSFET forsterker TS-WX10A leveres med festestropper og fjernstyring slik at du kan justere bassen fra førersetet. Maks effekt 200 Watt Nominell effekt (50W x 2) 100 Watt Frekvensområde 25-200 Hz Følsomhet (1W/1m) 102 dB Innebygd LPF (50-125 Hz, -12dB/oct.) RCA og høyttaler inngang Dimensjoner (B x H x D) 850 x 320 x 90 mm Bilder Trimme bilen - Er enda usikker på hva jeg kommer til å gjøre. - CPU oppdatering (kanskje oppdatere med ESS tuning? Teste bilen litt først)ESS CPU 1 750 $ http://www.esstuning.com/products/ESS-E ... tware.htmlESS SMG 1 1000 $ http://www.esstuning.com/products/S85-S ... tware.html Kompressor bilder V-3 SI SUPERCHARGER http://www.vortechsuperchargers.com/page.php?id=30148 https://www.google.no/search?q=Vortech+V3Si+supercharger&oq=Vortech+V3Si+supercharger&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=122&ie=UTF-8 Info / Spec Performance Specs Max Speed: 52000 RPM Max Boost: 22 PSI Max Flow: 1150 CFM Max Power: 775 HP Peak Efficiency: 78% Performance specs apply to units equipped with standard gearcase. Dimensions Discharge OD: 2.75" Inlet OD: 3.5" Discharge ID: 2.38" Inducer Diameter: 3.1" Quality Features This design allows for supercharger installation and operation without oil lines Extraordinary 78% peak efficiency Ideal for latest generation of improved breathing, high-power street and strip engines Vastly improved flow and efficiency at high boost levels, providing completely new levels of power gain Helical gear design with 3.6:1 step-up The V-3 supercharger can be installed into any existing Vortech V-1, V-2, V-4 or V-7 bracketry Includes remote fluid drain hose (attached to supercharger) that allows for simple fluid changes without removing the supercharger from the vehicle A ventilated gear case assembly eliminates any potential internal pressure issues that are currently associated with non-vented competitive designs Integrated gear case baffling for proper oil control Simple oil slinger design does not require separate shaft or bearing set. This provides proper fluid delivery to gears and bearings Superchargers are factory pre-filled with our special synthetic fluid. Integrated dipstick for simple fluid checks Superchargers exceeding 6 PSI require a Vortech standard bypass valve or a Vortech Maxflow racing bypass valve. Superchargers exceeding 10 PSI require a Vortech Maxflow Mondo or Maxflow racing bypass valve. Warranty Information: 1-Year Supercharger Limited Warranty Included with all superchargers except race/heavy-duty models. More information (PDF). Understell Ønsker bilen litt stivere, og tenker på sway bars alla disse(justerbare) http://i252.photobucket.com/albums/hh11/r1racer703/RDSportM5SwayBarswo.jpghttp://i252.photobucket.com/albums/hh11/r1racer703/IMG_0636.jpg Eventuelt sterkere overliggende tårnstivere? Felger Tenker på å bytte ut felgene 20” originale BMW lettmetallfelger av design V-eke 152 fra BMW Individual lakkert i sort høyglans, til BBS CH-R i 20x9 og 20x10.5 i matt sort. Selger mine sorte felger som jeg har nå.Bilde av BBS felger som ønskes Endret September 30, 2014 av RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fizn Skrevet September 6, 2013 Share Skrevet September 6, 2013 Denne kommer du nok til å kose deg med! Den ultimate familiekjerra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 6, 2013 Share Skrevet September 6, 2013 Gratulerer med råflott E61. For å være ekstremt pirkete så har du ikke en gammel versjon av CIC som du skriver i første post. Du har en LCI-CCC, men den nye typen heter CIC (aller nyeste NBT, men den ble ikke levert til E60/E61). Hvorfor skal du ha nedre deksel under CCC/CIC i sort høyglans når du har aluminiumslister egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 6, 2013 Share Skrevet September 6, 2013 Gratulerer med meget utrolig flott drømmebil Helt nydelig, ikke mange 61ere i M5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet September 6, 2013 Forfatter Share Skrevet September 6, 2013 @fizn Takker @Saltkjelen Takker. Og er takknemlig med all info du kan spre rundt deg Har hjulpet meg. Ja, der har du rett igjen, skal ikke ha det dekselet nei, og skal oppdatere til LCI CCC @Reef89 Takker, er enige med deg der Har vært Audi fan(RS4 B5) en stund, og har masse å lære om BMW og M5:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 6, 2013 Share Skrevet September 6, 2013 Når vi er i gang kan jeg tilføye at alle e61 har nivåregulering bak, ikke bare de med hengerfeste. Utrolig tøff bil du har kjøpt, kjenner jeg er litt misunnelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Grattis med gøyal bil! Har kjøpt min hos Drømmebil også, og hørte snakk om en hvit en. Her er min tråd om du skulle være interessert; viewtopic.php?f=6&t=269192 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet September 10, 2013 Forfatter Share Skrevet September 10, 2013 Når vi er i gang kan jeg tilføye at alle e61 har nivåregulering bak, ikke bare de med hengerfeste. Utrolig tøff bil du har kjøpt, kjenner jeg er litt misunnelig. Hehe, ja. Det kan nok stemme. Takker Grattis med gøyal bil! Har kjøpt min hos Drømmebil også, og hørte snakk om en hvit en. Her er min tråd om du skulle være interessert; viewtopic.php?f=6&t=269192 Takker. Der var det en M5 til ja, her på bimmers.no. Har testet den om den var hos Drømmebil for en kort tid tilbake. Jeg har ikke fått testet min M5 så da den er på verksted og får bremseskiver og klosser & nav fremme + br.klosser bak byttet ut. Og at jeg er på jobb. Kommer hjem til torsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Jøss, enda en rå e61 her. Det dukket nylig opp en svart en her på forumet i går var det vel:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Gratulerer med vanvittig rå bil Artig at det dukker opp to E61 M5 på så kort tid her på forumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostnes Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Liker at det omtrent over natta ramla inn to stk. e61 M5 her. Gratulerer med et nydelig eksemplar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet September 11, 2013 Share Skrevet September 11, 2013 Råflott! Enig i planen om å bytte felgene, på hvit bil synes jeg det er pent med en kant eller stripe i en annen farge som marker yttersiden på de sorte felgene, slik som på BBS. Da "drukner" ikke felgene helt. Breyton Race GTP er jo et annet alternativ som er litt mer konkave, og kanskje enda litt mer aggressive i mine øyne. M-striper i grillen foran tror jeg også kunne blitt tøft og diskré, har dette på min grill om du ser i garasjen. Gleder meg til flere bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet September 17, 2013 Forfatter Share Skrevet September 17, 2013 Da har jeg fått kjørt rundt i bilen min et par dagen nå. Er mektig imponert om hvor god komfor det er i bilen, i tillegg til stor kraft Det er ikke like mye effekt som jeg hadde i RS4`en jeg hadde, men der var det IKKE komfor i det hele tatt. M5`en er bare en fryd å kjøre. Mitt beste bil kjøp Hadde tidligere planer om å bytte ut sommer felgene, men tror dem er gode nok. Ikke så værst når jeg har fått sett litt på dem. Hadde og planer om å sette inn en ekstra sub/forsterker, men har og slått det i fra meg, og gått for denne aktive sub`en her(som blir hjemt bort i under etasjen i bagasje rommet) Pioneer TS-WX710A Spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå