Gå til innhold

Hvor langt har din bil gått....

Deep Dish
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1991 mod. E36 som har gått 248000km. Vannpumpa og mellomaksling ble skifta for noen år siden.

Motor og girkasse virker som det er i god stand. Men får mye vibrasjon i bilen rundt 110km/t.

Har nettopp kjøpt meg en E46 2005 mod. som er gått 51000 km :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Så har vår 2003 E46 318d Touring kjørt 170000 Km uten signifikante problemer... alt virker som det skal og intet tyder på nærstående funksjonsfeil eller problemer. Jeg skal jo snart selge bilen og jeg hadde den derfor til vurdering hos BMW her i Danmark for et par dager siden. De var ganske så overrasket over hvor god stand bilen er etter så mange kilometer... ingen rust, ingen bulker... ingen større riper... ingen større slitasje på interiøret... alt virker... og alle servicer er gjennomført. Jeg har aldri hatt en bedre bil når det gjelder driftsikkerhet og opplevd kvalitet... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har vår 2003 E46 318d Touring kjørt 170000 Km uten signifikante problemer... alt virker som det skal og intet tyder på nærstående funksjonsfeil eller problemer. Jeg skal jo snart selge bilen og jeg hadde den derfor til vurdering hos BMW her i Danmark for et par dager siden. De var ganske så overrasket over hvor god stand bilen er etter så mange kilometer... ingen rust, ingen bulker... ingen større riper... ingen større slitasje på interiøret... alt virker... og alle servicer er gjennomført. Jeg har aldri hatt en bedre bil når det gjelder driftsikkerhet og opplevd kvalitet... 8)

170000 km på 5 år.... 34000km i året, det blir noen timer bak rattet det.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 1997 mod e39 touring, 525 tds.

kjøpte bilen i januar i år, da med km 155k, har nå gått 167k sånn ca.

har på denne tiden skiftet:

-begge casterstag

-begge stabstag

-stabilisatorstag-foringer

-bremseskiver forran

-bremseklosser forran,bak

-nye framdekk

-byttet 1 dyse, pga lekasje

-byttet slitasjevarslere på bremseklosser

-bytet hardy-foring

-reparert cluch-hjul på ac, tatt ac-service

-byttet xeonpærer

-kjøpt nye baklykter (til hvit blink)

-sideblink

-frontlykte-glass (facelift look)

-skiftet til svart grill

+ vanlige servicer som olje, filter etc.. :?

+ det som skulle vært fiksa: skevslitte bakdekk,må justere spissinga, har en liten fjusking som jeg mistenker er dieselpumpa, få slukka airbaglampa i dashen, fikse dirringa i rattet ved 80-100kmt,defekt regnsensor, samt en clutch som slurer litt når man drar på i oppoverbakke

begynner å bli mektig lei av denne bilen. håper det roer seg snart! :(

blir 1 og siste e39 ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 1997 mod e39 touring, 525 tds.

kjøpte bilen i januar i år, da med km 155k, har nå gått 167k sånn ca.

har på denne tiden skiftet:

-begge casterstag

-begge stabstag

-stabilisatorstag-foringer

-bremseskiver forran

-bremseklosser forran,bak

-nye framdekk

-byttet 1 dyse, pga lekasje

-byttet slitasjevarslere på bremseklosser

-bytet hardy-foring

-reparert cluch-hjul på ac, tatt ac-service

-byttet xeonpærer

-kjøpt nye baklykter (til hvit blink)

-sideblink

-frontlykte-glass (facelift look)

-skiftet til svart grill

+ vanlige servicer som olje, filter etc.. :?

+ det som skulle vært fiksa: skevslitte bakdekk,må justere spissinga, har en liten fjusking som jeg mistenker er dieselpumpa, få slukka airbaglampa i dashen, fikse dirringa i rattet ved 80-100kmt,defekt regnsensor, samt en clutch som slurer litt når man drar på i oppoverbakke

begynner å bli mektig lei av denne bilen. håper det roer seg snart! :(

blir 1 og siste e39 ihvertfall!

Djisess, det var litt av en liste.! :shock: Regnsensoren min har også tatt kvelden. Vet du forresten hva/hvor som må skiftes for å få den i gang igjen.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde å finne ut litt om regnsensoren innpå forumet her, og det var vist et problem med de første e39ene. noen som påsto at det kun er en resett av feilkoder som skal til.. ikke vet jeg. ser de selger brukte sensorer på gs for ca 600... like dyrt å slette feilkoder som å kjøpe en brukt?! må man slette for evt å få idrivt en ny en da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde å finne ut litt om regnsensoren innpå forumet her, og det var vist et problem med de første e39ene. noen som påsto at det kun er en resett av feilkoder som skal til.. ikke vet jeg. ser de selger brukte sensorer på gs for ca 600... like dyrt å slette feilkoder som å kjøpe en brukt?! må man slette for evt å få idrivt en ny en da tro?

Ja, må nok byttes ja, får iallefall ikke kontakt med sensoren med diagnose (Carsoft) 600,- er jo absolutt levelig, hadde sett for meg 3-4000,- Da blir det å bestille seg en brukt og bytte..! Takk for tipset.! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...