Gå til innhold

Hvor langt har din bil gått....

Deep Dish
 Share

Anbefalte innlegg

1075 :)

Kjør kjør kjør!! Hvor mye skal nye BMWer rulles før "kjøre inn perioden" er komplett? 1500 km?

I følge instruksjonsboken 3000km før man kan begynne å bruke den. Inntil da skal man visst ikke over 150 km/t og 4000 omdregninger. Noe som for min del ikke holdt første turen engang :wink:

Hørt mange si at dieselbiler har godt av å bli kjørt hardt fra dag én, noe jeg har fulgt :P

Hehe, okey :) Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1075 :)

Kjør kjør kjør!! Hvor mye skal nye BMWer rulles før "kjøre inn perioden" er komplett? 1500 km?

I følge instruksjonsboken 3000km før man kan begynne å bruke den. Inntil da skal man visst ikke over 150 km/t og 4000 omdregninger. Noe som for min del ikke holdt første turen engang :wink:

Hørt mange si at dieselbiler har godt av å bli kjørt hardt fra dag én, noe jeg har fulgt :P

Lite tips, la turboen få kjøle seg ned før du skrur av bilen etter hard kjøring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1998 mod E39 528 automat touring, 147000km.

Motoren maler som en kosekatt og det gjør sjåføren også når pedalen tråkkes i bånn :-)

Men har byttet en del de siste 5000km. Alle traversforingene, begge belgene, 1 ny nøkkel, termostathus, 1 abs giver, 1 hjullager, bremseskiver og bremseklosser bak, og bakruteviskermotor. Så dette kostet meg ganske mye når en fikser det hos BMW, men er verdt det, bilen er nå helt strøken og det finnes heller ikke rust på den.

Ved neste service så blir det også flushing av girkasse og nye støtdempere foran.

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 coupe '92.

199.900 km.. 10 mil igjen så er den oppbrukt, bare å vrake da! :(

Hehe.

Det er det som er litt morsomt, når en E36 har gått 180 000 f.eks så har den ikke gått så langt, men har den gått 210 000 derimot, oi oi oi, da har den gått langt og prisen daler ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 coupe '92.

199.900 km.. 10 mil igjen så er den oppbrukt, bare å vrake da! :(

vrake den? hva pokker.. hvorfor må du det i så fall?

:lol:

Neida, skal ikke det. Er bare en mentalitet blant folk at når bilen har gått over 200.000 km så har den gått fryktelig langt.. :roll::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...