Gå til innhold

Styling Tech....Treg eller?


alfaalfa
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, sluquet skrev:

Hadde dette vært meg hadde jeg hevet kjøpet for lenge siden, for en klovnebedrift. Har du sett på muligheten til å gjøre et dekningskjøp?

Nei er ikke alltid billigst er best.

Hadde nok også hevet kjøpet for lenge siden.

Sist jeg foretok ett dekningskjøp så hadde jeg kjøpt tilsvarende vare ett annet sted da butikken ikke ville levere varen til annonsert pris, jeg fikk da medhold hos Forbrukerrådet og fikk utbetalt differanse mellom det første kjøpet og det nye kjøpet.

 

Hadde jeg ikke kjøpt varen en annen plass så hadde jeg nok ikke fått dekket beløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sluquet skrev:

Hadde dette vært meg hadde jeg hevet kjøpet for lenge siden, for en klovnebedrift. Har du sett på muligheten til å gjøre et dekningskjøp?

Ja jeg hadde jo egentlig hevet kjøpet for lenge siden. Selger hadde angivelig også godkjent tilbakebetaling av forskuddet 17. november, han ringte personlig og sa det. Men noen dager senere ville han heller selge meg hjul, så da fikk han en sjanse til....

Har ikke sett på noen muligheter nei. Disse felgene koster ganske mye mere hos konkurrentene.. men de kan kanskje i det minste skaffe korrekt utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, teerex skrev:

Ja jeg hadde jo egentlig hevet kjøpet for lenge siden. Selger hadde angivelig også godkjent tilbakebetaling av forskuddet 17. november, han ringte personlig og sa det. Men noen dager senere ville han heller selge meg hjul, så da fikk han en sjanse til....

Har ikke sett på noen muligheter nei. Disse felgene koster ganske mye mere hos konkurrentene.. men de kan kanskje i det minste skaffe korrekt utgave.

Dette ville jeg undersøkt om ikke de tre siste hjulene dukker opp meget snart. Du kan da kjøpe hjulene hos en konkurrent og kreve mellomlegget dekket. Kan i hvert fall starte med å nevne det til dem, kanskje de endelig får ut fingeren (og sender deg riktige dekk i henhold til avtale).

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sluquet skrev:

Dette ville jeg undersøkt om ikke de tre siste hjulene dukker opp meget snart. Du kan da kjøpe hjulene hos en konkurrent og kreve mellomlegget dekket. Kan i hvert fall starte med å nevne det til dem, kanskje de endelig får ut fingeren.

Lurer på om ikke det kan være slik at de har sendt ett hjul først, og så skal de ha resten av betalingen før de sender resten av hjulene. Hvem vet. Vanskelig å gjette hvilke rutiner de praktiserer.

Endret av teerex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, teerex skrev:

 

Lurer på om ikke det kan være slik at de har sendt ett hjul først, og så skal de ha resten av betalingen før de sender resten av hjulene. Hvem vet. Vanskelig å gjette hvilke rutiner de praktiserer.

Dette er jo noe dere skal ha blitt enige om på forhånd. Hadde ikke sendt dem en krone mer i forskudd. Vær litt hard nå, du har vært altfor tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, teerex skrev:

Nei mere penger får de naturligvis ikke, sånn uten videre.

Ikke en krone mer frem til alle fire felger er levert med korrekte dekk, og med en god rabatt siden du har funnet deg i alt for mye venting ville jeg krevd, alternativt dekningskjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, sluquet skrev:

Ikke en krone mer frem til alle fire felger er levert med korrekte dekk, og med en god rabatt siden du har funnet deg i alt for mye venting ville jeg krevd, alternativt dekningskjøp.

Dekningskjøp må foretas innen rimelighetens grenser, nå husker ikke jeg helt når Ts kjøpte felgene, men om det er flere måneder siden eller år så blir nok det vanskelig.

Og han kan endelig true med at han vil foreta dekningskjøp, det kan uansett hende butikken driter i det, for medhold hos Forbrukerrådet er ikke juridisk bindende og behandlingstid er opp til 1 år ca, er heller ikke alle som orker og gå videre med rettslige skritt dette er nok også de værste selgerne klar over, da det koster både tid og penger og i værste fall får man ikke medhold i retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Haug530D skrev:

Dekningskjøp må foretas innen rimelighetens grenser, nå husker ikke jeg helt når Ts kjøpte felgene, men om det er flere måneder siden eller år så blir nok det vanskelig.

Og han kan endelig true med at han vil foreta dekningskjøp, det kan uansett hende butikken driter i det, for medhold hos Forbrukerrådet er ikke juridisk bindende og behandlingstid er opp til 1 år ca, er heller ikke alle som orker og gå videre med rettslige skritt dette er nok også de værste selgerne klar over, da det koster både tid og penger og i værste fall får man ikke medhold i retten.

Joda, det er en lang vei å gå om motpart er vanskelig. De få gangene jeg har brukt dekningskjøp har det blitt ordnet på et par dager, men det var bare småtterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her er årets første oppdatering. 

Har blitt enighet om at jeg returnerer hjulet til dem og får penga igjen.

Så er vi tilbake til start, får jeg håpe. Om en uke er det jo 6 mnd. siden bestilling.

Og kan evt. starte på nytt med blanke ark.... :whut:

Endret av teerex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...