morteym Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2007 Jeg hadde et par kjøreturer med 255/35/18 dekk bak på 10 cm nysnø, Toyo proxes. Det funka sinnsykt dårlig. ASC kobla inn hele tiden. Men nok om det =) Ingen tvil om at dekkvaliteten er avgjørende faktor, men problemet kommer gjerne når dekkene er for slitt. Da har nok dekkbredden straks større betydning også. Vil bare minne alle om å huske på vedlinkeholdet av felgene når man kjører på salta veier. Har noen drittfelger (orginale bmw-felger 16") som har brune flekker. Det er pga salt som tærer på klarlakken, også ruster det under.
Fredrik Skrevet Oktober 7, 2007 Skrevet Oktober 7, 2007 HZ registrert Porsche jo:) Ikke hverdagskost i Gudbrandsdalen det. Hvorfor var den registrert på Otta? Det vet jeg ikke, men jeg kjøpte den i Oslo. Forhandleren jeg både kjøpte og solgte bilen av/til eksisterer den dag i dag, men jeg ønsker ikke å fortelle hvem det er av hensyn til de impliserte parter og det som helt sikkert må være en eller annen form for bedrageri. Jeg avslutter derfor denne sideløpende diskusjonen med en oppfordring om å sende meg en mail/pm vedr. bilen hvis noen skulle kjenne til den og/eller vite hvor den befinner seg.
Fredrik Skrevet Oktober 7, 2007 Skrevet Oktober 7, 2007 Vil bare minne alle om å huske på vedlinkeholdet av felgene når man kjører på salta veier. Har noen drittfelger (orginale bmw-felger 16") som har brune flekker. Det er pga salt som tærer på klarlakken, også ruster det under. Jeg fikk også dette problemet på mine originale BMW ellipsoidfelger etter to sesonger som vinterfelger. De brune flekkene er imidlertid ikke rust, men en eller annen for for korrosjon som medfører at klarlakken med tiden slipper og felgene blir stygge. Store felger og dekk er derfor tullball som vinterhjul...
TommyL Skrevet Oktober 7, 2007 Skrevet Oktober 7, 2007 Jeg hadde et par kjøreturer med 255/35/18 dekk bak på 10 cm nysnø, Toyo proxes. Det funka sinnsykt dårlig. ASC kobla inn hele tiden. Men nok om det =) Hehe, det tror jeg nok...i og med at Proxes er sommerdekk...
Rovderacing Skrevet Oktober 7, 2007 Skrevet Oktober 7, 2007 Kjører med 245.45.18 på min e39 m5, brukte det i fjor vinter uten problem, men vintrene er ikkje vintre lenger, mer som en lang høst.. er derfor eg har gått over til piggfritt.
morteym Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2007 Klarlakken på bmw-felger er veldig dårlig Lurer på om det kan lønne seg å sette de inn med noe spesiell lakkbeskyttelse? Og ja, det var sommerdekk jeg snakka om over her
antiloop Skrevet Oktober 7, 2007 Skrevet Oktober 7, 2007 Blir nok 245 45 18 p å min E39 Fordi du bor på Bømlo?
E.H.D Skrevet Oktober 7, 2007 Skrevet Oktober 7, 2007 Klarlakken på bmw-felger er veldig dårlig Lurer på om det kan lønne seg å sette de inn med noe spesiell lakkbeskyttelse?Og ja, det var sommerdekk jeg snakka om over her Det er alltid lurt å polere felgene med ene voks eller forsegler.
Ron Jeremy Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Vil bare minne alle om å huske på vedlinkeholdet av felgene når man kjører på salta veier. Har noen drittfelger (orginale bmw-felger 16") som har brune flekker. Det er pga salt som tærer på klarlakken, også ruster det under. Jeg fikk også dette problemet på mine originale BMW ellipsoidfelger etter to sesonger som vinterfelger. De brune flekkene er imidlertid ikke rust, men en eller annen for for korrosjon som medfører at klarlakken med tiden slipper og felgene blir stygge. Store felger og dekk er derfor tullball som vinterhjul... Mange som hevder at det er uproblematisk å kjøre med store felger og det som er ennå verre - brede dekk. Vel, her hvor jeg kjører er det ofte sørpe, vet ikke om det sier dere noe?Men jeg holdt på å ta hele sida på min daværende E90 som var 1 1/2 mnd gammel, pga for brede/store dekk. Da stod jeg å rista å banna de dekka opp og ned! Så ikke kom å fortell meg at det er uproblematisk! Det er mulig at jeg begynner å bli for gammel (33) eller at dere velger å overse enkelte problemer, å ja - jeg skjønner at det er "fint", men jeg velger å ikke gamble med slike dekk/felger lenger. mulig dere bor på steder hvor det ikke eksisterer slike problemer, eller at dere velger å overse kjipe episoder for utseendet skyld. Men mest sannsynlig begynner jeg å bli for gammel... Hehe.
Saltkjelen Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Jeg ville heller ha kjørt på kvalitetsdekk i 16" enn jalla-dekk i 18".. De to tingene koster vel omtrent det samme.. Jeg kjører med 225/55 R 16 med Nokian Hakkapelita RSi på min nåværende E60. Jeg kjørte tidligere med et jalla-merke og forskjellen er betydelig stor. Ingen tvil om at gode vinterdekk er noe av det viktigste!
Boddiz Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Kjører på 225/40/17 om vinteren både forran og bak. Dyrt? Ja! Deilig? Mhm..
mhane Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Kjører med Dunlop 225/60/16 på 7 serien og det fungerte fint i fjord vinter. Prøver igjen i år. Dette er også piggfrie dekk.
Haug530D Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Blir nok 245 45 18 p å min E39 Fordi du bor på Bømlo? Nei hva skulle nå det ha med saken å gjøre da? Det er fordi felgene som fulgte med bilen var 17" lettmetall med 245 45 18 dekk på og det passet fint
hagenisse Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Men jeg holdt på å ta hele sida på min daværende E90 som var 1 1/2 mnd gammel, pga for brede/store dekk. Nei, du holdt på å ta hele sida på den fordi du ikke tilpasset farta til føret og dekkutrustningen din. Men du har rett i at brede dekk ikke er spesielt godt egnet på sørpe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå