Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Altså. Det finnes bare to forskjellige typer dashbord (sett bortifra dash med koppholdere og HUD). Det er dashbord før og etter 09/2005. Forskjellen er at modellene etter har et hull for start/stopp knapp. Sier GS noe annet vet de ikke hva de prater om. Nyprisen på et dashbord hos GS er ca. 23.500kr og hos Koed ca. 18.500kr.

 

Har du navigasjonssystem professional (CCC/CIC)? Isåfall kan du glemme å få felt inn koppholdere "der hvor E39 har dem", da selve enheten fyller hele rommet. Har du M-ASK kan du være heldig å få gjort ett eller annet, men hvor pent og funksjonabelt det blir er jo en annen sak.

 

Rare greier, fikk svar på mail idag. Og de sier at det ikke passer... Men frykter at det er en tulling i disken som svarer på slike mail, uten begrunnelse. 

Er navi pro ccc ja.. Skal prøve å få bytta dash da tenkte jeg, Blir det mye arbeid med airbags osv sikkert? Er det "trygt" å gjøre det selv. Vet at batteriet må kobles av ei stund før man begynner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem å gjøre det selv, men det er et par skruer som må ut. Airbagene er ingen hindring, men det kan være en idè å vente litt etter at batteriet er koblet fra før du kobler av den i rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bruke hvilken som helst olje på girkassen? Automatkassen på m57d25. Må bunnpannen byttes? Når det gjelder flushing, kan man bruke hva som helst innen atf olje? Feks biltema.

Tenkte å kjøpe 9l castrol til automat og 9 liter motorolje...

Flusheolje kan jeg vel handle på biltema?

Noen som eventuelt vet hvor jeg får kjøpt bunnpanne?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem å gjøre det selv, men det er et par skruer som må ut. Airbagene er ingen hindring, men det kan være en idè å vente litt etter at batteriet er koblet fra før du kobler av den i rattet.

Tja, da får vi bare prøve det da. Har kjøpt meg et preface dashboard jeg nå, så da finner jeg vell ut om det passer på min facelift snart :) 

Hvis ikke så har jeg et dashboard til preface med koppholdere til salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha renset og frisktet opp mitt sorte skinninteriør. Noen som kan anbefale et bra middel? Skal ikke gjøre dette til noen vitenskap á la detailing-gutta, så gjerne noe som er kurant i pris også og relativt enkelt å få tak i :)

swisswax leather kit :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet en topic i en annen tråd her, hadde glemt denne..

 

Kan noen si meg hva/hvordan og i hva frontfangeren er festet i på undersiden? Se bildet i posten min (link under) hva jeg mener.

 

Jeg kommer meg ikke under bilen for å se ordentlig med det første...

 

 

http://bimmers.no/topic/770577-frontfanger-p%C3%A5-e61-520d/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en svak "knurre" lyd i bilen sin? Høres ut som det kommer fra speedometer/rattstang område.

Noen som vet hva det kan være og hvordan få det bort?

Har det samme på min E61 525D 05mod. Snakket med BMW forhandleren her om det og de sa hvis det er importbil så bruker de en annen servo olje der som ikke er for norsk klima. De sa det var et tilsetningsmiddel for å helle i servo olja som skulle få bort denne lyden. Har ennå ikke knota meg til å få kjøpt dette så har ikke prøvd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme på min E61 525D 05mod. Snakket med BMW forhandleren her om det og de sa hvis det er importbil så bruker de en annen servo olje der som ikke er for norsk klima. De sa det var et tilsetningsmiddel for å helle i servo olja som skulle få bort denne lyden. Har ennå ikke knota meg til å få kjøpt dette så har ikke prøvd. 

 

Som jeg har skrivi to ganger til på denne topicen:

 

Jeg hadde dette problemet på min, prøv først å tilt rattet opp eller ned og se om det hjelper. Hvis det ikke gjør forskjell, er det sannsynlig en simmering/tetning i tannstanga som er på vei til å tørke ut. Min hadde det problemet. Løsning er å ha i et additiv i servoolja som heter Lubrizol. Får kjøpt det på GS og Bmw. Det er en prosedyre du må følge for å få dette til å fungere, bare å google Bmw Lubrizol så finner du en pdf med instruksjonene. Veldig lett å gjøre selv, eneste du trenger er ei flaske lubrizol og en ir temperaturmåler for å måle grader på servoolje. Min ble helt strøken etter denne prosedyra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet en topic i en annen tråd her, hadde glemt denne..

 

Kan noen si meg hva/hvordan og i hva frontfangeren er festet i på undersiden? Se bildet i posten min (link under) hva jeg mener.

 

Jeg kommer meg ikke under bilen for å se ordentlig med det første...

 

 

http://bimmers.no/topic/770577-frontfanger-p%C3%A5-e61-520d/

Under framfanger i framkant sitter det ei leppe som er skrudd i fangern i bunn, denne har et spor som den fremste delen av motorplata di blir tredd inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar AsconaA :D Skal se på det :)

 

Hvor stort dekk m/felg får man plass i reservehjulsbrønnen? Har ikke reservehjul og lurte på å bruke et vinterdekk der den siste tiden før dekkskift.. Men di er 18" ?

 

Rekner med at jeg kan glemme å putte 20" nedi der? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...