Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått ett nytt problem med min E61 som kanskje noen kjenner igjen. Opplever at glassruta går opp av seg selv både når motoren går og er slått av. Går greit igjen når jeg lukker glasset manuelt, men kan gjerne gå opp igjen flere ganger etter dette også. Har ikke opplevd dette problemet får gradestokken har sneket seg mot de kaldere tallene. Lurte derfor på om det kunne være tendens til kabelbrudd, men orker ikke å åpne dette før jeg evt har sjekket ut om det kan være noe annet. Opplever ofte at mange ha liknende problemer. Det er ikke noe annet som ikke fungerer som det skal som er tilknyttet kabler som går ut i luka. Derfor ønsker jeg evt å sjekke ut andre muligheter også før jeg åpner opp.

 

Løsningen på problemet har vært å få løst dørene fra innsiden, men dette er jo selvsagt ikke en varig løsning. Noen som har vært borti liknende problem og som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har fått ett nytt problem med min E61 som kanskje noen kjenner igjen. Opplever at glassruta går opp av seg selv både når motoren går og er slått av. Går greit igjen når jeg lukker glasset manuelt, men kan gjerne gå opp igjen flere ganger etter dette også. Har ikke opplevd dette problemet får gradestokken har sneket seg mot de kaldere tallene. Lurte derfor på om det kunne være tendens til kabelbrudd, men orker ikke å åpne dette før jeg evt har sjekket ut om det kan være noe annet. Opplever ofte at mange ha liknende problemer. Det er ikke noe annet som ikke fungerer som det skal som er tilknyttet kabler som går ut i luka. Derfor ønsker jeg evt å sjekke ut andre muligheter også før jeg åpner opp.

Løsningen på problemet har vært å få løst dørene fra innsiden, men dette er jo selvsagt ikke en varig løsning. Noen som har vært borti liknende problem og som har tips?

Jeg ville uansett byttet mikrobryteren først. Jeg hadde samme problem som deg og byttet den.

Koster ca 700kr. Veldig greit å gjøre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mikrobryter som var synderen i mitt tilfelle også, heldigvis. Har bilen inne hos Bavaria nå, forresten. Skifte eksosmanifold, ble funnet en stor sprekk og flere små i den sist uke, så skal bli greit å få det i orden. Drøye 12000 kroner var ikke så halvgal pris heller, syns jeg. Innbakt i den prisen ligger det ny manifold til 3999,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har den siste tiden hatt litt problemer med min Bmw 530xd 2007 mod (235hk)

Det hele startet med at partikkelfilteret ble tett og jeg valgte å fjerne innmaten i det og få bilen tunet hos et tuningfirma. De fikk jobben gjort og jeg fikk beskjed om at bilen var klar. Når jeg hentet bilen merket jeg fort at det var noe som ikke stemte, den hadde liten eller dårlig gassrespons og det røyk veldig svart bak bilen. jeg måtte derfor levere den tilbake. Etter noen dager fikk jeg en tlf der de mente turbo'n var ferdig og at den måtte byttes. Nå har jeg byttet: turbo, lmm, tempføler som sitter i partikkelfilteret, begge termostatene (de trodde det var en mulig årsak til tett partikkelfilter siden det ikke hadde regenerert), pakninger på innsug, pakninger på innsug turbo. 

Etter turbobytte var gassresponsen fortsatt elendig men den gikk tålelig godt, men dårlig med tanke på at den nå er tunet. Etter ca 3km med rolig kjøring kuttet all gassrespons og den gikk i nøytral da dette er en automat. Etterpå fikk jeg startet bilen igjen og kjørt tilbake til verkstedet, men nå med fryktelig dårlig gassrespons. Når jeg starter bilen nå går den fint på tommgang, men tåler ikke gasspådrag (virker som den blir kvalt) og den siger bare såvidt fremmover.

Er det noen der ute som har noen forslag? Har prøvd å feilsøke og får feil på DDE (gasspjeld?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har googlet litt, men finner ingen nyere tråder om flushing av girkasse. Jeg vil få gjort dette på min 530d. Ser GS selger ett kit til 5500, men dette har jeg inntrykk av at er uten flushing?

Hvor mye kommer en slik jobb på? Og hvor anbefaler dere og kjøpe olje fra? Lurer på og sette det innpå Bmw, di må da ha god greie på dette vel.. Men sparer jo da gjerne endel på å kjøpe olje billig fra en nettside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. 
Var stad og kjørte da det plutsli om opp feilmelding på alle baklys på høyreside
stoppet og sjekket om pærene var heile.. de var dem.. men da såg jeg de vart svidd i ene kabelskoen i kontakta som går inn på lykta..
er dette et vanli problem? og hvordan fikse de?

520 09 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...