Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For jeg kan ikke huske at noen har bedt deg om å slutte å stille spørsmål, og det er den eneste "episoden" jeg kommer på.

Skrevet
For jeg kan ikke huske at noen har bedt deg om å slutte å stille spørsmål, og det er den eneste "episoden" jeg kommer på .

Men er ikke dette ett forum da? Må jo være lov til å spørre om ting, om det plager deg så må du vel ikke svare? :)

Skrevet
E60 eksperter, vær hilset! Hva mener dere om denne bilen? Har generelt lite peiling på E60-serien bortsett fra at jeg vet at jeg har lyst på det. Er dette den "gamle" motoren?

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=41706665

Før du tenke deg å kjøpe en E60/61 så bør du google E60 problems eller lignende.

Gjør deg kjent med bilen og de problemene som finnes på denne bilen. Det kan bli et dyrt kjøp om du ikke lærer deg bilen å kjenne. Alle biler har sine svakheter og det gjelder også denne bilen.

Kan nevne noe som du kan google litt.

Swirlflaps.

Diversity antenna.

Oil seperator.

EGR valve delete.

Cleen Air intake.

Diesel filter change.

Med dette kan du bli kjent med bilen og gjøre ditt eget inntrykk. Det finnest nok mer som jeg

har glemt i farten. Anbefaler deg å bli medlem internsjonale forum også, da de har mye info der også.

- Swirlflaps

- Diversity antennen

- Partikkelfilteret

Disse punktene er jeg enig i er en gjenganger. De andre feilen som du nevner skjer uhyre sjeldent.

Men husk, på E61 som han ser på har også et kjent problem, som mange av oss andre med E61 har hatt. Og det er kabelbrudd bak. Dette er dyrt å få fikset på verkstedet. Man kan fikse dette selv, men om man ikke har peiling på hvordan man strekker opp nye kabler og ikke har peiling på hvordan man lodder så må man fort beregne alt fra 8 - 16 tusen kroner i repp bare på dette.

Andre feil som kan nevnes som kan oppstå på E61

- Kompressoren bak går i stykker (dyrt)

- Turbo havari (dyrt)

- Luftputene / demperne bak (dyrt)

- I-drive enheten / forsterkeren (dyrt)

- Tannstangen er et kjent problem (veldig dyrt)

Men ikke la deg skremme. E61 er nydelige biler, gode og har mye komfort.

Skrevet
Men er ikke dette ett forum da? Må jo være lov til å spørre om ting, om det plager deg så må du vel ikke svare? :)

Det plager meg ikke at folk spør, men jeg synes det er unødvendig at når noen bruker tid på å svare, og så blir akkurat det samme spørsmålet stillt på ny. Da føler man det hele var litt bortkastet. Derfor hintet jeg frempå at det kanskje var lettere og finne utav dette selv, ettersom du var usikker på de svarene du fikk.

Og når du deretter kommer med at det er ulovlig å stille spørsmål her inne synes jeg det hele blir litt voldsomt.

Dette var siste ord fra meg ang. dette, da denne tråden ikke er til slikt.

Skrevet

Blir alltid fokusert på det dårlige på biler, aldri på det gode :P er vertfall utrolig fornøyd med min 525d. Fantastisk comfort!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Skrevet

Min har begynt å harke litt akkurat ved oppstart, kom også en merkelig bzzt, bzzt lyd i motorrommet. flyttet litt på slangene rett ved der plusspolen sitter. Lyden stoppet når jeg flyttet på den slangen som går inn rett under pollenfilteret på høyre side..

Merkelige greier.

Skrevet
Min har begynt å harke litt akkurat ved oppstart, kom også en merkelig bzzt, bzzt lyd i motorrommet. flyttet litt på slangene rett ved der plusspolen sitter. Lyden stoppet når jeg flyttet på den slangen som går inn rett under pollenfilteret på høyre side..

Merkelige greier.

Send den på verksted, letteste som finns :)

Skrevet

Noen av dere her inne som har bytta til led i AE? Satsa på gs sine pærer, noe som funker ekstremt dårlig i sola.

Ser de har kommet med ett nytt sett nå, som skal være "tilsvarende" nye bmwer. Er dette mulig med tanke på utforming av lykta og ringene på e60?

Skrevet
E60 eksperter, vær hilset! Hva mener dere om denne bilen? Har generelt lite peiling på E60-serien bortsett fra at jeg vet at jeg har lyst på det. Er dette den "gamle" motoren?

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=41706665

Den har gammel girspak, betyr ikke det at det er gammel girkasse og motor da? :-k Det får noen som har peiling avklare.. Jeg synes egentlig den var stivt priset i forholdt til utstyr før jeg så girspaken, men den lave kmstanden er veldig viktig for noen vet jeg..

Jeg har hørt mye bra om bilene Motornova selger generelt. Ofte biler i mye dyrere prisklasser enn dette. Legger til at de er forholdsvis nyoppstartet og er et enkeltmannsforetak, så regnskapene er ikke tilgjengelige. Slikt liker jeg dårlig, men er bilen bra og fri for heftelser så hvorfor bry seg..

Skrevet

Det betyr at den har den gamle automatkasse styringen. De gikk over til den nye i 08 året om jeg ikke husker feil.

Den har da også M47TU2 motoren på 150\163hk.

N47 kom i senere tid.

Skrevet
Det betyr at den har den gamle automatkasse styringen. De gikk over til den nye i 08 året om jeg ikke husker feil.

Den har da også M47TU2 motoren på 150\163hk.

N47 kom i senere tid.

Her er hva et annet forum sier om saken:

The facelift (LCi) was from March 2007 build dates, however the 520d did not get the engine updates until Sept 2007 build date, therefore it is possible to get a facelift without the newer engine. The newer engine is 177bhp as opposed to 168bhp of the older engine.

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... 5&t=132996

Skrevet

Jepp, thats what i just said? :P

BMW bytter modellår i 9. mnd det året. Dvs alt produsert etter 01.09.07 er i praksis 2008 modeller.

Når det gjelder HK så er det slingring i benevnelser. 163hp er ofte litt annerledes oppgitt om det er i PS, CV, HP, BHP, osv.

Skrevet
Noen av dere her inne som har bytta til led i AE? Satsa på gs sine pærer, noe som funker ekstremt dårlig i sola.

Ser de har kommet med ett nytt sett nå, som skal være "tilsvarende" nye bmwer. Er dette mulig med tanke på utforming av lykta og ringene på e60?

Sjekk LED tråden for tips ;)

Ang. Tinger på E60 så er de egentlig usmart laget for å spre lys. Det er alt for småe ringer til å få lyset ut i forhold til E39. Meste av lyset blir blokkert på den platen som pærer lyser mot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...