Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis du har preface, så ser du rundt turtelleren om bilen er driftsvarm eller ikke.

Er masse hvite streker som forsvinner etter hvert som bilen blir varmere! Tror du skal ha 3-5 streker eller noe når den er varm!

Vet du om det er kun sw som begrenser at det ikke er aktive streker på facelift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor viktig mener dere M-sport-pakken er kontra annet utstyr som HUD, softclose og andre godsaker?

Dessverre kan man ikke velge både i pose og sekk alltid..

M-sport-pakken er forholdsvis lett å ettermontere, men i mine øyne vil det aldri bli en M-sport når den ikke var det ut fra fabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha foretrukket Head-up Display, soft close og slike gadgets fremfor M-sportspakke. Det som er interessant av M-sportspakke for min del er ekstriør styling, ratt (som jo kan bestilles uten M-sportspakke) og et par detaljer. Understellet er kanskje noe bedre, men det senker ikke nok for min smak så derfor hadde det blitt byttet uansett.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er igrunn enig, men jeg føler likevel det beste hadde vært original M-pakke. Nå har jeg igrunn ikke sett på biler med M-pakke før nylig nettopp på grunn av dette, men må si de tar seg litt bedre ut både interiørmessig (riktignok kun ratt og innstegslister, comfortseter er et krav) og eksteriørmessig.

Blir et evig dillemma dette. Jeg har vurdert opp og ned, studert det som er, pugget forskjellig utstyr etc. i snart et halvt år.

Noe av det jeg ser mest på er hva det koster å ettermontere det som de aktuelle bilene evt. mangler..

Kanskje det snart er på tide med kjøp heller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du påpeker så er de litt annerledes innvendig. De har blant annet M-innstegslister, M-fothviler og Individual antrasitt taktrekk. Både M-ratt og Individual antrasitt taktrekk kan bestilles på bilen uten M-pakke. Å ettermontere innstegslister og fothviler er jo ikke snakk om noen stor kostnad.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg synes det blir litt for mye "juks". Skulle jeg kjøpt en bil uten M-pakke ville det nok kun vært ratt og evt. fangere jeg hadde byttet.

...men for all del, man kan jo gå andre veier også. Kan få til mye pent uten M-tech.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på klimanlegget i bilen.

Jeg syns det kommer litt klam luft ut når kjølinga ikke er på. Trenger jeg en service på anlegget? Det kjøler ganske bra fortsatt, men har fått en kommentar på at det lukter litt. Jeg vet ikke helt om jeg er enig, men det er kanskje fordi jeg ikke vil at det skal være galt.

Hvis jeg trenger service, er det noen som kan anbefale et rimelig og bra sted å gjøre dette?

Bilen har bare gått 48000 så er ikke dette litt tidlig?

For det første er det utrolig lurt å si hvilken bil det er snakk om. For det andre at det kommer klam/dårlig illeluktende luft så er nok garantert filtrene dine tett og må skiftes.

Ja, det er snakk om en 05 e60 som har gått i underkant av 50.000.

Hvis det er filtrene som må byttes, er det en jobb jeg kan gjøre greit selv? Er det kostbart hvis man gjør det hos bmw/bavaria?

Hvorfor blir disse filtrene tette?

Og så lurer jeg på om dette er noe de fleste her inne har gjort en eller annen gang på sin bil? Jeg syns som sagt det virker litt tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på klimanlegget i bilen.

Jeg syns det kommer litt klam luft ut når kjølinga ikke er på. Trenger jeg en service på anlegget? Det kjøler ganske bra fortsatt, men har fått en kommentar på at det lukter litt. Jeg vet ikke helt om jeg er enig, men det er kanskje fordi jeg ikke vil at det skal være galt.

Hvis jeg trenger service, er det noen som kan anbefale et rimelig og bra sted å gjøre dette?

Bilen har bare gått 48000 så er ikke dette litt tidlig?

For det første er det utrolig lurt å si hvilken bil det er snakk om. For det andre at det kommer klam/dårlig illeluktende luft så er nok garantert filtrene dine tett og må skiftes.

Ja, det er snakk om en 05 e60 som har gått i underkant av 50.000.

Hvis det er filtrene som må byttes, er det en jobb jeg kan gjøre greit selv? Er det kostbart hvis man gjør det hos bmw/bavaria?

Hvorfor blir disse filtrene tette?

Og så lurer jeg på om dette er noe de fleste her inne har gjort en eller annen gang på sin bil? Jeg syns som sagt det virker litt tidlig.

Først kan du jo skjekke om filtrene faktisk må byttes, det ser du enkelt ved og ta av lokket (se bilde) filtrene skal jo være hvite og fine, er det svart eller grå er de boss. Disse blir jo tette og fungerer dårligere og dårligere etter tid, støvsamler, gasser utenifra, møkka lukt osv. det er jo filtrene som får all dritten som ikke skal inn i cupeen.

slik ser du på filtrene: ta av begge lokkene under viskerene, filtrene ligger i hver sin stor svart boks der.

qg9jt4eszmy08uswzklw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er ny på forumet. Og har forelsket meg i 5-serie E60/E61. Har lest meg litt opp på hva som er vanlige feil og problemer på disse. Og etter det jeg skjønner, så slipper jeg unna mye potensielle problemer om jeg går for en E60 (så lenge baksetet kan slås ned, så er det nok plass i denne).

Men en ting jeg lurer på er hvor stort er problemet med at swirl flapsene feiler?

Og er det slik å forstå at det er bare dieselmotorene til BMW som har disse flapsene? Er det noen dieselmotorer som ikke har disse flapsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Reef89! Veldig kult av deg!

Jeg skal åpne og sjekke dem i dag.

Har du noen tips til hvor man evt. skal kjøpe nye filtre? Og er det de originale som er de beste?

Ingen årsak du.

Nye filtre kan du kjøpe her:

http://www.schmiedmann.no/

Vil og anbefale deg å kjøpe Pollenfilter aktiv kull, de har lengre levetid og stenger endel gasser ute enn vanlig filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...