Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Kopierer dette fra en tråd jeg har skrevet, men uten å få svar :P Håper derfor på svar på E60/E61 tråden :)

Tidligere i dag, da jeg skulle etterfylle olje, åpnet jeg bagasjelokket for å hente oljen, og lo dette stå åpent en stund..

Da jeg "klasket" igjen lokket, ville det ikke helt på plass med det første, men fikk det etterhvert i sikring.

Da jeg begynte å kjøre, åpnet lokket seg plutselig, og det er etter dette jeg har fått problemer..

Jeg får ikke åpnet lokket ved bruk av vanlig "knapp" på lokket, ei heller med knappen på nøkkelen.. Lokket vil kun opp når jeg bruker nøkkelen manuelt i nøkkelhullet.

Jeg har prøvd litt med dette nå, og når lokket står åpent, og jeg dytter inn låsen, så fungerer alle åpningsmetoder ("knapp", nøkkelknapp og manuell åpning med nøkkel).

Når jeg dytter lokket ned igjen, og er kommet halvveis, kommer det en slags lyd, på en måte samme lyd som når man åpner det til vanlig..

Har ikke peiling på hva dette kan være! :S

Noen som har tips / har vært borti dette selv? Hadde vært supert med all hjelp jeg kan få!

Beklager rotete skriving, men er litt stresset

har vært borti dette tilfellet en gang tidligere på jobben (BMW)..

da måtte vi sende bilen til feillsøking hos mekanikere (jeg er oppretter) fordi at vi byttet absolutt alle delene til låse systemet i bakluken uten hell.. på det tilfellet var det feil på det eletriske systemet.. er litt usikker på hva nøyaktig det var er jeg ikke sikker på da jeg ikke fulgte opp saken men lurer på om det ikke var ledningsbrudd eller CAS styringen.. kan høre med en teknikker på jobben for deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil ha original look.

Kan være disse pærene hos Koed da?

billede.asp?billede=4406_1_60842.jpg&map=1

Går ikke an å linke til selve produktet, men varenummeret er www17324 (250kr +frakt) for biler med xenon og www17327 (117kr +frakt) for de uten xenon. ring og hør med for å være 100% sikker.

Her er en guide til hvordan pærene skal skiftes, http://www.modbargains.com/images/Products/Bimmian_Installguides/XHU60A.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt meg en flott 520iA 2004-modell og har et par spørsmål jeg håper dere på forumet kan hjelpe meg med!

De oransje lysvingene oppe på frontlyktene lyser ikke. Hva kan det skyldes? Bavaria mente jeg måtte ha en software-oppdatering på over 2500 kroner. Går det ikke an å stille inn noe slikt at de fungerer uten å ha full update?

Hva innebærer den såkalte shadow line?

Legger ut noen bilder av bilen senere. Det blir sotede ruter helt rundt, 18" svarte M5-felger, sort grill, xenon i tåkelys og LED i parklys. Muligens M-techfanger.

På forhånd takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walkabout : Shadow-line betyr rett og slett ein bil uten chrome. Dvs, du erstatter chromelistene rundt vinduene med svarte lister, og om du vil så kan du også erstatte chromegrillen med svart grill :)

Ang. "lysvingene" (du meiner "øyebrynene" tipper eg) så veit eg ikkje. Men høyres rart ut at det trengs ein software update? Disse lysene var iallefall originalt på min 2004 530D da eg hadde den .. Sjekket at lysene er der, og at alt er koblet til rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil ha original look.

Kan være disse pærene hos Koed da?

billede.asp?billede=4406_1_60842.jpg&map=1

Går ikke an å linke til selve produktet, men varenummeret er www17324 (250kr +frakt) for biler med xenon og www17327 (117kr +frakt) for de uten xenon. ring og hør med for å være 100% sikker.

Her er en guide til hvordan pærene skal skiftes, http://www.modbargains.com/images/Products/Bimmian_Installguides/XHU60A.pdf

Joda, det er den pæra. Har just vært å kjøpt den hos BMW. Mekanikeren der påstår det er mulig å bytte uten å ta ut lykta, men mine pølsefingre sliter litt. Skal prøve mer i ettermiddag/kveld. Makan til håpløs detalj har jeg ikke vært borti på noen annen BMW...

Hvis man tar ut lykta, hvordan stiller man den tilbake i samme posisjon? Ser jo at de to boltene som fester i toppen har en god del slingringsmonn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta ut lykta og pærene innebærer ingen justering i ettertid, lykta må sitte riktig for at alle skrue hulla skal 'matche' opp riktig. Det er litt knot å få løs lykta og like mye knot og lirking når den skal tilbake, men du ser det på lykta når den sitter som den skal.

Jeg gjorde ihvertfall ingenting etter at AE pærene ble bytta, hovedlysene lyser som de skal.

Husk å teste at pæren lyser før du setter lykta tilbake.

Jeg har ikke pølsefingre og måtte likevel ta ut lykta for å komme til. Tror det er det lureste uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok til slutt ut lykta og fikk bytta den jæ*** pæra. Jævla knotete og det ble selvsagt (!!!) noen småriper på frontfangeren for å få lykta på plass igjen. Lykta er nok montert uten frontfanger på bilen. Den skal heldigvis lakkeres pga. småskader uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...