Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hva er diameter på eksosrøret som går ifra katalysator og bak til bakpotten originalt på min 525D ? 2 1/2" ?

http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17317616

Har sett litt på den jeg linker til...den er rustfri og rimelig (brukt 25 000,- på bilen siste uken så nå må jeg snørpe pengpungen litt!)

Jeg synes personlig at folk som betaler 5-6 000,- for en bakpotte kun for at det står Eisenmann på den grenser til galskap, men det er nå opp til hver enkelt hva man gjør med pengene sine.

Potten som står originalt på bilen må veie minst 10 kilo...så jeg tenkte å bytte ut hele rører ifra katalysator og bakover..

Noen som har denne potten jeg linker til ? noen som vet diameter på det røret ?

Vurderer ikke å få 4rørs eksos da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen som kan forklare hvordan man enklest skifter speil på e60?

Ta tak i den lista rundt vinduene og dra den av så kommer du lett til de 3 skruene som speilet er festet med. Ta helst av dørtrekket også for å få grei tilgang til pluggene

Takk for svar!

Er det bare å ta i og trekke av. Er dette dekslet kun klipset altså?

Trodde kanskje jeg måtte av med alle dekslene og dørtrekket før jeg fikk av denne vindus\høyttaler-dekslet.

Ta tak rundt høyttaleren og bend den ut. Er noe klips der men ingen skruer mener jeg. Tar du av dørtrekker først er det enklere. Skal du bytte speil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tak rundt høyttaleren og bend den ut. Er noe klips der men ingen skruer mener jeg. Tar du av dørtrekker først er det enklere. Skal du bytte speil?

Jepp! Kjøpt M speil

Håpet jo å slippe å demontere dørtrekket da det er airbag og stasj og ta hensyn til. Får prøve og se hvordan det går. Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tak rundt høyttaleren og bend den ut. Er noe klips der men ingen skruer mener jeg. Tar du av dørtrekker først er det enklere. Skal du bytte speil?

Jepp! Kjøpt M speil

Håpet jo å slippe å demontere dørtrekket da det er airbag og stasj og ta hensyn til. Får prøve og se hvordan det går. Takker for svar!

Er ikke noe stress med airbag, vipp ut "airbag" merket i døra (plastdeksel), der er den en skrue, også er det er skrue langs dørtrekket i front, resten er klips, bare pass på ledninger at du ikke røsker for hardt i de.

Ta det litt pent med første døra så går den andre som smurt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tak rundt høyttaleren og bend den ut. Er noe klips der men ingen skruer mener jeg. Tar du av dørtrekker først er det enklere. Skal du bytte speil?

Jepp! Kjøpt M speil

Håpet jo å slippe å demontere dørtrekket da det er airbag og stasj og ta hensyn til. Får prøve og se hvordan det går. Takker for svar!

Er ikke noe stress med airbag, vipp ut "airbag" merket i døra (plastdeksel), der er den en skrue, også er det er skrue langs dørtrekket i front, resten er klips, bare pass på ledninger at du ikke røsker for hardt i de.

Ta det litt pent med første døra så går den andre som smurt :D

Kikket litt på dørtrekket i kveld!

Skrudde ut de to skruene du nevnte og bynte å klipse av trekket. Men det ble sittende på midten. Tok i ganske bra så var redd noe skulle gå istykker. Så jo pluggene til speilet men kom ikke til med bare delvis løst trekk. Så ut som om det var noen braketter der på innsiden som bla.a. alulisten på håndtaket er skrudd i. Må dekslet rundt åpnerhendelen bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt på dørtrekket i kveld!

Skrudde ut de to skruene du nevnte og bynte å klipse av trekket. Men det ble sittende på midten. Tok i ganske bra så var redd noe skulle gå istykker. Så jo pluggene til speilet men kom ikke til med bare delvis løst trekk. Så ut som om det var noen braketter der på innsiden som bla.a. alulisten på håndtaket er skrudd i. Må dekslet rundt åpnerhendelen bort?

Mener det bare var 2 jeg men kan jo huske feil.

Ta av dekselet rundt døråpneren å se for sikkerhetsskyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de skruene er av og klipsene rundt døra er løse, må du ikke dra dørtrekket rett ut. Det må løftes rett og for det er et feste på midten der som du nevnersom er lett å ødelegge hvis du prøver å trekke det rett av. Prøv å dra trekket rett opp så skal du se at det kommer. Det må jo uansett opp og over knappen til dørlåsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt 5w LED angel eyes som har en farge tilsvarende 7000K.

Er det noen som vet hva som vil passe best av xenonlys i tåkelysene, enten 6000K eller 8000K? Er det noen som har bilde av dette?

Fint med blåskjæret, men ønsker det skal se mest mulig likt ut som AE :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt 5w LED angel eyes som har en farge tilsvarende 7000K.

Er det noen som vet hva som vil passe best av xenonlys i tåkelysene, enten 6000K eller 8000K? Er det noen som har bilde av dette?

Fint med blåskjæret, men ønsker det skal se mest mulig likt ut som AE :wink:

6000K er jo blå hvit, 8000K er helt blå nesten. Kjøp orginal farge 4300K.

vgvv2e9wwmxsbde5dbr6.jpg

9rgyaogjdad77keogghh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...