Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp av dere guruer her inne. Jeg har en skurrelyd i ene høyttaleren i høyre framdør. Jeg bytta alle høyttalerne til Focal sine men lyden er der fortsatt. Jeg kan ikke finne noen forsterker heller. Jeg har søkt litt og de bildene jeg finner der ligger forsterkeren på venstre side bak hjulkassen og sidedekselet baki bagasjerommet. Jeg regner med jeg har forsterker en eller annen plass?? Eller er det noen av bilene som er levert uten? Skurrelyden er der hele tiden så jeg mistenker ikke dårlig kontakt egentlig. Ville trodd det var en utgang som var gåen, men må finne forsterkeren i første omgang. Noen som kan hjelpe meg med dette spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvor forsterkeren ligger i en 2004-modell, standard høyttaleroppsett.

Og når man er inne på sanger på multimediaskjermen, og trykker på sangen, så kan man velge å ticke en boks med noe som heter "TP". Hva er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det i heletatt er noe forsterker der da, jeg har no aldri funnet min (forsterker i spilleren?)

Vertfall så er TP Trafikk Program. Det funker dersom radiostasjonen er villig til å gi trafikk meldinger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med motorvarmer ? Har kjøpt en importert 530, men det eneste jeg får tak i av motorvarmer er bunnpannevarmer og min erfaring med dem er at de varmer omtrent like mye som ett telys. Jeg har ingen erfaring med BMW fra før da jeg har "humpet" rundt i hi lux siden 1995, men jeg regner med den sliter når det runder minus 30 den også uten hjelpevarme.

Jeg vurderte Webasto helt til jeg fant ut at BMW skulle ha 42 000,- for den. Er det noe man kan montere selv forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det i heletatt er noe forsterker der da, jeg har no aldri funnet min (forsterker i spilleren?)

Vertfall så er TP Trafikk Program. Det funker dersom radiostasjonen er villig til å gi trafikk meldinger osv.

Nei, jeg har sikkert ikke forsterker da. Regnet bare med det. Da må jeg sikkert bytte spilleren, evnt koble på en forsterker og kjøre signalet gjennom den. Klikker på den skurrelyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal smekke på en 1500 watts forsterker og et par subwoofere i bagasjerommet, men stereogutta finner sikkert hvor de skal koble det til resten av tingene. Får se om jeg oppgraderer de originale stereoene etter hvert, setter eventuelt pris på billige tips som forbedrer lyden :)

Fikk opp feilmelding på "active steering" i kveld. Hva er egentlig denne funksjonen? Var på hele kvelden, men slo seg av igjen helt på tampen av kjøreturen, og da sto det inne på skjermen at alt på bilen var OK. Grunn til bekymring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått opp feilmelding på det hver gang jeg har koblet vekk batteriet. Men den forsvinner etter en stund. Ville ikke bekymret meg nevneverdig om det hvis ikke den dukket opp ofte. Da kan det være en sensor eller noe som er gåent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk igjen bilen fra service igår, står notert at det er oljesvetting fra girkassa. Bilia sier det er minimalt og at det ikke trenger å gjøres noe nå, bare hvis det blir verre.

Noen som har peiling på om dette er alvorlig? Har ett år med igjen med bruktbilgaranti hos Bilia, så vil jo helst ikke sitte med girkasseshavari etter at denne har gått ut.

Prøver denne igjen, noen som har peil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med motorvarmer ? Har kjøpt en importert 530, men det eneste jeg får tak i av motorvarmer er bunnpannevarmer og min erfaring med dem er at de varmer omtrent like mye som ett telys. Jeg har ingen erfaring med BMW fra før da jeg har "humpet" rundt i hi lux siden 1995, men jeg regner med den sliter når det runder minus 30 den også uten hjelpevarme.

Jeg vurderte Webasto helt til jeg fant ut at BMW skulle ha 42 000,- for den. Er det noe man kan montere selv forresten?

Det går greit uten. Kjørte 3 iskalde vintere med E39 530d med defekt Webasto og den starta i rundt 30 blå. Mukka endel når glødepluggene ikke var tipp topp, men den startet etter endel filing. Motoren blir greit varm etter noen få kilometre uansett. Tror jeg ville ha kjøpt bensinmotor om det var vanlig med slike temperaturer. Hvis du ser på Nord-Sverige, der det gjerne er rundt -40 titt og ofte vinterstid, så kjører de aller aller fleste bensinbiler. Av en god årsak. Diesel er noe dritt når det blir skikkelig kaldt.

Min nåværende E61 har ikke Webasto. Jeg har ettermontert en Defa blokkvarmer. Etter det jeg har erfart gjør den nada for å varme motoren før start (det hadde jeg heller ikke forventet), men motoren tar fortere opp temperatur da den forvarmer olja. Dette begrenser skadene av kaldstarter noe.

På E60/61 og F10/11 har jeg opplevd Webastoen mer som en kupèvarmer enn god motorvarmer. Synes ikke den tar temperaturen opp på kjølevannet like godt som på tidligere utgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går greit uten. Kjørte 3 iskalde vintere med E39 530d med defekt Webasto og den starta i rundt 30 blå. Mukka endel når glødepluggene ikke var tipp topp, men den startet etter endel filing. Motoren blir greit varm etter noen få kilometre uansett. Tror jeg ville ha kjøpt bensinmotor om det var vanlig med slike temperaturer. Hvis du ser på Nord-Sverige, der det gjerne er rundt -40 titt og ofte vinterstid, så kjører de aller aller fleste bensinbiler. Av en god årsak. Diesel er noe dritt når det blir skikkelig kaldt.

Hvorfor kjøpe bensin ? Vi har hatt dieselbil siden 2003, -30 er ikke uvanlig her, rekorden ifjor var -41, og alle dieselbilene her startet uten problemer (en LandCruiser, en vw caravelle og en Audi A4). Har aldri opplevd noe trøbbel med diesel selv i kaldt vær. Hvilke problemer opplever du ?

Jeg bruker riktignok QMI dieselforbedrer på hver fylling i vinterhalvåret, mulig det er dette som gjør at jeg aldri hatt hatt problemer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er tyngre å få start på, men fungerer gløding som den skal og batteriet er friskt så går det som regel greit. Tar jo noe lengre tid å få opp kjølevannstemperatur, men det går forsåvidt greit det å på de fleste biler. Diesel har jo også det problemte at det uten parafin ikke fungerer i lave temperaturer. Med den blandingen som brukes her i området garanterer de ikke at den fungerer under minus 37-38 grader. Poenget er at feilkildene med bensin er færre og den produserer mer varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

har en 530d e60 2004 , nå i de siste har alarmen begynt å gå i hytt og pine til alle døgnes tider, men når eg trykker på låse knappen to ganger og slår av bevegelseovervåkning og ruteknusesensoren eller ka det er for noe, so går ikkje alarmen, noen som har vert borti det samme , evt ka som kødder seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...