Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

OK, dette kan være interessant. Skal jo ha ipod kabel inn der etterhvert, så det kan passe å ta det i samme slengen. Bilia skal jo ha 6k for jobben (prutet fra 9k, da jeg kjøpte bilen).
Hmm, det var rart. Jeg fikk ordnet iPod-kabel for 4500 på Bavaria Arendal :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, dette kan være interessant. Skal jo ha ipod kabel inn der etterhvert, så det kan passe å ta det i samme slengen. Bilia skal jo ha 6k for jobben (prutet fra 9k, da jeg kjøpte bilen).
Hmm, det var rart. Jeg fikk ordnet iPod-kabel for 4500 på Bavaria Arendal :)

Snakket med flere forhandlere i nærheten av Kongsberg (Oslo til Skien), men de fleste tar 9k++

Min bil har ikke cd-veksler, hvis din har det så er det endel mindre jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, gud som jeg misunder den utstyrslisten din, Telcontar!

Jeg bor selv i Kongsberg... såå...

Kanskje du en gang kan vise meg night vision og HID-funksjonene? :D

Hehe, måtte jo ha en loaded bil når jeg skulle ha min første bimmer.

Bare å si ifra, så finner jeg sikkert tid. Bor på Gamlegrendåsen og jobber i næringsparken, så jeg er som regel i "byen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er tyngre å få start på, men fungerer gløding som den skal og batteriet er friskt så går det som regel greit. Tar jo noe lengre tid å få opp kjølevannstemperatur, men det går forsåvidt greit det å på de fleste biler. Diesel har jo også det problemte at det uten parafin ikke fungerer i lave temperaturer. Med den blandingen som brukes her i området garanterer de ikke at den fungerer under minus 37-38 grader. Poenget er at feilkildene med bensin er færre og den produserer mer varme.

Parafin blandes inn av selskapene og er IKKE noe man bør eksperimentere med selv i dagens moderne dieselmotorer. Jeg bruker som sagt en skvett QMI dieselforbedrer på hver fylling på vinteren, og har aldri hatt noe som helst problem i temperaturer ned til -41. Kan ikke si de samme om naboens 2 bensinbiler, riktignok av litt eldre årgang enn våre dieselbiler, men dog,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye selskapene blander i dieselen varierer geografisk. Mener det er opp mot 50/50 på vinterdiesel for kalde innlandsstrøk og våre nordre fylker. Ikke uvanlig at kontinentale vogntog får problemer når de kommer til Norden i januar-februar. Kjenner forøvrig mange som kjører flyfuel (over 90% parafin) på gamle pumpedieseler uten problem. Litt totaktsolje ekstra for smøring så går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På norsksolgte biler inkluderer Edition Exclusive følgende:

- NA Nappa eksklusivskinn med utvidet omfang

- 2KT BMW Lettmetallfelg V-eke 277 RFT 17"

- 423 Gulvmatter i velour

- 456 Komfortseter, elektrisk justerbare

- 4BY Interiørlister i edeltre, Bambus antrasitt

- Innstegslister med Edition emblem

- B-stolper og vinduslist i bakdørene i Shadow Line høyglans

- Vindusspylerdyser i krom

Det kan hende dette varierer noe på tysksolgte biler, men det vil nok være noenlunde det samme. Jeg trodde jeg hadde den tyske prislisten et sted, men jeg finner den ikke akkurat nå.

Såvidt jeg kan se utifra prislistene er nivåregulering bak standard på alle e61, men jeg har også lest at andre mener det motsatte, så jeg er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...