Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Lyssensoren, sitter denne i speilet eller i ruten ?

grunnen for at jeg spør, kommer av etter at frontruten på bilen ble byttet, så byttet de samtidig sensoren (regnsensoren) i ruten, da en ny en fulgte med.

Etter dette har egentlig alt fungert, men utenom lyssensoren. Det var noen dager i desember hvor det var mye sol, men frontlysene var forsatt påskrudd. Har prøvd med en sterk led lykt å lyse på sensoren (ganske nærme) uten at frontlysene aktiverer DRL på ringene og skrur av hovedlysene.

Ser også på GS, at sensoren inneholder rengsensor og lyssensor. Finnes ikke en av hver.

Forslag til hva som kan være feil ? Er det andre faktorer som skal til for at denne funksjonen skal fungere igjen ?

Burde jeg ta kontakt med de som byttet frontruten ?

Edit: sjekket Idrive, funksjonen er aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått feilmeldingen "sliding roof anti-trap function" før?

Nå går det bare opp i tilt (etter litt trykking) men ikke noe mer. Lukket det manuelt. Taktrekket går heller ikke bak... Klarer ikke å initialisere soltaket på nytt heller...

What to do?

edit: feilmeldingen kom etter at jeg var ute med batteriet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyssensoren, sitter denne i speilet eller i ruten ?

grunnen for at jeg spør, kommer av etter at frontruten på bilen ble byttet, så byttet de samtidig sensoren (regnsensoren) i ruten, da en ny en fulgte med.

Etter dette har egentlig alt fungert, men utenom lyssensoren. Det var noen dager i desember hvor det var mye sol, men frontlysene var forsatt påskrudd. Har prøvd med en sterk led lykt å lyse på sensoren (ganske nærme) uten at frontlysene aktiverer DRL på ringene og skrur av hovedlysene.

Ser også på GS, at sensoren inneholder rengsensor og lyssensor. Finnes ikke en av hver.

Forslag til hva som kan være feil ? Er det andre faktorer som skal til for at denne funksjonen skal fungere igjen ?

Burde jeg ta kontakt med de som byttet frontruten ?

Edit: sjekket Idrive, funksjonen er aktiv.

Må vist programmes inn på nytt i.f TIS. Må vel ta kontakt med bmw igjen da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du KAN greie det ved å løsne lykten (skru ut de to øverste skrene og de i bunn. De i bunn må du KUN løsne, IKKE skru helt ut) og øvre delen av støtfangeren. Det er imidlertid trangt og du får ikke lykten veldig langt ut bare ved å gjøre det på "hurtigmåten" ovenfor. Derfor er du avhengig av småe og smidige hender. Den mest behagelige måten er å løsne på støtfangeren i innerskjermen og vippe den langt nok ut til at du kan ta ut lykten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du KAN greie det ved å løsne lykten (skru ut de to øverste skrene og de i bunn. De i bunn må du KUN løsne, IKKE skru helt ut) og øvre delen av støtfangeren. Det er imidlertid trangt og du får ikke lykten veldig langt ut bare ved å gjøre det på "hurtigmåten" ovenfor. Derfor er du avhengig av småe og smidige hender. Den mest behagelige måten er å løsne på støtfangeren i innerskjermen og vippe den langt nok ut til at du kan ta ut lykten.

det har jeg gjort og fungerer utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du KAN greie det ved å løsne lykten (skru ut de to øverste skrene og de i bunn. De i bunn må du KUN løsne, IKKE skru helt ut) og øvre delen av støtfangeren. Det er imidlertid trangt og du får ikke lykten veldig langt ut bare ved å gjøre det på "hurtigmåten" ovenfor. Derfor er du avhengig av småe og smidige hender. Den mest behagelige måten er å løsne på støtfangeren i innerskjermen og vippe den langt nok ut til at du kan ta ut lykten.

Pleier alltid å ta ut hele lykte på e60/61 på jobben.

Men hvorfor må man IKKE skru skuene i bunn helt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...