Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Antar at dette kabelbruddet i luka skjer på alle biler før eller siden - så av ren nysgjerrighet, for oss som ikke er i posisjon til å fikse sånt selv - hva koster et bytte av disse kabelgreiene på verksted, sånn omtrent?

En kollega av meg hadde sammme problem før jul. Her måtte de bytte ledningene da det ikke gikk an å skjøte av en eller annen grunn.

Der kom regningen på 7000kr, men vi kan vel kalle det worst case scenario. Dette var hos Bilia i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vist du har bryteren i posisjon A. så holder ae seg på til du åpner fører dør. I Idriven din kan du velge sek. på hvor lenge nærlys skal stå på etter at du har slukket bilen, men får og aktivere funkjsonen du ta langlys spaken mot deg akkurat slik som du tar på langlys når bilen er av. Heter follow me home lights.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fort ut som kabelbrudd i bakluken dette.

Kabelbrudd i bakluken??

Spylermotoren ligger vel fremme i motorrommet på tanken som man fyller spylerveske på, så det er vel bare slange som fører spylervesken bak det evt. kunne vært brudd i?!

Men som sagt så kan jeg ikke høre at motoren går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren skal gå selvom det er kabelbrudd bak. Da er det noe annet som ikke fungerer hos deg m.a.o sjekk sikringene og koblingen til pumpen.

Om det har vært noe snusk i bunnen av spylervæske tanken din kan det jo være at spylermotoren har gått.

Om viskeren bak derimot ikke hadde fungert, da er det mye mulig kabelbrudd bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har fått problemer med vindusviskerne fremme? har skiftet frontrute pga steinsprut hos riis bilglass i bergen, etter det ble gjort så kødder viskerne seg, skal jeg viske en gang så går dem sikkert 10 ganger og stopper oppover, eneste måte å få liv igjen er å stenge hele bilen og starte på nytt, forbanna irriterendes, noen ganger fønker sensoren så kan dem stoppe litt over normalen,så må ta av aut sensor programmet, ka f!!! som skjer? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren skal gå selvom det er kabelbrudd bak. Da er det noe annet som ikke fungerer hos deg m.a.o sjekk sikringene og koblingen til pumpen.

Om det har vært noe snusk i bunnen av spylervæske tanken din kan det jo være at spylermotoren har gått.

Om viskeren bak derimot ikke hadde fungert, da er det mye mulig kabelbrudd bak.

Ja det var det jeg også trodde. Har sjekket sikringene.

Jeg får plukke av spylermotoren og sjekke den når jeg kommer hjem.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et merkelig "fenomen" på min -08 E61. Av og til kommer det en lyd ett eller annet sted som høres ut som et startsignal i alpint (skjønner dere hva jeg mener? "Dut-dut-dut-duuut", men i litt lavere frekvens). Bytta nylig batteri på bilen og lyden kom rett før tegn på at batteriet begynte å bli dårlig. Har kjørt 25 mil i helga og da kom det tre ganger, men ellers når jeg kun har småkjøring i byen er det flere dager mellom hver gang så det er kanskje avhengig av kjørte km. Har nå satt inn nytt og større batteri (100Ah) og kodet om bilen for dette og trodde lyden skulle bli borte, men neida. Noen som har den fjerneste anelse om hva dette kan være..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du huket av hour-memo i iDrive? Dersom den er huket av kommer det en slik lyd de siste sekundene når klokken slår hel.

Ha-ha! Kan det være så enkelt ja :) Skal ikke se bort ifra at den er aktivert... Sjekke i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har stått noen dager på hytta som har vært rundt -15/20 grader. Skulle starte bilen meeen neida. Starter sviver rundt og motor putrer av og til men ingen start, venter en stund og prøver på nytt og starter men ingen tegn til liv og der blir det heilt stille fra starter, prøver igjen men ingen liv i startemotoren og prøver mange ganger etter det Komer opp varsel i displayet at 4x4 ikke virker og bremsevarsel ikke virker. Ringer NAF i forbannelse så dem komer etter en time, prøver med booster starter men fortsatt ingen liv i starteren og vart enige om å ha bilen på det nærmeste verksted, hehe men det vart ikke så enkel så hvor får man av parken? Etter god stund leiting og telefoner så fant vi ut at måtte opp med deksel under girstikka og en liten stang og dra den bakover før å løsne parken

Så må jeg ha ny starte eller det noe sikringer eller noe rele som kan ha tatt kveld? en med varsle av 4x4 og bremsevarslet? Siden den er tungstarte når det er kaldt så er det vel på tide å bytte glødeplugger og diesel filter??

Tar imot tips og mer

Det gjelder 2007 530xdat facelift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...