Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Angel eyes er parkeringslysene ja, de som er to rundinger i hver lykt.

Må jeg kjøpe noen spesiallamper her?Ønsker ikke noe fancy,bare at den virker...

Bestill disse: HER. billig og ser bra ut :)

Er det 4 slike på hver bil? Om jeg nå kjøper en fra e-bay,vil den lyse likt de jeg allerede har? Leverer de kjapt den butikk du linket til?

Når jeg bestiller fra ebay, er det vel et poeng at prisen ikke blir over 200 spenn, for å unngå gebyrer i øst og vest? Er det da smart å trekke kortet to ganger, slik avsender lager to forsendelser(altså om jeg skal ha 2 pakker med parklys)...?

Denne e60 kjører bra,men må si lyspærene er hakket dyrere enn på min gamle e-39.Der fikk jeg vel kjøpt parklys på Biltema for 3 kroner.... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pærene som er linket til der er om du ønsker å bytte til LED-lys, noe du ikke trenger. Vanlige pærer koster nok ikke så mange kronene, men jeg er ikke sikker på hvilken type du trenger.

Har du sjekket om det står noe i instruksjonsboken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre der ute som kunne målt høyden på sin 5 serie med xdrive?

Senter felg til hjulbue. Mistenker at min er for høy...

Husk at x-drive bilene med m-sport pakken ikke har m-sport fjæring. Dvs. standard høyde.

Kan godt måle på min, men det er ingen m-sport senk på 15mm der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pærene som er linket til der er om du ønsker å bytte til LED-lys, noe du ikke trenger. Vanlige pærer koster nok ikke så mange kronene, men jeg er ikke sikker på hvilken type du trenger.

Har du sjekket om det står noe i instruksjonsboken?

"Ved en defekt skal de henvende dem til Deres BMW service "står det under avsnittet posisjons og parkeringslys. Dette igjen står under avsnittet for xenon lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har xenonlykter skal du ha disse pærene: 63126929309 (1 stk på hver side). Har du halogenlys har pærene delenummer 63217160797 (2 stk på hver side, ser ut som vanlig T10 sokkel) og dersom pæreholderene dine er ødelagt må du ha disse i tillegg: 63127165546 (2 stk på hver side)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget fin og informarik tråd. Bare håper jeg ikke får bruk for så mye av de tipsene her inne rundt retting av feil ;)

Henter min første BMW på fredag. Etter 10-12 år med hovedsaklig VW og Audi var det på tide å prøve noe annet så blir det spennende å se hvor mye av det jeg har lest på disse 163 siden jeg trenger på min 2004 525DAT....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre der ute som kunne målt høyden på sin 5 serie med xdrive?

Senter felg til hjulbue. Mistenker at min er for høy...

Min måler 36,5cm bak og 38cm freme :D

Har nettop fått min 530XDAT og den er 34,5cm framme, bilen er senket med 15mm H&R i Tyskland......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pærene som er linket til der er om du ønsker å bytte til LED-lys, noe du ikke trenger. Vanlige pærer koster nok ikke så mange kronene, men jeg er ikke sikker på hvilken type du trenger.

Har du sjekket om det står noe i instruksjonsboken?

"Ved en defekt skal de henvende dem til Deres BMW service "står det under avsnittet posisjons og parkeringslys. Dette igjen står under avsnittet for xenon lys.

Bytte ett parklys og få dette montert hos BMW koster deg den nette sum av 750 spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pærene som er linket til der er om du ønsker å bytte til LED-lys, noe du ikke trenger. Vanlige pærer koster nok ikke så mange kronene, men jeg er ikke sikker på hvilken type du trenger.

Har du sjekket om det står noe i instruksjonsboken?

"Ved en defekt skal de henvende dem til Deres BMW service "står det under avsnittet posisjons og parkeringslys. Dette igjen står under avsnittet for xenon lys.

Bytte ett parklys og få dette montert hos BMW koster deg den nette sum av 750 spenn.

Landeveisrøveri satt i system :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-sport fjærer foran fra en RWD 530d vil passe på en 530XD?

Vil ha den litt ned, men orker ikke styre med verksted og biltilsynet.

Da er originalfjører fra "samme" bil løsningen.

Er vel akkurat samme arbeid å montere f.eks. fjærer fra Eibach med TÜV-papirer som M-sport fjærer? Du må ta hjulstillingskontroll og vise bilen for å skrive det inn i vognkort hvis du skal ha det lovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt masse biler oppgjennom, og for 1,5cm så tar jeg ikke hjulstillingskontroll. Har kjørt med mye feil camber på flere biler, og slitasjen har stort sett vært minimal. GTDen til min far har så mye original camber bak at den slites veldig feil, men den skal være slik.

Med senkesett blir man fersket på EU kontroll eller teknisk kontroll, men med originale fjærer sier de ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...