Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Du trenger FL6-tilvalget som enten kom fra og med facelift, eller fra og med 2008-modellene. Vet dessverre ikke om det lar seg gjøre å ettermontere dette uten å bytte til facelift-navi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-sport fjærer foran fra en RWD 530d vil passe på en 530XD?

Vil ha den litt ned, men orker ikke styre med verksted og biltilsynet.

Da er originalfjører fra "samme" bil løsningen.

Ingen som vet? Har sett litt på bilder og på min er nederste viklingen, dvs den som ligger i fjærskåla, liten i diameter. Mens M-sport fjærene er breiere. Løsningen da er komplett fjærbein. Men vil 530d fjærbein passe i 530xd nav? Er det lik diameter på fjerbeinene, og vil den større fjærskåla på m-sport passe (ikke ta borti noe) på xd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger FL6-tilvalget som enten kom fra og med facelift, eller fra og med 2008-modellene. Vet dessverre ikke om det lar seg gjøre å ettermontere dette uten å bytte til facelift-navi.

Håper virkelig at det lar seg gjøre, for synes det er tungvindt med 2 kabler, stygt er det også!

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderer en e60 på finn:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33022727

hva tror folket om denne bilen? :)

Synes det så ut som en pen bil til en god pris.

Vil du ha litt mer motor ville jeg vurdert denne, virker godt holdt og pen, samtidig som jeg synes det virket som en god pris!

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33123064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man fått tatt en service og stelt litt med gobilen. I tillegg til ordinær service ble det byttet nedre bærebru høyre foran etter jeg merket en periodisk knirking for ca en mnd siden. Heiv den inn på et lokalt verksted for å få det sjekket, og det ble funnet en liten slakk.

Det som gjenstår nå er å bytte en pdc-sensor og så blir bremseskiver og klosser foran byttet senere i år sammen med oljeskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderer en e60 på finn:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33022727

hva tror folket om denne bilen? :)

Synes det så ut som en pen bil til en god pris.

Vil du ha litt mer motor ville jeg vurdert denne, virker godt holdt og pen, samtidig som jeg synes det virket som en god pris!

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33123064

føler meg ikke helt komfortabel med å kjøpe en såpass tidlig modell e60, vet ikke helt hvorfor, men slik er det bare :P dessuten har den nok gått for langt for min del, selv om det så ut som en generelt veldig pen bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt alle ikke tenker som meg, for da blir det flere igjen av den typen som jeg liker! Kjøper alltid tidlige årganger av nye modeller noen år etter de har kommet på markedet, da får jeg en godt utprøvd bil som ser ny ut for en billig penge, pluss at jeg har bedre samvittighet med å bruke litt penger på styling for at bilen skal utmerke seg litt når den har noen år på baken :)

Men det er jo klart at det er for meg meg et relativt lavt/moderat budsjett, kan man velge og vrake så er saken en helt annen, da ville jeg også kjøpt nyere 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noen gode LED Angel Eyes til en E61 med M-pakke, produsert februar 2008, som vil fungere uten noen form for feilmeldinger osv?

Søk på forumet! milliarder av slike spm.

Ja her:

http://www.dybvik-trading.no/product.asp?p=5010 ;)

Hva er å annbefale å bruke til grøftlysa for å få de hvite?

Xenon, eller blir det for blendene? Vil ikke at det skal se ut som jeg kjører vogntog..

Led pærene er jo hvite, men det er vell bare såvidt det er effekt i dem?

Har et "problem" med dielsellokket på bilen din, åpning/låsingen fungerer ikke som den skal, ser ut som selve mekanismen er hel, den fungerer når jeg presser fingeren på, etter at jeg har fått opp lokket. Men ikke når jeg skal ha igjen lokket, er dette et kjent problem?

Er vell sikkert bare å sette på noe slik at den kommer lengre ut, men vil ikke gjøre noen jalla løsninger på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler xenon i grøftelys, 6000 kelvin eller 8000 kelvin, avhenger av om du vil ha det hvitt med et skjør av gult som første alternativ eller isblått som alternativ to. Har du LED-ringer i AE ville jeg gått for 8000 kelvin, det matcher best. Xenon i grøftelysene blender ikke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har tips til hva som kan være galt når jeg går mot bilen og uten at jeg trykker på nøkkelen så kommer det opp i speedo minste skjerm, rødt symbol bilde av "bilen heist opp" service ikon når jeg er ca 2m fra.

Og enting til før som det alltid har vært så slår jo sigarett tenneren seg av når bilen er av, men nå etter ar batteriet var helt tomt endag her over natten så er sigarett på heletiden??

Batteriet er skiftet da såkalte magic eye var gult reeplace batt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...