Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Ja vet, men check control er ok no fults, nei trenger ikke å kode om når en setter i det samme btteri som srod der fra før, ikke fått noe feil meldinger etter batteri skifte. Målte batteriet i går når jeg parkerte og da var det på 12,33v og i dag tidlig låg speningen på 11,21v. Hmm noe som stjeler strøm her når bilen er av? For ikke målt strømtyver før i morgen da jeg måtte bestille ny sikring til multimeteret. Har også fått opp en eletric failure... klarte ikke å lese mer da meldingen forsvant på lørdag, batt var tomt dagen etter, den meldingen har ikke kommet tilbake:s ?:{ var der kun i 2sek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet, men check control er ok no fults, nei trenger ikke å kode om når en setter i det samme btteri som srod der fra før, ikke fått noe feil meldinger etter batteri skifte. Målte batteriet i går når jeg parkerte og da var det på 12,33v og i dag tidlig låg speningen på 11,21v. Hmm noe som stjeler strøm her når bilen er av? For ikke målt strømtyver før i morgen da jeg måtte bestille ny sikring til multimeteret. Har også fått opp en eletric failure... klarte ikke å lese mer da meldingen forsvant på lørdag, batt var tomt dagen etter, den meldingen har ikke kommet tilbake:s ?:{ var der kun i 2sek.

Disse feilene er typisk når du har hatt lite strøm på bilen og/eller når batteriet er/har vært dårlig. Det er riktig at man ikke skal kode om dersom man bytter til et identisk batteri, men man skal imidlertid inn med en tester og melde i fra om at batteriet er byttet. Hvis ikke kommer du til å ødelegge det nye batteriet etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet, men check control er ok no fults, nei trenger ikke å kode om når en setter i det samme btteri som srod der fra før, ikke fått noe feil meldinger etter batteri skifte. Målte batteriet i går når jeg parkerte og da var det på 12,33v og i dag tidlig låg speningen på 11,21v. Hmm noe som stjeler strøm her når bilen er av? For ikke målt strømtyver før i morgen da jeg måtte bestille ny sikring til multimeteret. Har også fått opp en eletric failure... klarte ikke å lese mer da meldingen forsvant på lørdag, batt var tomt dagen etter, den meldingen har ikke kommet tilbake:s ?:{ var der kun i 2sek.

Disse feilene er typisk når du har hatt lite strøm på bilen og/eller når batteriet er/har vært dårlig. Det er riktig at man ikke skal kode om dersom man bytter til et identisk batteri, men man skal imidlertid inn med en tester og melde i fra om at batteriet er byttet. Hvis ikke kommer du til å ødelegge det nye batteriet etterhvert...

Stemmer stemmer. Fikk beskjed om dette da jeg var på auto7H i Sverige (BMW verksted) også for en 6 mnd siden. Det var noe koding som skulle til visst, selvom batteriet var av samme kapasitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jakt etter e61 og har sett ei stund på finn.no Synes bilene er litt høgt priset i forhold til årsmodell, er prisene kunstig høye? Har lagt endel biler som favoritter der eg har notert ned pris og pris endringer. Det som ofte skjer er at når en bil er solgt så setter selger opp prisen, altså bilen stod til 239 og når den er solgt har selger endret til f.eks 269. Skjønner ikke helt poenget med det. Ka synes dere om denne f.eks : http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32901558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kar på jobben min importerte en 2007 facelift 525DAT fra tyskland selv, og den kom seg på 342000,- totalt. Den hade gått 82000km, M-sport, skinn, sportseter, xenon, lillenavi og diverse. Ikke topp utstyrt, men uanset, mye billigere enn hva du får tak i Norge. E6x er litt overpriset i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takker for svar :)

Nå i kveld var jeg ute med bilen en tur og da klikket det helt for bilen, fikk denne først:

rlyri7k6e8b2cbdmgojc.jpg

tilhengerfeste elektrisk svikt.

tilhenger lys påvirket.

så det er vel denne som har tappet batteriet mitt vil jeg tro. :evil:#-o

Så etter en stund kom denne:

iny65y6sbnnxyb99vn33.jpg

Så begynte alle varsellamper og lyse og fikk en haug med cc meldinger på både cruise control, window washer og gud vet. Speedo nålene gikk både opp og ned skjermene i speedo ble mørke og bilen reesatte seg på en måte uten og daue, alt kom opp akkurat som når du starter bilen vanlig.

Tror dere dette er en sammenheng med tilhenger feste? eller er det flere feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med å skift batteri og få meldt ifra at det er byttet batteri så tror jeg du er langt på vei.. Batteribytte SKAL meldes ifra uansett med BMW/Autologic/"you name it" tester og er det et større eller mindre batteri SKAL det kodes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo skiftet batteri, ikke noe feilmeldinger p.ga det, det må jo være en elektrisk feil på henger festet siden idrive sier det og bilen er tom for strøm over natten. Ett nytt batteri tapper seg ikk av seg selv etter bare en natt. Så får måle i morgen på strømtrekk og finne sikring til henger feste og se om det da gir seg med strømstjeling, men ja får kjøre inn en tester på nytt batteri da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har feilsøkt litt og målte dette når bilen er av:

08igba08sdgarf7zdjwi.jpg

Er ikke dette unormalt mye strømstrekk?

Fjærnet de to sikringene som gikk til hengerfeste siden det er der jeg har fått el. feil, men skjedde ikke noe med målingen samme gjorde jeg med alle sikringer, releer og kabler som går i sikringsboksen.

Hva er det neste jeg kan sjekke?

Regner jo med feilen ligger i henger feste kontakten da siden jeg har fått meldingen der. Vann kondens?

men må jo av med bakfanger og alt, og der som bilen står no er det ikke noe særlig og skru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om man kan fikse eller må kjøpe ny pære når den ene siden på lyser Blåtind/hvit og den andre mer rødt/oransje ?evt hva ny koster?

Regner med du mener fjærnlys? D2S pære?

Ebay.com har ett hav av slike. meget gode til meget god pris ellers kan du få her:

http://www.dybvik-trading.no/category.asp?c=24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...