Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Er du sikker på du har mikrofon? Alle bilene har "gitter" i taket. Det er mulig du har det, men at du har gitter betyr ikke at du har mikrofon. :) Alle bilene har også knapper på rattet for telefon.

I følge monteringsanvisningen til en e90 med forberedelse for handsfree trenger du i hovedsak:

- mikrofon

- bluetooth-antenne

- modul

Vil tro det er likt på e60 også.

Her er monteringsanvisningen på e90 med forberedelse for bluetooth handsfree:

https://docs.google.com/open?id=0B3TCKM ... cyMzVjYmFj

Her er monteringsanvisningen på e60 uten forberedelse for noe:

https://docs.google.com/open?id=0B3TCKM ... RkZDY4YzIz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle vente med å kjøpe meg nye sommerfelger til neste år siden jeg har nye dekk på msport felgene mine nå(18") . også trenkte jeg kanskje å bruke de 18" på vintern neste år. hvilken dekkdimensjon går på de felgene? er 245/40-18 idag. tror dere 225/40-18 går på? hvordan er det å kjøre på vintern med så store å breie dekk, har bare kjørt med typ 15/16" før men det ser så jævlig dumt ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle vente med å kjøpe meg nye sommerfelger til neste år siden jeg har nye dekk på msport felgene mine nå(18") . også trenkte jeg kanskje å bruke de 18" på vintern neste år. hvilken dekkdimensjon går på de felgene? er 245/40-18 idag. tror dere 225/40-18 går på? hvordan er det å kjøre på vintern med så store å breie dekk, har bare kjørt med typ 15/16" før men det ser så jævlig dumt ut :P

Jeg hadde 245/40-18 Hakkapelitta vinterhjul på min e61.

Funket knall det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil det bli med 35 i profil på dekka kontra 30?

Med 35 profil vil rulleomkretsen være 3.5% høyere enn på orginal dimensjonen (225/50-17). Det er innenfor 5% regelen, mens jeg personlig ville ha holdt denne forskjellen til en minimum. Altså under 1%.

Vet ikke om du har senket eller skal senke bilen, uten senk så vil den se litt høy ut og enda høyere med 35 profil (selv om det er kun 5mm mer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle vente med å kjøpe meg nye sommerfelger til neste år siden jeg har nye dekk på msport felgene mine nå(18") . også trenkte jeg kanskje å bruke de 18" på vintern neste år. hvilken dekkdimensjon går på de felgene? er 245/40-18 idag. tror dere 225/40-18 går på? hvordan er det å kjøre på vintern med så store å breie dekk, har bare kjørt med typ 15/16" før men det ser så jævlig dumt ut :P

Jeg har originale 8,5x18" vinterfelger på min E61. Jeg hadde 245/40/18 piggfrie på starten av vinteren, men gikk over til 225/45/18 med pigg (passer bedre hit vi har flyttet nå og vårt kjøremønster). Fikk "ny" bil. Trodde de gamle dekkene var helt utslitte til jeg kjørte F11 med 245/40/18. Nye Hakka R piggfrie. Det var rett og slett godt å komme tilbake til min egen bil for den satt så mye bedre på veien. På ordentlig vinterføre blir 245 for bredt etter min mening. Bare danser og føles ikke stabilt. Men, det er kanskje enklere vinter på Averøy? I såfall er 245 uproblematisk. Jeg kjører 285 bak på sommeren så det er ikke det at jeg er skeptisk til smale dekk som er grunnen for det jeg sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle vente med å kjøpe meg nye sommerfelger til neste år siden jeg har nye dekk på msport felgene mine nå(18") . også trenkte jeg kanskje å bruke de 18" på vintern neste år. hvilken dekkdimensjon går på de felgene? er 245/40-18 idag. tror dere 225/40-18 går på? hvordan er det å kjøre på vintern med så store å breie dekk, har bare kjørt med typ 15/16" før men det ser så jævlig dumt ut :P

Jeg gjorde som deg, brukte mine 18" M-sport sommerfelger til vinter denne sesongen, og bestilte 19" til sommeren. Kjører 245/40-18 Nokian Hakkapeliitta 7 pigg og det funker utrolig bra. Ville ikke gått ned på bredden. Så dette anbefales på det varmeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2004mod bmw 520i med automatgir,km stand 100 000. Problemet er at når motoren er kald, og jeg kjører i lav fart (rundt 40km/t) så hopper den mellom andre og tredje gir, som om den ikke klarer å bestemme hvilket gir den skal velge. Dette merkes ikke når motoren er varm. Er det noen som har vært ute for det samme eller kjenner til problemet?

Har byttet olje og filter på kassa uten hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...