Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

tenkte jeg skulle vente med å kjøpe meg nye sommerfelger til neste år siden jeg har nye dekk på msport felgene mine nå(18") . også trenkte jeg kanskje å bruke de 18" på vintern neste år. hvilken dekkdimensjon går på de felgene? er 245/40-18 idag. tror dere 225/40-18 går på? hvordan er det å kjøre på vintern med så store å breie dekk, har bare kjørt med typ 15/16" før men det ser så jævlig dumt ut :P

Jeg gjorde som deg, brukte mine 18" M-sport sommerfelger til vinter denne sesongen, og bestilte 19" til sommeren. Kjører 245/40-18 Nokian Hakkapeliitta 7 pigg og det funker utrolig bra. Ville ikke gått ned på bredden. Så dette anbefales på det varmeste :)

Hva er prisen for en slik "luksus" å kjøre rundt med?

Bare man nevner Nokian i en dimensjon større enn 15", så flyr jo tusenlappene per stykk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle vente med å kjøpe meg nye sommerfelger til neste år siden jeg har nye dekk på msport felgene mine nå(18") . også trenkte jeg kanskje å bruke de 18" på vintern neste år. hvilken dekkdimensjon går på de felgene? er 245/40-18 idag. tror dere 225/40-18 går på? hvordan er det å kjøre på vintern med så store å breie dekk, har bare kjørt med typ 15/16" før men det ser så jævlig dumt ut :P

Jeg gjorde som deg, brukte mine 18" M-sport sommerfelger til vinter denne sesongen, og bestilte 19" til sommeren. Kjører 245/40-18 Nokian Hakkapeliitta 7 pigg og det funker utrolig bra. Ville ikke gått ned på bredden. Så dette anbefales på det varmeste :)

Hva er prisen for en slik "luksus" å kjøre rundt med?

Bare man nevner Nokian i en dimensjon større enn 15", så flyr jo tusenlappene per stykk...

2400,- pr stk for hakkapelita 7 i 245/40-18 på dekkonline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde spørsmål på teknisk. Men liten respons. Prøver her.

Jeg lurer på om det er noen som har peiling på hvilke størrelse det er på swirl flaps i innsuget på denne bilen? Tenker da på diameter. Skal plugge disse i samme slengen som jeg skifter glødeplugger. ser rundt om på nettet at det finnes to dimensjoner på disse. 22mm og 33mm.

Lurer også på om noen kjenner til SW som kan utelukke feilmeldingen som kommer opp når en bypasser Agr(egr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil det bli med 35 i profil på dekka kontra 30?

Med 35 profil vil rulleomkretsen være 3.5% høyere enn på orginal dimensjonen (225/50-17). Det er innenfor 5% regelen, mens jeg personlig ville ha holdt denne forskjellen til en minimum. Altså under 1%.

Vet ikke om du har senket eller skal senke bilen, uten senk så vil den se litt høy ut og enda høyere med 35 profil (selv om det er kun 5mm mer).

Blir nok senk ja::) Blei nesten Hartge Classic II felger på meg idag men ble solgt rett før jeg ringte til selger:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle vente med å kjøpe meg nye sommerfelger til neste år siden jeg har nye dekk på msport felgene mine nå(18") . også trenkte jeg kanskje å bruke de 18" på vintern neste år. hvilken dekkdimensjon går på de felgene? er 245/40-18 idag. tror dere 225/40-18 går på? hvordan er det å kjøre på vintern med så store å breie dekk, har bare kjørt med typ 15/16" før men det ser så jævlig dumt ut :P

Jeg gjorde som deg, brukte mine 18" M-sport sommerfelger til vinter denne sesongen, og bestilte 19" til sommeren. Kjører 245/40-18 Nokian Hakkapeliitta 7 pigg og det funker utrolig bra. Ville ikke gått ned på bredden. Så dette anbefales på det varmeste :)

Hva er prisen for en slik "luksus" å kjøre rundt med?

Bare man nevner Nokian i en dimensjon større enn 15", så flyr jo tusenlappene per stykk...

11.000 kroner ferdig levert fra nordendekk.no. Bruker heller penger på gode vinterdekk, der er forskjellen størst på produsentene. Sommerdekkene mine koster halvparten av vinterdekkene :) Kjørte samme dekk 275/55-20 på min forrige bil vinterstid, og da lå prisen på det samme for de.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok senk ja::) Blei nesten Hartge Classic II felger på meg idag men ble solgt rett før jeg ringte til selger:(

De som ligger på finn.no? Var ihvertfall ingenting å si på prisen om felgene er hele og pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok senk ja::) Blei nesten Hartge Classic II felger på meg idag men ble solgt rett før jeg ringte til selger:(

De som ligger på finn.no? Var ihvertfall ingenting å si på prisen om felgene er hele og pene.

Dem lå på finn.no men annonsen er borte nå. Dem var i Molde. Men det var ikke av dem grå typen så jeg vurdere kliss nye av grå typen i 20" 9" bredde og ET 40 på min xdrive(fikk jo igjen på skatten) :lol: . Tru om det vil passe på min xdrive? noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er disse jeg mener, noe som virker som en ganske bra pris om felgene er hele og pene.

Man får dessverre ikke Hartge Classic II-felgene i antrasitt til biler med xDrive, innpresset er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er disse jeg mener, noe som virker som en ganske bra pris om felgene er hele og pene.

Man får dessverre ikke Hartge Classic II-felgene i antrasitt til biler med xDrive, innpresset er feil.

Dem har i 20" i 9" bredde med ET40 og det mener jeg skal gå på xdriven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten bare jeg som syntes det er latterlig at Vianor tar 1100,- for kun å balansere (og ta felgene av og på selvsagt) mine 19"....?

Samme sted koster ca 5-600,- for å legge PÅ gummi + balansering på 17" (gummi ikke kjøpt der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2004mod bmw 520i med automatgir,km stand 100 000. Problemet er at når motoren er kald, og jeg kjører i lav fart (rundt 40km/t) så hopper den mellom andre og tredje gir, som om den ikke klarer å bestemme hvilket gir den skal velge. Dette merkes ikke når motoren er varm. Er det noen som har vært ute for det samme eller kjenner til problemet?

Har byttet olje og filter på kassa uten hjelp

Vet du om det har blitt byttet til orginal olje?

Har hørt endel plasser at slikt problem kan oppstå når det blir fylt på annen olje en den som var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Lurer på om noen her inne med E60/61 har målt ladespenningen over et AGM batteri.

Jeg har nettopp skiftet regulator pga. veldig svingende ladespenning. Multimeteret gikk som en jo-jo opp og ned mellom 14,3v - 15,1v.

Etter bytte, har jeg fortsatt svingninger på mellom 14,3-14,8v. Synes dette er veldig høyt, da jeg mener å ha lest at ladespenningen på AGM batterier skal være en del lavere. Ca. 14,1- 14,2v.

Kan noen fortelle hva de har, før jeg reklamerer til Bavaria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2004mod bmw 520i med automatgir,km stand 100 000. Problemet er at når motoren er kald, og jeg kjører i lav fart (rundt 40km/t) så hopper den mellom andre og tredje gir, som om den ikke klarer å bestemme hvilket gir den skal velge. Dette merkes ikke når motoren er varm. Er det noen som har vært ute for det samme eller kjenner til problemet?

Har byttet olje og filter på kassa uten hjelp

Er det rett olje du har byttet? Ble byttet feil olje på kassa og begynnte å kødde på giringa og har nå byttet filter og olje 2 ganger med den oljen som BMW anbefaler og det er kun 1 som har den oljen og det er BMW verksted og heiter:

BMW

Automatik-Getriebeöl

M-1375.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde spørsmål på teknisk. Men liten respons. Prøver her.

Jeg lurer på om det er noen som har peiling på hvilke størrelse det er på swirl flaps i innsuget på denne bilen? Tenker da på diameter. Skal plugge disse i samme slengen som jeg skifter glødeplugger. ser rundt om på nettet at det finnes to dimensjoner på disse. 22mm og 33mm.

Lurer også på om noen kjenner til SW som kan utelukke feilmeldingen som kommer opp når en bypasser Agr(egr).

Tok ut mine, ut med flaps delen. Satt i en skrue i akslinghullet og fylte opp nedenfra med tokomponentlim. Pass på at alt er rent.. koster deg... under 50 kroner og blir helt perfekt. Setter du i proppene så vil du få kanter inni innsuget der hvor den originale delen har sittet. Ikke heldig. Har noe bilder et sted, men... husker ikke helt hvor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...