Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

06 520D bruker ca 0,8 på bykjøring. 0,5 på langkjøring og 0,6/7 på blandet!

Sota rutene på bilen for noen dager siden + lamin x på lyktene! blir polering på fredag så GS treff i bud på lørdag :-D

[ Bilde ][ Bilde ][ Bilde ]

Ser jo riktig så bra ut :-)

Hvilken % ?

Prøver å bestemme meg...

20% på bakruta og 35% på siderutene! (20 er mørkere enn 35)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, noen som har hatt problem førerside bak at det knirker?

Min har begynt å knirke e-61, kan det være demperen?

Når jeg tar tak i takrailen og gynger bilen så knirker det mye, så det knirker hele tiden under kjøring og er noe dritt å høre på hehe

Tips anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis sliter litt med panoramataket på E61 sin.

Når det er lukket kommer det ristelyder fra den lille (bakerste) glassruta.

Er det tiltet er det ikke ulyd der.

Vi kan løfte selve glasset 1/2mm og fremprovosere en ulyd, men lyden ved kjøring på dårlig vei er kraftigere/ mer merkant.

Har lest moe om en liten gummibit man kan lime inn, men hvor skal den festes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, noen som har hatt problem førerside bak at det knirker?

Min har begynt å knirke e-61, kan det være demperen?

Når jeg tar tak i takrailen og gynger bilen så knirker det mye, så det knirker hele tiden under kjøring og er noe dritt å høre på hehe

Tips anyone?

Dette er garantert den berømte "knirkeforingen" , har akkurat bytta på min E61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt medlem her og har noen spørsmål angående bmw min. 2004 520 sedan, med orginalt sportunderstell. Skal handle meg hjul og kikker på 20" Beyern hjul.. Sett disse før og syns de er veldig kledelige :) Hvilket inpress skal jeg ha? Og hvilken dekkdimensjon bør man kjøre på her?

Link til felger.. vurderer 9,5" forann og 10" bak.

http://www.felgimport.no/wip4/product_d ... ype=&size=

Spørsmål nr 2. Bilen skal sotes og lurer derfor om noen vet om det er mye jobb og ta ut "hattehylla" ved bakruta? Tenker hele platen fra seteryggen og bak til bakruta. Er oxo Elektrisk gardin her.

Har ikke 10 tommeltotter, jobber som oppretter daglig men dette er på VAG. Så gidder ikke plukke og dra i deksler og klips hvis noen vet dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er garantert den berømte "knirkeforingen" , har akkurat bytta på min E61

Jeg har også merket noe knirking i det siste, har du noe mer info om hva du gjorde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke bremseklosser bruker dere forran? mine må byttes ifølge idriven om 2000km. må jeg på verksted for å nullstille den? eller er det følere på klossene så den merker at de er byttet selv?

har også et "problem" at det står at jeg skal bytte olje om 11k, det som er at det har det stått siden jeg kjøpte den (kjørt 8k siden da) :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med at coilene på E60 ryker ? Pappa sin 2004 har vært inne på diagnose, og der fikk han beskjed om at alle 6 burde byttes. De kunne såklart ikke garantere at dette løste problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke bremseklosser bruker dere forran? mine må byttes ifølge idriven om 2000km. må jeg på verksted for å nullstille den? eller er det følere på klossene så den merker at de er byttet selv?

har også et "problem" at det står at jeg skal bytte olje om 11k, det som er at det har det stått siden jeg kjøpte den (kjørt 8k siden da) :s

Har ikke byttet klosser, men vil nok bruke standard original når jeg kommer til det. Du må ikke på verksted for å nullstille, hold inne den resetknappen ved speedo/turteller til første servicesymbol kommer opp, deretter klikk til du finner servicen du har tatt, så hold inne for reset.

Dette kan du gjøre hvis du ikke har kjørt over intervallet, kjører du over intervallet må du igang med diagnose for å resette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke bremseklosser bruker dere forran? mine må byttes ifølge idriven om 2000km. må jeg på verksted for å nullstille den? eller er det følere på klossene så den merker at de er byttet selv?

har også et "problem" at det står at jeg skal bytte olje om 11k, det som er at det har det stått siden jeg kjøpte den (kjørt 8k siden da) :s

Har ikke byttet klosser, men vil nok bruke standard original når jeg kommer til det. Du må ikke på verksted for å nullstille, hold inne den resetknappen ved speedo/turteller til første servicesymbol kommer opp, deretter klikk til du finner servicen du har tatt, så hold inne for reset.

Dette kan du gjøre hvis du ikke har kjørt over intervallet, kjører du over intervallet må du igang med diagnose for å resette.

riktig, men har selv kjørt over og nullstillt selv :) (preface)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang knirk bak på E61 - jeg var plaget med dette i vinter. (Var ganske flaut egentlig..)

Jeg konstaterte at det var den berømte knirkeforingen som var klilden. Dette betyr at den foringen er defekt. De den allerede var defekt lagde jeg ett bittelite snitt i mansjetten og fyllte hele foringen med automatgirolje.

Dette har fungert fint i flere mnd. På sikt må den nok byttes, men så lenge den ikke knirker og det ikke er slakk i den ser jeg ingen umiddelbar grunn til å bytte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått problemer med min automatkasse til E61. Problemet er todelt. Først og fremst så er det brå girveksling til 2.gir, begge veier. Altså oppgiring fra 1.- til 2.gir, og nedgiring fra 3.- til 2.gir. Det er et ganske tydelig "rykk" når dette skjer.

Det andre problemet dukket opp forrige tur. Da er det 5.giret som er problemet. Dersom man ligger i f.eks 80 km/h i 5.gir, så hakker det hvert 3.-5 sekund. Nesten som om all kraften forsvinner i disse "hakkene".

Jeg frykter noe alvorlig galt.

Noen som har noe erfaring med lignende? Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt medlem her og har noen spørsmål angående bmw min. 2004 520 sedan, med orginalt sportunderstell. Skal handle meg hjul og kikker på 20" Beyern hjul.. Sett disse før og syns de er veldig kledelige :) Hvilket inpress skal jeg ha? Og hvilken dekkdimensjon bør man kjøre på her?

Link til felger.. vurderer 9,5" forann og 10" bak.

Jeg har 9x20 ET24 foran og 10x20 ET24 bak på min E60 med hhv. 255/30 ZR20 og 305/25 ZR20 bak. Originalt leveres E60 med 8" ET20 og/eller med 8,5" ET18 foran og 9,5" ET32 bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang knirk bak på E61 - jeg var plaget med dette i vinter. (Var ganske flaut egentlig..)

Jeg konstaterte at det var den berømte knirkeforingen som var klilden. Dette betyr at den foringen er defekt. De den allerede var defekt lagde jeg ett bittelite snitt i mansjetten og fyllte hele foringen med automatgirolje.

Dette har fungert fint i flere mnd. På sikt må den nok byttes, men så lenge den ikke knirker og det ikke er slakk i den ser jeg ingen umiddelbar grunn til å bytte den.

hvilken av foringene er dette gjelder da? er dem presset eller kan dem skiftes selv?

Takk gud for at det ikke er demperen, koster jo flesk!! ihvertfall når man må skifte som et par,......

Edit : er det denne??

imgdsply.cgi?pn=33326767748-M69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...