Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Verkstedene har blitt mer og mer klar over faren med veivhusfilter. Jeg har også hørt 40' km før Østbyen sa det. Han jeg kjøpte bilen av har også fulgt de intervallene. De legger det vel inn på ca annethvert oljeskift (for de som skifter hver 20'). Skifte ligger på deres interne systemer, tviler på at det ligger inne på servicepunktene i iDriven.

Jeg følger sånn høvelig skiftintervallene på det meste unntatt olja. Der blir det maks 15' km før skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har de neppe gjort dersom det ikke fremgår av fakturaen.

Veivhusfilter har i utgangspunktet ingen intervaller, men det anbefales å bytte ved hvert tredje oljeskift (kortere dersom du kjører lenge på skiftene).

Det hørte jeg også da jeg hadde E39-en. De må ha endret på dette siden da.

En kostnad på 1500 kr annethvert år syns jeg uansett det er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit om det er veivhusventilasjonsfilter på '08 e61 525d, eller om det er vedlikeholdsfritt på denne?

Jeg har lest at dette skal være vedlikeholdsfritt, men på GS anbefales det å bytte dette ved hvert oljeskift. ref: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 2&type=new

Har også snakket med BMW-verksted og han jeg snakket med sa det ikke sto noe om at dette skulle byttes, og det hørtes ikke ut som han kjente til dette filteret i det hele tatt...

Har noen evt bilde av hvor dette sitter, så kan jeg sjekke selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ Bilde ]

venstre bakvindu klikka igår, får ikke til å kjøre det i "auto", men får til å kjøre det litt etter litt. how to fix?

Vist du søker litt i denne tråden så skal det stå en guide, mener og huske det var at du må ta ned alle vinduene samtidig og så holde på alle bryterene inne helt til vinduene går opp og litt til da reesetter du funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit om det er veivhusventilasjonsfilter på '08 e61 525d, eller om det er vedlikeholdsfritt på denne?

Jeg har lest at dette skal være vedlikeholdsfritt, men på GS anbefales det å bytte dette ved hvert oljeskift. ref: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 2&type=new

Har også snakket med BMW-verksted og han jeg snakket med sa det ikke sto noe om at dette skulle byttes, og det hørtes ikke ut som han kjente til dette filteret i det hele tatt...

Vedlikeholdsfritt, dvs. at det egentlig ikke finnes innmat i filteret. Det er kun selve filterhuset. Kan jo alltids bytte for sjelefreden, selvsagt. Ta en visuell kontroll for hver 30 000 km, begynner det å tettes er det tid for å ta aksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedlikeholdsfritt, dvs. at det egentlig ikke finnes innmat i filteret. Det er kun selve filterhuset. Kan jo alltids bytte for sjelefreden, selvsagt. Ta en visuell kontroll for hver 30 000 km, begynner det å tettes er det tid for å ta aksjon.

Gjelder dette for 530d 2007 LCI også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...