Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har fått 2 forskjellige verksteder til å justere lysene mine i forbindelse med bytte av en hovedlykt (04' e60). I begge tilfeller ender de opp med å lyse en brøkdel av lengden av hva de lyste før. Det er helt bekkmørkt foran bilen etter 20 meter fordi de lyser rett i bakken, men jeg kan justere de opp selv til "normalt" nivå, men vanskelig å få det perfekt på øyemål og dette blir rart når et verkste nettopp har justert det.

Må dette bli justert hos BMW med diagnoseutstyr?

Regner med du har automatisk nivåreg. på lysene. Elektronikken skal ho styre dette selv på bakgrunn av info fra nivåsensorer. Verkstedet skal bare definere et "referansepunkt" med justeringen. Endrer den oppførsel etter å ha vært på verksted eller leverer verkstedet den ut slik? Hvordan oppfører lysene seg ved start? På alle biler jeg har hatt med nivåreg har den da kjørt lyktene helt ned, så opp til rett høyde igjen.

Min med adaptive bixenon ligger ganske høyt, nesten horisontalt ut fra bilen. Innbiller meg at det er en plage for møtende trafikk på bakketopper o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja det er nivåregulering på de, men xenonlyktene svinger ikke med rattet. Når jeg skrur på tenningen ser jeg at lysene går litt ned og så opp igjen der de startet i utgangspunktet. Begge verkstedene skal ha justert hovedlysene til 1% (slik det står på lykta), så i teorien skal alt være riktig når bilen kommer ut av verkstedet..

Sammenlignet med xenon-kjørelysene på en Volvo. De lyste 3 ganger så langt som mine når vi sto stille, og i tillegg virker det som om mine kjørelys lyser enda kortere når jeg kjører..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ny her på forumet og endelig bmw eier :) Etter tre år i Ford Mondeo så har jeg kjøpt meg en 2009 modell 520d. Jeg kan generelt lite om bmw, er det noen typiske feil som jeg burde være obs på?

[ Bilde ]

Velkommen! :)

Du kan lese litt om seksti og seksti 1 her:

http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E60/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en norsksolgt bil inkluderer den:

- 473 Midtarmlene fram

- 508 Park Distance Control (PDC)

- 522 Xenon for nær- og fjernlys

- 534 Klimaautomatikk

- LC Dakotaskinn

...og i den tyske prislisten finner jeg ingen pakker med det navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CCC (Car Communication Computer) er en svakhet på disse. Det er kostbart dersom denne ryker.

Prøv en reset:

Med Navi: Trykk på CD og DVD-eject knappen, og radio volum / på-knappen i 10 sekunder.

Uten Navi: trykk på CD eller DVD-eject knappen mens du trykker idrive-scrollen ned i 10 sekunder.

Tror dette skal være riktig hvis jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet på min 07 520D LCI er dårlig, og på bildeler.no ser eg det er to typer batteri, det ene heter AGM og er dobbelt så dyrt som den andre typen batteri( vanlig type sikkert ). Hvilke anbefales og hva er AGM?

Et batteri med AGM-teknologi (Absorbent Glass Mat) er et meget avansert batteri der syren er absorbert i glassflosseparatorer og det er derfor aldri behov for kontroll av væskenivå.

Brukes som oftest i utrykningskjøretøy og biler med svært mye elektronikk.

Like greit og bare sette i ett likt orginalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en smal sak å bytte til adaptive lys på disse bilene? Jeg har en E61 med adaptive lys som jeg skal selge og har kjøpt meg en lik bil uten adaptive lys. Er det bare å flytte over, eller trengs det moduler, koding etc? Er redd jeg kommer til å savne det, men bilen hadde så mye annet bra så skal nok klare å leve med det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...