Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

hei...

ny på forumet og treng litt hjelp.

har en E 60 525ia 2004 og i forgårs når eg skulle starte bilen min var speedometer dødt, turteller dødt osv. var bare helt svart der. ikke funker kjørecomputeren heller. får heller ikke gått inn på service checken for å eventuelt sjå hva som kan være feil.

Er det noen som har vært borti noe liknende ? Og eventuelt har en tankegang om hva problemet kan være?

Jeg kjøre jo i blinde nå med tanke på fart, turtal bensin mengde... crusecontrollen funker heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...

ny på forumet og treng litt hjelp.

har en E 60 525ia 2004 og i forgårs når eg skulle starte bilen min var speedometer dødt, turteller dødt osv. var bare helt svart der. ikke funker kjørecomputeren heller. får heller ikke gått inn på service checken for å eventuelt sjå hva som kan være feil.

Er det noen som har vært borti noe liknende ? Og eventuelt har en tankegang om hva problemet kan være?

Jeg kjøre jo i blinde nå med tanke på fart, turtal bensin mengde... crusecontrollen funker heller ikke.

Ta deg en diagonse sjekk:)

Starter bilen helt fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...

ny på forumet og treng litt hjelp.

har en E 60 525ia 2004 og i forgårs når eg skulle starte bilen min var speedometer dødt, turteller dødt osv. var bare helt svart der. ikke funker kjørecomputeren heller. får heller ikke gått inn på service checken for å eventuelt sjå hva som kan være feil.

Er det noen som har vært borti noe liknende ? Og eventuelt har en tankegang om hva problemet kan være?

Jeg kjøre jo i blinde nå med tanke på fart, turtal bensin mengde... crusecontrollen funker heller ikke.

Eg fikk samme feila under en kjøretur, å der var det dynamoen som var røke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt inn en -10 520d touring med comfort access/keyless. Dette fungerer ikke helt som det skal og jeg lurer på hva feilen kan være. Hadde prøveskilt i to dager da jeg tok inn bilen og da fungerte alt helt fint og bilen var i perfekt stand. Nå har den stått en uke og jeg hadde prøveskilt igjen i dag for å vise den på trafikkstasjonen. I dag har jeg hatt mye problemer. Begynte med at jeg ikke fikk låst bilen ved å ta på håndtaket (etter å ha spylt av den i vaskehall i 2 minusgrader om det er av betydning). Og utover dagen har jeg måttet av og til bruke nøkkel både for å låse opp og starte bilen flere ganger. Noen ganger fungerer det helt prikkfritt og noen ganger må jeg prøve lenge før det fungerer. Hva kan det være? Har lest noe om antenneforsterker, men kan det gjelde også for å starte bilen? (må være mer enn antennesensor som registrerer nøkkelen da for man må jo ha nøkkelen i førersetet for å få starte). Batteri er nye i begge nøkler. Kan det være noe kabelbruddtull?

Håper noen kan gi tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe? dette er en 530d 2004 modell, denne jager av og til på turtall ved normal kjøring

hopper ikke mye men rundt 100-200 rpm vist gassen er stabil, gir eg bare litt mer blir den helt fin igjen?

og i dag gidde eg full gass og da ble den helt dau.. kunne gi full gass uten att det skjedde noe nestem, virker som den var i nød modus? plustelig ble den fin igjen? når den vAR DAU KUNNE DEN GIRE HELT NORMALT MEN DET VAR LIKSOM IKKE NOE KRAFT I MOTOR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe? dette er en 530d 2004 modell, denne jager av og til på turtall ved normal kjøring

hopper ikke mye men rundt 100-200 rpm vist gassen er stabil, gir eg bare litt mer blir den helt fin igjen?

og i dag gidde eg full gass og da ble den helt dau.. kunne gi full gass uten att det skjedde noe nestem, virker som den var i nød modus? plustelig ble den fin igjen? når den vAR DAU KUNNE DEN GIRE HELT NORMALT MEN DET VAR LIKSOM IKKE NOE KRAFT I MOTOR?

Er dette bare når den er kald, eller hele tiden. Jeg har opplevd noe av det samme med min, men kun ved kald motor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...