Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Se her ja, dette løfter utseende på bilen din betraktelig og gratulerer med et meget godt valg. Det var kostbart, men til gjengjeld ser jo bilen din vesentlig nyere ut. Nå mangler du bare frontlyktene så er du i mål! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det. Ja, utseendemessig så er det STOR forskjell. Her har eg fått alt opp å fungere. Ingen feilmeldinger, bare fryd og gammen. Hva er egentlig forskjellen på frontlyktene? Er forskjellen så stor at det er verdt å bytte de også?

tn_IMG_4076.JPG

No skal eg kose meg med ei flaske rødvin og to. Har brukt hele dagen på dette. Sinnsykt mye deksler som måtte demonteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største forskjellen er at du får DRL (Daytime Running Lights) i tillegg til de andre lysoppsettene du har hatt tidligere. Innerste coronaring (kjent som angel eyes) er tykkere og lyser derfor sterkere enn de ytterste. Blinklysene er utformet ala E39 faceliftlamper med plexiglass-strimler. I DRL modus kjører du uten at øyenbrynene er tent og den innerste ringen lyser derfor sterkt (godkjent som kjørelys). Ved parklys dimmes coronaringene og markeringslyset slås på. Coronaringene er også dimmet ved xenonlys. Fjernlys er flyttet til den ytterste ringen og er derfor xenon nær- og fjernlys. Redesignede lykter gjør også at bilen ser vesentlig nyere ut. Forskjellen blir som med E39 pre-facelift og E39 facelift frontlykter. Dersom du vil se illustrasjoner på hovedlyktene så skal jeg få postet noen bilder.. :)

Det ble forøvrig meget lekkert med LCI (facelift) lyktene. Kanonlekkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei, akkurat fått meg en e61 og jeg må si at det er en herlig bil å kjøre.

Min har jeg importert selv, og siden den da er tysk så finnes ikke kjørelys. Må visst inn til programmering for å få dette til.

Men så dreiv jeg å fiklet litt med idrive her en dagen og fant en funksjon som heter "daytime running light".

ejtayi1t2u2jklv9pitj.jpg

Siden jeg også har en lysbryter med ekstra posisjon A på, så testet jeg dette, og foreløpig ser dette ut til å virke.

Altså; Når jeg tar vekk menyvalget, og har bryteren i posisjon A så slår lysene seg på automatisk bare når det er mørkt og tenning er på. Er menyvalget på, slår lyset seg alltid på ved posisjon A, når tenning er på.

Dette vil si at biler som har disse funksjonene slipper å programmere inn kjørelys på bilene. det er mine testresultater så langt ihvertfall.

Edit: Hmm, mulig dette allerede er en kjent funksjon. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en kjent funksjon for de som har satt seg litt inn og fiklet med iDrive. Jeg syns forøvrig det er genialt at man selv kan velge og vrake i om bilen skal blinke en gang eller tre ganger ved å dytte ned blinklyshendelen en gang eller hvor lenge lyset skal lyse når du har slått av motoren.. For å ikke snakke om du vil kjøre med DRL eller ikke.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det er nok en kjent funksjon for de som har satt seg litt inn og fiklet med iDrive. Jeg syns forøvrig det er genialt at man selv kan velge og vrake i om bilen skal blinke en gang eller tre ganger ved å dytte ned blinklyshendelen en gang eller hvor lenge lyset skal lyse når du har slått av motoren.. For å ikke snakke om du vil kjøre med DRL eller ikke.. :D

på min bil virker ikke "følg deg hjem lysa" har justert på tiden, men de lyser ikke etter at teninnga er skudd av.

må lysbryteren stå i en posisjon??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har tatt ut nøkkelen tar du et flash med fjærnlysa og da slår de seg på i de antall sekunder du har stilt inn på.

Hva står dette for, salkjelen? Ny bil?

Siterer:

2010/11 F10 520dA???

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir ny bil neste år.. Orker ikke ha gammel bil, bare problemer.. Idag punkterte jeg den ene 20" felgen så den fikk skikkelig rævkjørt seg.. Så nå må den rettes ettersom Toora felger nå er vanskelig å få tak i.. :evil::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir ny bil neste år.. Orker ikke ha gammel bil, bare problemer.. Idag punkterte jeg den ene 20" felgen så den fikk skikkelig rævkjørt seg.. Så nå må den rettes ettersom Toora felger nå er vanskelig å få tak i.. :evil::roll:

Det er en pen 5'er på tur fra til Oslo som har noen snertne Toora-felger på, som godt kan stjeles... ;)

Fra spøk og til alvor; utrolig surt :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i Oslo om dagen, caaatooo? :)

Ja det er forferdelig surt, mendet er ikke så galt at felgen må kastes. Jeg skal imidlertid slenge på en av 16" som fulgte med bilen slik at dette sykkelhjulet av en 135/17 kan plasseres i garasjen.. Litt forskjell fra 285, bilder kommer! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...