Reef89 Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Hei!Etter å ha kjørt inn i ei snøfonn så er det eine tåkelyset knekt i innfestningen og dyttet inn bak støtfangeren ( M-sport) Så lurer jeg på om noen her på forumet har erfaring fra uorginale lykter (ebay) kontra org. lykter med tanke på passform og holdbarhet på glasset. Det er fint med lav bil, men veldig upraktisk på ubrøytet vei.......... Har kjøpt flere lykter på ebay som ikke er oginale, ingenting galt med de ser heller ingen forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Desember 12, 2012 Share Skrevet Desember 12, 2012 Ebay<3 Kjøpte sensor i stad 165.- inkludert frakt, her koster den 1400 + frakt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 12, 2012 Share Skrevet Desember 12, 2012 I disse kalde tider, er det mulig å gløde manuelt? Eller tar bilen seg av det som er nødvendig? Ellers fikk jeg opp en mld på skjermen her om at batteriet trengte noe mer krutt, litt overrasket at det ikke kom på morgenen (minus 17) men senere på dagen? (Småkjøring?) Bilen er jo en 09 model, men gått 100.000 km, får kanskje sjekke tilstanden, selvom det kanskje er litt vel tidlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 12, 2012 Share Skrevet Desember 12, 2012 Den bestemmer selv gløding. Men at batteriet er uten juice er vel egentlig ikke rart. Altfor lite fokus på vedlikeholdslading av batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 12, 2012 Share Skrevet Desember 12, 2012 Den bestemmer selv gløding.Men at batteriet er uten juice er vel egentlig ikke rart. Altfor lite fokus på vedlikeholdslading av batteri. Vedlikeholdslading? Spørs vel ann på kjørestil, i utgangspunktet bør det være unødvendig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ugha Skrevet Desember 12, 2012 Share Skrevet Desember 12, 2012 Hei, når minusgradene kom så tok eg den besluttingen og bytte glødeplugger og blinde swirlflaps'ene, dette medførte dessverre litt bieffekter . Bilen fusker mellom 1700- 2500 rpm (når den er kald) dette gir seg når den får arbeids temp MEN med stor belastning og høyt turtall kommer det en knitre lyd ( 4000 rpm ++ ) noen tips her bmw 525d 2004 e61 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Da ble det nylakkert bakdør for andre gang. Får håpe det ikke dukker opp flere rustbobler nå. Neste blir vel begge fordørene da det har dukket bobler i valsene. Det betyr 2 stk nye dører på meg. Folkens, sjekk bilen ordentlig for rust, E60/E61 er notorisk kjente for rust i valser og steder hvor slitasjen er litt større enn vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Den bestemmer selv gløding.Men at batteriet er uten juice er vel egentlig ikke rart. Altfor lite fokus på vedlikeholdslading av batteri. Vedlikeholdslading? Spørs vel ann på kjørestil, i utgangspunktet bør det være unødvendig! Det viser seg jo at absolutt ikke alle som har diesel bil kjører så langt med den, som de burde, for å få ladet opp batteriet sitt. En diesel bil trekker voldsomt med strøm ved gløding og start i mange minusgrader. Småkjøring i byen, er døden for et batteri, som oftest ihvertfall. Nå vet jeg ikke ditt bruksmønster, men du ville heller ikke dele det....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalleklovn Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Da ble det nylakkert bakdør for andre gang. Får håpe det ikke dukker opp flere rustbobler nå. Neste blir vel begge fordørene da det har dukket bobler i valsene. Det betyr 2 stk nye dører på meg. Folkens, sjekk bilen ordentlig for rust, E60/E61 er notorisk kjente for rust i valser og steder hvor slitasjen er litt større enn vanlig. Valser? Vet du en liste over hvor en bør se/sjekke? Heldigvis er det vel 12år rustgaranti på 2004 og opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Da ble det nylakkert bakdør for andre gang. Får håpe det ikke dukker opp flere rustbobler nå. Neste blir vel begge fordørene da det har dukket bobler i valsene. Det betyr 2 stk nye dører på meg. Folkens, sjekk bilen ordentlig for rust, E60/E61 er notorisk kjente for rust i valser og steder hvor slitasjen er litt større enn vanlig. Valser? Vet du en liste over hvor en bør se/sjekke? Heldigvis er det vel 12år rustgaranti på 2004 og opp? Beklager, det var ikke valser jeg mente men hjørnene. Akkurat hvor sveisepunktene er. Man ser det lett om det har begynt å boble litt rundt disse områdene. Da får man nye dører + lakk på garanti. 12 års garantien gjelder også din bil ja. Etter det jeg har erfart kan rust komme på disse stedene - Bagasjedør, rett under glassluken** - Front ved takrail, rett ved frontvinduet - Dører, spessielt ved sveisehjørnene, og under - Forskjermene (øverst ved sidespeilene) ** Kun E61 Sikkert andre steder også, men dette er de stedene det jevnt over har vært problemer med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Heter det ikke falser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Ja kanskje falser, haha Skylder på forkjølelsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 hehe! Vurderer selv å gå tilbake til E60 for å ha en kurant vinterbil..men må ærlig innrømme at kvaliteten på 3 jeg har hatt har vært dårligere enn E39 M5`en min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Ja, du sier noer der. Men føler at det er så utrolig varierende fra bil til bil. Har ikke akkurat hatt mye problemer med min. Men kanskje det er en stor forskjell på kvaliteten fra den vanlige og pre-face til faceliften ? Uansett, m5en din er nice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Pappa har heller ikke hatt store problemer med sin E60 2006 modell. (mine 3 har vært 04 og 05 modell).. Takk for det Får se hva jeg ender opp med..Beholde M5`en..eller E46 M3..Eller E92 320D...eller E60 525D...eller Audi A5..vaaanskelig valg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå