Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Pappa har heller ikke hatt store problemer med sin E60 2006 modell. (mine 3 har vært 04 og 05 modell)..

Takk for det :)

Får se hva jeg ender opp med..Beholde M5`en..eller E46 M3..Eller E92 320D...eller E60 525D...eller Audi A5..vaaanskelig valg :(

A5 ville vel vert sosialt selvmord? på mangen måter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bestemmer selv gløding.

Men at batteriet er uten juice er vel egentlig ikke rart. Altfor lite fokus på vedlikeholdslading av batteri.

Vedlikeholdslading?

Spørs vel ann på kjørestil, i utgangspunktet bør det være unødvendig!

Det viser seg jo at absolutt ikke alle som har diesel bil kjører så langt med den, som de burde, for å få ladet opp batteriet sitt.

En diesel bil trekker voldsomt med strøm ved gløding og start i mange minusgrader.

Småkjøring i byen, er døden for et batteri, som oftest ihvertfall.

Nå vet jeg ikke ditt bruksmønster, men du ville heller ikke dele det....?

Generelt er startstrømmen heftig enten det er diesel og bensin, vet ikke hva som er verst?

Småkjøring er skandale i denne kulda, der er vi enige!

Tok en sjekk på batteriet igår, og jeg var heldig, og måtte ha nytt.

Prakket på meg et gele batteri, til et stykke over 3000.-

Som om ikke det var nok, var jeg innom GS, og de nevnte at jeg måtte oppdatere at bilen har ny strømkilde, ellers ville jeg før eller siden oppleve trøbbel?!?

Mao strøm er ikke strøm?

Noen som kjenner til dette?

Der jeg skiftet batteri, nevnte de ingenting om dette, disse var også en faghandel.

Forvirret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er startstrømmen heftig enten det er diesel og bensin, vet ikke hva som er verst?

Småkjøring er skandale i denne kulda, der er vi enige!

Tok en sjekk på batteriet igår, og jeg var heldig, og måtte ha nytt.

Prakket på meg et gele batteri, til et stykke over 3000.-

Som om ikke det var nok, var jeg innom GS, og de nevnte at jeg måtte oppdatere at bilen har ny strømkilde, ellers ville jeg før eller siden oppleve trøbbel?!?

Mao strøm er ikke strøm?

Noen som kjenner til dette?

Der jeg skiftet batteri, nevnte de ingenting om dette, disse var også en faghandel.

Forvirret...

Hadde du vedliksholdsladet batteriet ditt, så hadde du ikke trengt nytt batteri.

Ergo ca 2000,- spart, da en skikkelig lader koster rundt 1000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er startstrømmen heftig enten det er diesel og bensin, vet ikke hva som er verst?

Småkjøring er skandale i denne kulda, der er vi enige!

Tok en sjekk på batteriet igår, og jeg var heldig, og måtte ha nytt.

Prakket på meg et gele batteri, til et stykke over 3000.-

Som om ikke det var nok, var jeg innom GS, og de nevnte at jeg måtte oppdatere at bilen har ny strømkilde, ellers ville jeg før eller siden oppleve trøbbel?!?

Mao strøm er ikke strøm?

Noen som kjenner til dette?

Der jeg skiftet batteri, nevnte de ingenting om dette, disse var også en faghandel.

Forvirret...

Hadde du vedliksholdsladet batteriet ditt, så hadde du ikke trengt nytt batteri.

Ergo ca 2000,- spart, da en skikkelig lader koster rundt 1000,-

Godt forsøk!

Jeg har hatt bilen i 2 mnd!

;-)

Og uansett hadde jeg ikke giddet å klattlade et batteri, jeg kjøper det beste og det holder lenge.

I sitt har jeg bilene i maks 1,5-2 år før en ny er på plass!

Dette er selvsagt opptil enhver.

Men jeg vil tro det er en forsvinnende liten andel som lader batteriene slik du nevner her.

Takk salty! Har bestilt time tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Prøvde i dag varmetrådene i bakruta, men det var veldig liten virkning. Hadde dem på i ca 30 min, men ingen is smeltet bort fra ruta. Knappen lyser som normalt og ingen feilmelding!

Virker disse som på andre biler eller er di dårligere på e61?

Begynner nesten å lure på hvorfor BMW lager X-Drive, når nesten alle vinterfunksjoner (batteri, glødeplugger og gløderele) har "sluttet å virke før bilen er 5 år........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk dette:

- Sjekke sikringene

- Deffekte varmetråder

- Kabel brudd (veldig typiskt for E61)

Ved kabelbrudd vil man ikke få feil mld om det er varmetrådene eller bakruteviskeren. For andre brudd f.eks lys, vil man få opp feil mld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Prøvde i dag varmetrådene i bakruta, men det var veldig liten virkning. Hadde dem på i ca 30 min, men ingen is smeltet bort fra ruta. Knappen lyser som normalt og ingen feilmelding!

Virker disse som på andre biler eller er di dårligere på e61?

Begynner nesten å lure på hvorfor BMW lager X-Drive, når nesten alle vinterfunksjoner (batteri, glødeplugger og gløderele) har "sluttet å virke før bilen er 5 år........

Vi er i samme båt.

Importerte en premium selection bil i oktober, forhandleren skaffet to års garanti via norsk Bilgaranti.

Den dekket tydeligvis ikke dette, fantastisk.

:-)

Har som nevnt allerede byttet batteriet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bilen virker veldig solid, men BMW sliter med ting andre bilmerker ikke har noe problemer med, og det er veldig merkelig dette med E61 som det er solgt så mange av, at ikke alle pre lci problemer er luket ut til lci modellene.

Tenker på dette med rust og bakluke ledninger, gløding, batteri osv. Greit nok at noe av dette er slitedeler, men litt forbauset over at dette ryker på en premium bil.

Jeg har kjøpt bilen hos Sandven i Bergen, og der har di stillt opp og fikset "bagateller" veldig greit på garanti (1års) men så går tiden og har snart ikke garanti og lene meg til lenger...........

Har i dag sjekket sikringer for varmetråder i bakluka og den var OK og ser ut som alle varmetrådene er inntakte, så da er det vel bare å håpe på at Sandven`s garanti tar dette med ledninger til bakluka.!

:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ruta på bakluka spretter opp i tide å utide! skjer bestandig nå jeg har startet bilen, eller etter kjøring når jeg står å bakker.. har lest litt å det ser ut som det kan være kabelbrudd mellom luka å bil?? eller microbryter på vindu? hva er det mest sannsynlig at feilen er?

og er det noen som vet om kabelen til akkurat denne saken ligger på høyre eller venstre side? har forstått det sånn at kablene er delt opp på høyre å venstre side..

Har litt stramt med tid på å få det fikset, da jeg skal levne bilen på en flyplass i finland på fredag:) vil ikke komme tilbake i 30minus me en halvmeter sne i bagasjen

Den har forrestn nullstilt klokka å trip teller samtidig, to ganger..

07 525d stv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok microbryteren din gitt.

Jeg hadde det samme problemet som deg for ca 1 uke siden. Jeg klarte å fikse det ved å spraye litt wd40 inni selve bryteren.

Problemet hos meg var at det hadde dannet is inni bryteren etter at vi hadde noen sinnsyke dager med kulde i Oslo. Isdannelsen førte til at den spratt opp hele tiden.

Kablene for microbryteren, bagasjedør åpneren, vindusviskeren og div går igjennom kabelkanalen sett bakfra på høyre side.

At bilen null stiller seg kommer av svakt batteri. Prøv å lad den opp eller kjør en lang tur med bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ruta åpnet seg i dag når jeg tok bilen ut fra jobb, med det samme jeg kjørte ut.. hadde stådd inne siden i går kveld.. ble spylt ned me 50graders vann når den ble satt inn, så tror ikke det er is som gjøre det.. det skjer heller ikke daglig.. kan være mye plaget en dag å to dager uten noe tull..

har ikke vært noe tegn til svakt batteri, men skal sjekke dettte i morgen å se etter kabelbrudd..

hvordan demonterer jeg bryteren uten å "rasere" den?

mulig det blir en hastepakke fra gs med ny bryter på mandag får å få dette i orden før jeg drar på juleferie :)

Har lest litt mer rundt her, å det kan jo like gjerne være fukt som is:) brytern skal demonteres i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...