Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva "independent mode" med 2 timer funksjoner i menyen til varmeaparatet er på min e61? Er det rest varme? :)

Slik jeg har forstått det er dette for å lufte bilen. F.eks på en varm sommerdag så kan du sette den med timer for å blåse inn luft før du henter bilen.

Biler med tilleggsvarmer har også mulighet til å styre denne herfra.

Correct me if I am wrong..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Driver og leter etter en måte og Koble en iPod til anlegget i en 520iA E60 2004mod...

Søstra mi... hu har en slik og prøver og koble til ipoden... er det noen lyd-inngang etc under armlenet over håndbrekket eller? :P :S

hehe, tenkte jeg måtte starte en plass, så det ble på dette forumet...

Mvh

Tommy

Bak mitkonsolen der varmen kommer ut til dem bak så er det usb utgang og iphone utgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Driver og leter etter en måte og Koble en iPod til anlegget i en 520iA E60 2004mod...

Søstra mi... hu har en slik og prøver og koble til ipoden... er det noen lyd-inngang etc under armlenet over håndbrekket eller? :P :S

hehe, tenkte jeg måtte starte en plass, så det ble på dette forumet...

Mvh

Tommy

Bak mitkonsolen der varmen kommer ut til dem bak så er det usb utgang og iphone utgang.

Feil.. Dette gjelder ikke for tidligere modeller. Dette kom først ved senere generasjoner og den har forøvrig kun AUX inngang, ikke USB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva "independent mode" med 2 timer funksjoner i menyen til varmeaparatet er på min e61? Er det rest varme? :)

Slik jeg har forstått det er dette for å lufte bilen. F.eks på en varm sommerdag så kan du sette den med timer for å blåse inn luft før du henter bilen.

Biler med tilleggsvarmer har også mulighet til å styre denne herfra.

Correct me if I am wrong..

Det er helt riktig det, kan også nevnes at den blåser kun kald luft.

Rest varme knappen er lengst til høyre, den kan kun brukes når motoren er slått av, da ett trykk og den blåser i ca 14min. like varm luft som du hadde på når bilen var i gang.(lagret motorvarme) Greit hvis det er 25- og en skal på senteret så er bilen like varm:)

Husk at den bør brukes kun når batteriet er 100% og motoren er driftsvarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye startproblemer i kulda på min 525d, ble batteriet til slutt tappet for strøm og bilen ble stående noen dager.

Nå har jeg ladet opp batteriet, og fikk start på bilen.

Problemet er at jeg nå får melding om "set time and date" etter start, og alle service intervallene er blir "slettet" på idriven. Dvs, alt lyser gult.

Jeg har prøvd å legge inn dato og klokkeslett, men av en eller annen grunn så virker det som om det ikke blir lagret.

Neste gang jeg starter bilen får jeg samme feilmelding, og må lagre dato og klokkeslett på nytt.

Noen som har hatt samme problem? Noe jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt startkabler på bilen?

Kanskje om du tar av batteriet i en times tid og prøver igjen. Min har vært tom for strøm to ganger, men aldri fått det problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke brukt startkabler. Kun ladet batteriet med batterilader.

Har vært tom før strøm en gang tidligere i vinter uten at denne meldinga har kommet.

Tror ikke det nytter å kutte strømmen da det virker som om det nettopp er dette som har ført til feilmeldingen..

EDIT: Ordna seg nå. Etter siste stopp var faktisk klokkeslett lagret, men ikke dato. Lagret dato nå, skrudde av tenninga og startet igjen, og nå er alt i orden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag monterte min samboer chip fra bestchip.no

Til min store overraskelse tok det under 20 min å montere denne, og jeg ble ganske overrasket over hvor mye mer og bedre bunndrag det ble i den! Kan absolutt anbefales!! :applause::applause:

Men, er det noe spesielt jeg bør tenke på nå? Har feks. hørt mange som nevner dette med automatkassa som kan ryke og lign.

Fint om noen erfarne har kommenterer rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag monterte min samboer chip fra bestchip.no

Til min store overraskelse tok det under 20 min å montere denne, og jeg ble ganske overrasket over hvor mye mer og bedre bunndrag det ble i den! Kan absolutt anbefales!! :applause::applause:

Men, er det noe spesielt jeg bør tenke på nå? Har feks. hørt mange som nevner dette med automatkassa som kan ryke og lign.

Fint om noen erfarne har kommenterer rundt dette.

Hvilken motor har du i din E60?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe meg en E61 og lurer da på om det er noe jeg burde være på vakt etter?...

Om det er ett spesielt årstall som jeg burde kjøpe etter eller noe lignende.

Tenkte på en 520d, 525d M-sport.

Takker for svar!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg en ekstra E60/E61 frontfanger orginal M-tech som skal selges. Fangeren er brukt men hel og fin. Det følger ikke med gitter og lykter til denne.

Fangeren er sort, dette er grunning/fyller.

Se om jeg får tatt noe bilder i kveld.

Pris 3500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sm kan svare meg på om at webastoen står montert på bilen, selvom at den ikke "vises" på i driven eller andre plasser.

går det ant å få programert nøkkelen slik at speilene klapper inn når man holder låseknappen inne en stund?

1# Kan ikke se for meg at webasto er montert. Hør evt. med BMW.

2# Nei, det er ikke mulig.. Har du automatisk avblendbare speil er speilene elektrisk innfellbare. Elektronikken og motoren er ikke i speilet dersom du ikke har automatisk avblendbare speil.

ok. får sjekke med di da.

Hadde en E46 med elektriske innfellbare speil. da kunne jeg trykke på kanpen inne i bilen og felle inn speilene eller jeg holdt inne låseknappen en stund så felte speilene seg inn. skulle tru dett burde være mulig på storebror også. har elektriske innfellbare speiler og nedblending på di.

Jeg har søkt en del her inne på forumet vedr. aut. innfellbare speil - uten å finne svar. Jeg har også prøvd med å holde låseknappen inne (uten ønsket resultat). Eneste måten jeg har funnet ut på at det går - er å trykke på den knappen som sitter på innsiden av bilen.

Noen andre tips?

Bilen min er en -07 mod, 525d, facelift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...