Kirkes92 Skrevet Oktober 28, 2013 Share Skrevet Oktober 28, 2013 Grunnen til at de kun er nevnt er at 520d (eller mindre motorer enn 528i) ikke eksisterer "over there". Disse pærene passer alle E60/E61 LCI med xenonlys. Ok, takk for bra svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 28, 2013 Share Skrevet Oktober 28, 2013 Det tar merkbart lengre tid før jeg får rett driftstemp på bilen nå i forhold til forrige vinter. Regner med det er den EGR-termostaten som trøbler? Det er et utall komponenter knyttet til dette AGR/EGR som er litt ukjent for meg (er EGR og AGR samme greia?) men jeg har lett med frem til delenr 11717787870. Kan noen bekrefte at det blir riktig før jeg bestiller? Bais, det vises jo ikke lengre på profil hvilke biler vi har. Dette er en preface 525dat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 28, 2013 Share Skrevet Oktober 28, 2013 Jo da, du må bare legge det inn på nytt i profilen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 28, 2013 Share Skrevet Oktober 28, 2013 Det tar merkbart lengre tid før jeg får rett driftstemp på bilen nå i forhold til forrige vinter. Regner med det er den EGR-termostaten som trøbler? Det er et utall komponenter knyttet til dette AGR/EGR som er litt ukjent for meg (er EGR og AGR samme greia?) men jeg har lett med frem til delenr 11717787870. Kan noen bekrefte at det blir riktig før jeg bestiller? Bais, det vises jo ikke lengre på profil hvilke biler vi har. Dette er en preface 525dat Nja, jeg hadde varme trøbbel med min bil, men det er en LCI 525d, men uansett så var det der trøbbel med begge termostatene. Skiftet først EGR og da ble det litt bedre, men ikke helt bra. Skifte hoved et par dager senere og da er alt tilbake der hvor det bør være. Så sats på begge 2 samtidig. Mener jeg betalte 1050,- for begge 2 fra Strandveien auto. Gikk med rundt 4 liter kjølevæske konsentrat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus1982 Skrevet Oktober 28, 2013 Share Skrevet Oktober 28, 2013 Noen som har kjørt med Gs Concave, Felgpakke 8,5/10x20 ET 15/23 245/35-20 og 285/30-20? Disse skulle passe på min e61, men de subber på innsiden bak og på utsiden forran. Bilen er ikke senket. Har klaga til GS, men ikke fått noen tilbakemelding enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 28, 2013 Share Skrevet Oktober 28, 2013 Normalt sett skal ikke dette oppsettet subbe (ET og felgbredde), men dekkene som sitter på er jo helt feil. Riktig dimmensjon er 245/30-20 og 285/25-20. Med GS sitt oppsett har du en differanse på nesten 4% på dekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus1982 Skrevet Oktober 28, 2013 Share Skrevet Oktober 28, 2013 Det ante meg. Reagerte da jeg tok de av og rullet vinterhjula forbi. Det var drøyt mye forskjell på høyden. Så du mener subbinga vil forsvinne med korrekt dekkdimmensjon? Subbinga bak hørtes ikke og subbinga forran var kun ved moderat fart over fartshumper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet Oktober 29, 2013 Share Skrevet Oktober 29, 2013 Eg kjører med 235/35/20 og 275/30/20 og dette går fint på min bil. Da med 9'10.5 breie felger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løkeland Skrevet Oktober 29, 2013 Share Skrevet Oktober 29, 2013 GS Concave med 285/30-20 og 245/35-20 fungerer bra på min 520dat m-sport, har ikke hatt problemer med subbing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 Har nå omsider lest igjennom hele tråden, og basert på det vært hos Bavaria for å ta bilder av småflekker på bakluken:p Om noen trenger Silicagel til lyktene sine har jeg en haug med disse, bare si ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpina1982 Skrevet Oktober 31, 2013 Share Skrevet Oktober 31, 2013 Hei.. Etter ca 20 000 fantastiske og helt problemfrie km i min relativt ny innkjøpte 530xd(06mod). Så tror jeg at jeg nå har fått turbo havari.. Det som skjedde var at jeg hadde kjørt en tur på ca 10km..Skulle bare en snartur inn hjemme og hente noe..så bilen ble stående på tomgang (ca 2min). Når jeg kom ut igjen så fjusket bilen..Den gikk voldsomt ujevnt på tomgang.. Jeg valgte å prøve å kjøre for å se om den kanskje ville stabilisere seg.. Etter ca 50m så kikker jeg i speilet og ser en gedigen støvsky bak meg..Blå og hvit røyk..Masse!! Jeg rygger da 50m hjem.. Nesten umulig å se hvor jeg skulle rygge pga røyk.. Virket også som om det var en del effekt tap.. Ellers ingen feil meldinger.. Jeg regner med at det er turbo som er gått?? Eller kan det være andre ting?? Km.stand på bilen er ca 190 000km. Oljeservice for ca 2000km siden. Veivhusinstallasjon ble skiftet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 31, 2013 Share Skrevet Oktober 31, 2013 Det høres ut som turbo det ja. Blå og hvit røyk er ikke bra i lag. Du kan dog mulig enkelt sjekke den ved å ta av intercooler slangen eller innsugsslangen og stikke handa inni å kjenne på turbinen og samtidig se inni der. Mener at det er rimelig kurant å komme til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Oktober 31, 2013 Share Skrevet Oktober 31, 2013 Jeg er nå ikke bil mekaniker, men... Er ikke "blå & hvit røyk" vann i olja da? Hadde turboene røket, så hadde det vel vært sort røyk, da olja kommer inn i forbrennings kammeret? Etter min mening så kan det være toppen / topp pakning(om du er heldig) som kan være gåen. BMW liker vel ikke stå for lenge på tomgang heller? MEN 2min skal den fint klare, så det var jo merkelig, men det var kanskje det som skulle til, og at det var rett før uhellet var ute??? Se i intercooler slangene om det er olje der, og se om det er vann / lys olje i motor påfyllings lokket på motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Oktober 31, 2013 Share Skrevet Oktober 31, 2013 Nei, ikke sort røyk ved turbohavari. Lager i turboen kan sette seg, så det er ikke nødvendigvis olje i turbo ved havari. Setter akselen seg, så har du et stort effekttap, da den bare blir å forhindre eksos å passere. Sjekk gjerne aksel på turbo for slakke. Sent from my RM-892_eu_sweden_243 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet November 1, 2013 Share Skrevet November 1, 2013 Nei, ikke sort røyk ved turbohavari. Lager i turboen kan sette seg, så det er ikke nødvendigvis olje i turbo ved havari. Setter akselen seg, så har du et stort effekttap, da den bare blir å forhindre eksos å passere. Sjekk gjerne aksel på turbo for slakke. Sent from my RM-892_eu_sweden_243 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå