Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

90-110ah skal forøvrig være nok. Tror jeg har 95ah i min og har aldri opplevd problemer knyttet til det. "Cold Climate" som de selger her i Norge har som regel litt større batteri. Andre større forskjeller er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det og bytte ut batteri med et som er like stort? Ser noen skriver at programmering er nødvendig, men har også lest at man berger uten...

Dette er kanskje litt offtopic, men hvordan går det hos biltilsynet hvis man skal dit for og få godkjent senk når man har mørke ruter hele veien rundt bortsett fra frontruta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det og bytte ut batteri med et som er like stort? Ser noen skriver at programmering er nødvendig, men har også lest at man berger uten...

For å få maksimal levetid og funksjonalitet av batteriet skal dette kodes. Du kan naturligvis sette inn et uten å gjøre noe, men det er ikke økonomisk lønnsomt eller anbefalt for den saks skyld.

Dette er kanskje litt offtopic, men hvordan går det hos biltilsynet hvis man skal dit for og få godkjent senk når man har mørke ruter hele veien rundt bortsett fra frontruta?

Da vil du antakeligvis få mangel på vinduene dine og i (beste) verste tilfellet må du rive av solfilmen der og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at 110Ah er stort nok. Husk at det skal lades også, ja det tar lenger tid å tømme, det men tar å lenger tid å lade.

Min bil får litt pulserende lys i kupelyset og dørlysene etter oppstart i 10-15 sekunder. Men jeg sjekket spenningen i instrumentpanelet og det var 14,7-14,8 volt stort sett hele tiden.

Du bør nok ha minimum 14,2-14,4 volt.

12,5 V etter ca ett døgn på lading. Så her må det nok byttes batteri. Ligger det under hjulbrønn eller i sida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt at webasto starter av seg selv når bilen går? Har hørt det først idag (kaldere nå såklart). At det høres ut som webastoen går når jeg stopper bilen. webasto susing fra motorrommet er det hvertfall. Når jeg stopper bilen og låser den er det fremdeles der, stopper etter noen minutter. Er det normalt at den starter av seg selv når det er kaldt ute? har ikke rørt påknappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert et meget dumt spørsmål, men hva heter egentlig fronten på bilen min? Hvilken fanger er det? Pris på den ferdig lakket, ca pris?

Virker som min har en skade på passasjersiden som gjør at jeg ikke får rettet den på plass (under) og innerskjermen (lokarisskjerm, så dere vet hva jeg mener) har ikke noe å feste seg i nede i hjulbuen på den siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert et meget dumt spørsmål, men hva heter egentlig fronten på bilen min? Hvilken fanger er det? Pris på den ferdig lakket, ca pris?

Virker som min har en skade på passasjersiden som gjør at jeg ikke får rettet den på plass (under) og innerskjermen (lokarisskjerm, så dere vet hva jeg mener) har ikke noe å feste seg i nede i hjulbuen på den siden..

Dersom det er din bil på bildet så har du en front av type "M-sport", vil anta at denne ferdig lakkert og montert på et BMW-verksted fort ligger på en 10-12.000 kroner minimum. Hva er galt med festet? Hadde også noe problem med et feste på min bil (ved luftinntaket under skiltet på førersiden), men tok bare av fangeren og monterte den igjen, så satt det perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass.. Hehe ;)

Innerskjermen i hjulbuen har ikke feste i fronten, så den er litt løs nederst.. Og selve fronten "henger" på den siden. Jeg har ikke erfaring til å vite akkurat hva som gjør det, men når jeg prøver å dytte den opp i riktig stilling ser det ut som det kommer en sprekk lenger fremme, i den tappen på fangeren nede på siden.. Haha, for en fantastisk forklaring :P

bmw5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass.. Hehe ;)

Innerskjermen i hjulbuen har ikke feste i fronten, så den er litt løs nederst.. Og selve fronten "henger" på den siden. Jeg har ikke erfaring til å vite akkurat hva som gjør det, men når jeg prøver å dytte den opp i riktig stilling ser det ut som det kommer en sprekk lenger fremme, i den tappen på fangeren nede på siden.. Haha, for en fantastisk forklaring :P

bmw5.jpg

Du burde få noen til å plukke av fangeren, og se etter hva det kan være, dersom du ikke gjør det selv. Jeg har ti tommeltotter når det kommer til bil, men klarte dette fint etter at jeg leste en DIY på nettet, så det er ikke så veldig vrient :) Dersom det er noe galt eller sprekk, så ville jeg tatt kontakt med et firma som driver med f.eks. plastsveising - dette er mye rimeligere og fikser problemet veldig greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...