Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Poster denne her også, i tilfelle noen ikke sjekker tråden.

Hei.

Har den siste uka merka at setet knirker i det bilen svinger, det vil si når jeg "svaier" over, også i setebeltet knirker det vis beltet utvider seg en cm, småknirk men fortsatt jævlig irriterende fordi jeg hører sånne små lyder, også er det knirk i venstre siden på dashen, ved A stolpe/luftåpninga, høres ut som det kommer noe derifra, har ikke hørt noe der idag men. Noen som veit hva som kan forårsake værtfall det med sete og beltet, og hvordan man får det bort?

:)

Knirker hos meg også...Synst knirking gjør at bilen mister litt av "kvalitetspreget" . Kjapt søk på google viser at du ikke er den første med knirking i kupeen..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Knirking på E60/61 har vært diskutert mange ganger i denne tråden og det er rett og slett en svakhet på pre face biler vel og merke. Bedre på 07LCI->.

Knirkende dørlist

Stripene i dørene knirker, noen har blitt erstattet av garantien. Andre måter som kan hjelpe er å bruke BMW sin egen dråpe pin som ikke inneholder silikon eller voks lakk løpet avsatser.

Kilde: http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E60/

En eldre "knirketråd":  http://bimmers.no/topic/690476-r%C3%A5d-mot-knirkingulyd-i-d%C3%B8rene-p%C3%A5-e60/?hl=%2Bknirking+%2Be60#entry2719786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirking på E60/61 har vært diskutert mange ganger i denne tråden og det er rett og slett en svakhet på pre face biler vel og merke. Bedre på 07LCI->.

Knirkende dørlist

Stripene i dørene knirker, noen har blitt erstattet av garantien. Andre måter som kan hjelpe er å bruke BMW sin egen dråpe pin som ikke inneholder silikon eller voks lakk løpet avsatser.

Kilde: http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E60/

En eldre "knirketråd":  http://bimmers.no/topic/690476-r%C3%A5d-mot-knirkingulyd-i-d%C3%B8rene-p%C3%A5-e60/?hl=%2Bknirking+%2Be60#entry2719786

Skal sjekke ut. Nå er min LCI modell da, 2009, tror jeg har fått fiksa setebelte knirkinga nå, slo meg plutselig at jeg kunne snu den beltegreia men setter i den røde låsen på høyresiden rundt, siden jeg måtte vri beltet rundt vær gang. Har smørt på noe cleaner rundt plastikk til skinn plassene nå, se om det blir noe bedre i løpet dagen og morgendagen, vis ikke så tror jeg skal ta fram Gold Class Leather Cleanern jeg har og smøre godt utover hele setet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta grøftelyspærer halogen, ble hvitere men skulle kanskje hatt noe som ga litt mer exnon look. Noen forslag?

Edut: nå ble bildet forholdsvis sidelengs da men...

Led gir blått/hvitt lys :-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta grøftelyspærer halogen, ble hvitere men skulle kanskje hatt noe som ga litt mer exnon look. Noen forslag?

Edut: nå ble bildet forholdsvis sidelengs da men...

Eller vist du vil ha helt hvite så sjekk LED tråden s. 1. Også bilder av min bil med konklusjoner av 80w & 50w. Du får ingen halogen pærer som matcher ae 100% som er helt hvite, da er LED løsningen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirkende dørlist

Jeg smurte inn dørlistene med teknisk vaselin som brukes i gummiforinger på jagerfly og andre gassturbinsmotorer. Har fungert kjempebra nå i 8 måneder, men fortsatt så knirker det i den ene døra etter at jeg tørket bort litt støv med en klut. Dørlistene trakk til seg masse og jeg sto i godt over en time og smørte inn vaselin, før det tilslutt var helt mettet som når man oljer en trebåt. 

Anbefales veldig å gjøre rent+smøre opp ;) Helt annen kjørekomfort :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smurte inn dørlistene med teknisk vaselin som brukes i gummiforinger på jagerfly og andre gassturbinsmotorer. Har fungert kjempebra nå i 8 måneder, men fortsatt så knirker det i den ene døra etter at jeg tørket bort litt støv med en klut. Dørlistene trakk til seg masse og jeg sto i godt over en time og smørte inn vaselin, før det tilslutt var helt mettet som når man oljer en trebåt. 

Anbefales veldig å gjøre rent+smøre opp ;) Helt annen kjørekomfort :D

Disse listene skal aldri smøres inn. Du vil oppleve knirk om ikke lenge på de andre dørene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Silicon Lube noe å prøve? Leste på e90posts.com at en fyr hadde smørt denna under setet i hengsler og skinnene til setet og der skinn møter plastikk, og det blei borte på mystiskt vis :P

til annen info har jeg ikke noe knirkelyder fra dører, det er kun setet nå, setebeltet har jeg ordna, mulig setet har gitt seg ettersom jeg brukte Gold Class skinnrenser istad, veit ikke om det blir noe bedre men det finner jeg ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar ang lysa :-) en ting til.skal fjerne swirl flapsene og vet det er 2 ulike dimensjoner på pluggene. Er det noen måte og finne ut hvilken dim jeg må kjøpe uten og demontere og måle innsatsene til flapsa? Er en pre lci bil om det er der skilnaden er. Vil helst ikke demontere før jeg skal bytte da dette er dagligbilen og er avhengi av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Converter skifte++ FYR LAUS ? 530D  

slure den lenge nok ryker motparten i gear kassen då?  noen som har erfaring med bytte?

Slurer det lenge nok går det til slutt metall mot metall og og metallsponet vil vandre i olja inn i girkasse og da kan hele kassen havarere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...