Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg tatt over e60`en til bruttern, og det er mildt sagt mye feil på den. Sliter litt med damp/røyk fra venstre side ved motoren. Noen som vet hva dette kan være? Jeg syns ikke det lukter brent olje, mer en mildere brennlukt. Får heller ikke indikasjon på at motor er for varm hverken under kjøring eller ved stopp. Det er en 520ia 2005 mod. 

Har også noe dårlig gange på tomgang..... Tips mottas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt over e60`en til bruttern, og det er mildt sagt mye feil på den. Sliter litt med damp/røyk fra venstre side ved motoren. Noen som vet hva dette kan være? Jeg syns ikke det lukter brent olje, mer en mildere brennlukt. Får heller ikke indikasjon på at motor er for varm hverken under kjøring eller ved stopp. Det er en 520ia 2005 mod. 

Toppakning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og hentet meg en veldig flott e61 nå i helgen.. 08mod 525XD.. Jeg var og leverte den tilbake idag.. pga mye feilmeldinger. Bilen ble kjøpt av autorisert forhandler. Så ordner seg nok. Men kan ta tid.. Men av ren nyskjerighet..hva kan være galt: 

Etter alle ganger bilen har stått stille i mer en ca to timer. Så starter den opp med Følgende feil mld: "incrased battery discharge", "4x4 fault" og "dsc fault". Under kjøring så får jeg "transmission fault, drive moderately..". De to siste dagen har jeg også fått "start assistant failed..eller lignende".... 

Den "transmission fault" meldingen har i perioder ligget og hamret inn og ut 15-20 ganger ila ca ti min perioder.. 

Ved lengre turer så forsvinner alle feilmld.. 

Synes dette er noe urovekkende da dette er en norsk solgt bil, med strøken historikk og ikke 100k på telleren enda.. Hvor ille kan det være? Finner de ut av slike ting enkelt på merkeverksted? Eller kan jeg regne med å ha kjøpt meg et problembarn ? 

Min forrige 06 530xd hadde kun to feilmld ila ca 25 000 kjørte km, den hadde ca 200k på telleren.. så litt bekymret nå.. Men har garanti osv..men jeg kjøper jo bil for å kjøre..ikke for å drive å levere på verksted.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dårlig batteri. Da måler bilen feil spenning over elektriske komponenter og man får en haug av feilmeldinger. En strømtyv som tapper batteriet er også en mulighet, men dette klarer uansett et merkeverksted å finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme symptomer på E klassen. der var det lekkasje i en av dysene på toppen av motoren... da kom røyken fra venstre side av motoren og lukta bare brent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig fått på sommer felgene på e60'n! 265/35/19 bak og 235/35/19 forran. syntes?

spacere e i bestilling så venter bare på de :) lyst å droppe den litt og men redd for å miste for mye kjøre komfort.

post-76685-0-49225000-1398978999_thumb.j

post-76685-0-37038200-1398979373_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte ut høyttalere og sette inn forsterker da jeg har den minste pakka i min e61 lci. Gladen one 120.4 og gladen one 201. Finnes det noen guide på hvordan man tar av alle lister å dekskler langs gulvet for å skjule pnp kabelsettet som skal fra spiller til bagasjerommet? Redd for å ødelegge deksler/klips.

Trygt å koble fra batteriet for å koble opp 20mm2 batterikabel til forsterker? Må ikke kode inn batteri på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er typiske tegn på kabelbrudd?

Har hatt bilen siden september uten noen problemer i det hele tatt, utenom et uoriginalt batteri som synger på siste verset. I et par dager har jeg opplevd at bakluken er åpen etter start av bilen. 2 ganger selve bagasjeluken og 1 gang glassluken.. Dårlig tegn? :P

Skjer ikke hver gang. Ellers merker jeg ingenting. Funker alldeles utmerket. Både lås, visker, lys.. Ja, alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...