stianvell Skrevet Mai 2, 2014 Share Skrevet Mai 2, 2014 Hei! Har nå byttet kasse på 530 dieselen for 2 måneder siden, da merkeverksted sa at kassa var defekt å måtte byttes, Hadde da en feilmelding som ikke forsvant : "Transmision fault, drive moderatly" eller noe.. Så byttet kasse, å kjørte ca 1000km,på 2 måneder, å nå kom driten opp igjen. Hadde da bilen inne hos GS, de tok først 1 diagnose med Trans.fault fikk ikke opp noe spess feil på kasse, slettet denne, tok ny diagnose å så ikke noe feil da. Så fikk jeg bilen tilbake på onsdagen, å fikk trans.fault på fredagen igjen, var inne hos GS å tok ny diagnose, å fikk da heller ikke opp noe spesielle gir feil. Men, på diagnose 1 og 3 så hadde jeg feil på luftmassemåler, å verksted mente at denne kunne gi beskjed til kasse at den fikk et annet moment en det motoren ga??? Noen som har vært borti dette før? Begynner å koste masse penger det her nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet Mai 3, 2014 Share Skrevet Mai 3, 2014 Ser ut til at oljemåleren i bilen begynner å kødde seg. Gir alarm om lavt nivå for å så plutselig si at det er fullt igjen.. Eg hadde gitt en blanke F hadde Bmw greid å montere inn en peilepinne, men de har jo jaggu ikkje greid dette.. Så spm er, noen som vet hva noe sånt koster og er det easy fix eller må det kodes og bla bla bla ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xnett Skrevet Mai 3, 2014 Share Skrevet Mai 3, 2014 hei.. ser meg nødt til å spørre her siden jeg ikke fant noe eksakt når jeg søkte. Har hatt diagnose på bilen min og di flesta alarmene forsvant eller jeg vet hva som er problemet. men alarmen 51ad, hva er den??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Mai 3, 2014 Share Skrevet Mai 3, 2014 Hei! Har nå byttet kasse på 530 dieselen for 2 måneder siden, da merkeverksted sa at kassa var defekt å måtte byttes, Hadde da en feilmelding som ikke forsvant : "Transmision fault, drive moderatly" eller noe.. Så byttet kasse, å kjørte ca 1000km,på 2 måneder, å nå kom driten opp igjen. Hadde da bilen inne hos GS, de tok først 1 diagnose med Trans.fault fikk ikke opp noe spess feil på kasse, slettet denne, tok ny diagnose å så ikke noe feil da. Så fikk jeg bilen tilbake på onsdagen, å fikk trans.fault på fredagen igjen, var inne hos GS å tok ny diagnose, å fikk da heller ikke opp noe spesielle gir feil. Men, på diagnose 1 og 3 så hadde jeg feil på luftmassemåler, å verksted mente at denne kunne gi beskjed til kasse at den fikk et annet moment en det motoren ga??? Noen som har vært borti dette før? Begynner å koste masse penger det her nå.. Dette må du ta opp med de som byttet girkassen din. Du har betalt dem for å fikse et problem som ikke er blitt borte. Tenk om de byttet girkassen unødvendig!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kirkes92 Skrevet Mai 3, 2014 Share Skrevet Mai 3, 2014 Lite stemningsbilde fra finnmark f1-gubben og Walkabout reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Mai 3, 2014 Share Skrevet Mai 3, 2014 Hei! Har nå byttet kasse på 530 dieselen for 2 måneder siden, da merkeverksted sa at kassa var defekt å måtte byttes, Hadde da en feilmelding som ikke forsvant : "Transmision fault, drive moderatly" eller noe.. Så byttet kasse, å kjørte ca 1000km,på 2 måneder, å nå kom driten opp igjen. Hadde da bilen inne hos GS, de tok først 1 diagnose med Trans.fault fikk ikke opp noe spess feil på kasse, slettet denne, tok ny diagnose å så ikke noe feil da. Så fikk jeg bilen tilbake på onsdagen, å fikk trans.fault på fredagen igjen, var inne hos GS å tok ny diagnose, å fikk da heller ikke opp noe spesielle gir feil. Men, på diagnose 1 og 3 så hadde jeg feil på luftmassemåler, å verksted mente at denne kunne gi beskjed til kasse at den fikk et annet moment en det motoren ga??? Noen som har vært borti dette før? Begynner å koste masse penger det her nå.. Her er en reportasje hvor det ble påstått at girkassen var kaputt men så var det bare luftmassemåleren. Dette er dog på en Audi. Det er mye rart som trigger trans fault uten at girkassen feiler noe. Ta deg en prat med de som gjorde jobben. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Uavhengig-verksted-loste-problemet-for-4500-kr-5558997.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Mai 3, 2014 Share Skrevet Mai 3, 2014 hei.. ser meg nødt til å spørre her siden jeg ikke fant noe eksakt når jeg søkte. Har hatt diagnose på bilen min og di flesta alarmene forsvant eller jeg vet hva som er problemet. men alarmen 51ad, hva er den??? 51AD er feil med i hvert fall en abs føler, det er en på hvert hjullager. xnett reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet Mai 5, 2014 Share Skrevet Mai 5, 2014 Ser ut til at oljemåleren i bilen begynner å kødde seg. Gir alarm om lavt nivå for å så plutselig si at det er fullt igjen.. Eg hadde gitt en blanke F hadde Bmw greid å montere inn en peilepinne, men de har jo jaggu ikkje greid dette.. Så spm er, noen som vet hva noe sånt koster og er det easy fix eller må det kodes og bla bla bla ? Ingen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 5, 2014 Share Skrevet Mai 5, 2014 Byttes lett. Sitter i bånnpanne. Olja vil renne ut. Ingen koding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet Mai 5, 2014 Share Skrevet Mai 5, 2014 Byttes lett. Sitter i bånnpanne. Olja vil renne ut. Ingen koding Høres bra ut. Skal bytte olje no pga eg aner ikkje hvor mye som er på den så blir da byttet i samme slengen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsrangoy Skrevet Mai 5, 2014 Share Skrevet Mai 5, 2014 bilen lager lyd og hakker når jeg står i ro og svinger. En fortalte meg at jeg må fylle på servoolje, hvilken olje skal fylles og ser man hvor mye som skal fylles? dette er vell et lukket system, så om man må fylle på så er det vell en lekasje et sted og jeg må sjekke det først? har ikke sett noe oljesøl men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsrangoy Skrevet Mai 5, 2014 Share Skrevet Mai 5, 2014 bilen lager lyd og hakker når jeg står i ro og svinger. En fortalte meg at jeg må fylle på servoolje, hvilken olje skal fylles og ser man hvor mye som skal fylles? dette er vell et lukket system, så om man må fylle på så er det vell en lekasje et sted og jeg må sjekke det først? har ikke sett noe oljesøl men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 5, 2014 Share Skrevet Mai 5, 2014 Det står på lokket til servo tanken. Men jeg mener det er CHF11S. Men om du har pre-facelift, så kan det være du må fylle på Lubrizol fra BMW selv. Det var et problem med biler før 09-05 eller deromkring. Om det gjelder deg så kan du søke på google etter Lubrizol, så får du mer info. Har du facelift, så kan det være du har samme problem som jeg hadde. Og det var defekt ytre endeledd! Trodde det ikke selv, men det var nå det da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsrangoy Skrevet Mai 5, 2014 Share Skrevet Mai 5, 2014 Det står på lokket til servo tanken. Men jeg mener det er CHF11S. Men om du har pre-facelift, så kan det være du må fylle på Lubrizol fra BMW selv. Det var et problem med biler før 09-05 eller deromkring. Om det gjelder deg så kan du søke på google etter Lubrizol, så får du mer info. Har du facelift, så kan det være du har samme problem som jeg hadde. Og det var defekt ytre endeledd! Trodde det ikke selv, men det var nå det da. defekt ytre endeledd faktisk, kan det ha sammenheng med at rattet rister ved sving til høyre fra 10-50kmt? vanskelig å bytte? edit: fant din diy her på forumet, virket da greit det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Mai 6, 2014 Share Skrevet Mai 6, 2014 Etter bytte av hele endeleddet så er spissingen ikke justert(har time på fredag) kan det gjør at rattet ikke retter seg opp selv lengre? Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå