BMWlog Skrevet Juni 16, 2014 Share Skrevet Juni 16, 2014 Har ikke peiling Jeg har org M-Tech..... Har aldri demontert dette. Ok takk for svar. Har egentlig lite peiling på E60 men håper å slippe unna store reparasjoner Litjhaug reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Diverse feilkoder, se link. Noen tips? http://bimmers.no/topic/785283-feilkoder-e61-525d-m57/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Noen her som har erfaring med å kode selv? Lest litt på nett virker egentlig veldig greit. Men kommer det i en "logg" hvis man koder noe selv eller? Edit: Og er denne loggen noe man bør sjekke ved evt kjøp av e60? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 18, 2014 Share Skrevet Juni 18, 2014 Ingen logg nei. Men de med trent øye kan se evt uoriginal kode i filene. Eller. Altså ting som ikke var originalt. Comfort eject av nøkkel feks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Juni 18, 2014 Share Skrevet Juni 18, 2014 Har en mobiltelefon og tregt nettverk. Men hvordan var det å justere bakluke? På iDrive så står den på maks høyde. Vet jeg har spurt om det før, men Kvål Auto fikset det sist for meg. Tror det var en lett ting å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Juni 18, 2014 Share Skrevet Juni 18, 2014 Ingen logg nei. Men de med trent øye kan se evt uoriginal kode i filene. Eller. Altså ting som ikke var originalt. Comfort eject av nøkkel feks Takk for svar, ja forstår. Men er det slik at man kjøper program og kabel, laster ned ferdig lagte"script" fra nett og rett å slett bare kjører disse inn i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 18, 2014 Share Skrevet Juni 18, 2014 Takk for svar, ja forstår. Men er det slik at man kjøper program og kabel, laster ned ferdig lagte"script" fra nett og rett å slett bare kjører disse inn i bilen? Nei. Alle modulene har det som heter en trace fil. Dette er alt modulen kan gjøre og innstillinger. Du laster ut. Endrer. Laster inn. Enkelt men også risikabelt om du ikke vet hva du gjør hva ønsker du å endre på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Juni 18, 2014 Share Skrevet Juni 18, 2014 Ikke noe motormessing eller alvorlige feil, men f. eks oppdatere software, aktivere aux. Ønsker egentlig å lære dette, men er det egentlig risikabelt hvis man laster ned ferdige trace filer og bare laster det inn i bilen? Takk for svar Nei. Alle modulene har det som heter en trace fil. Dette er alt modulen kan gjøre og innstillinger. Du laster ut. Endrer. Laster inn.Enkelt men også risikabelt om du ikke vet hva du gjør hva ønsker du å endre på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 18, 2014 Share Skrevet Juni 18, 2014 For å oppdatere software bør man gjerne ha litt "heftigere" utstyr enn en vanlig USB-kabel, da dette er litt mer risikabelt, samt at det kan ta ganske lang tid. @RS4, du stiller vel makshøyden inne i iDrive? Mener på du kan justere den opp/ned med iDrive-hjulet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Juni 18, 2014 Share Skrevet Juni 18, 2014 For å oppdatere software bør man gjerne ha litt "heftigere" utstyr enn en vanlig USB-kabel, da dette er litt mer risikabelt, samt at det kan ta ganske lang tid. @RS4, du stiller vel makshøyden inne i iDrive? Mener på du kan justere den opp/ned med iDrive-hjulet. Akkurat, men hva er det som er risikabelt her? (Bare veldig interessert i dette med koding) Er det at den ikke får fulført det, eller detter ut? Så sitter man igjen med et halvt "operativsystem" i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 18, 2014 Share Skrevet Juni 18, 2014 Hvis di feiler midt i så har du en ødelagt enhet. Slik er det. Koding og aktivere aux er mye lettere. Men nei du laster ikke ned ferdige filer. Du bruker dine egne. Ellers risikere du jo at du får noen innstillinger som er feil til din bil. Dette er noe du må lære deg eller bruke folk som meg eller Saltkjelen eller AWT for. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 18, 2014 Share Skrevet Juni 18, 2014 Akkurat, men hva er det som er risikabelt her? (Bare veldig interessert i dette med koding) Er det at den ikke får fulført det, eller detter ut? Så sitter man igjen med et halvt "operativsystem" i bilen? Kjøp eg ett program med kabler og begynn å les og lær Tips til det finnes mye av i Diagnose/koding tråden her inne. Det er mye en bør lese eller lære seg opp på før man begynner en koding på en modul. Selv begynte jeg å lese før jeg i hele tatt turde å kode, programmere min bil. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Edit: Dette her med swirl flaps er det bare å fjerne de eller? Swirl flaps can be removed safely and in most cases when removed properly there is no noticeable loss of performance, but if some performance change is noticed this can be overcome with a tailored remap to compensate for any noticed performance issues and is advisable to have the flaps removed anyway before proceeding or planning a remap of the car as the increased boost pressure will fatigue the swirl flaps even faster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 http://lmgtfy.com/?q=remove+swirl+flaps Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 http://lmgtfy.com/?q=remove+swirl+flaps Hehe Det vil si at det bare er å fjerne de? Ingenting farlig i det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå