Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorvidt det dreier seg om garanti eller reklamasjonsrett avhenger av når og hvem du har kjøpt bilen av. Er bilen kjøpt for ti år siden har du naturligvis ingen av delene. Når det er sagt har det vært en aksjon (tilbakekalling) av tidlig produserte E60 av nettopp denne årsaken og det kan jo derfor være verdt å kontrollere om din bil var omfattet av denne aksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremseskiver framme har ubalanse.

Merket i dag at det er en liten vivrasjon i rattet ved bremsing og regner med det er skivene som er skjeve. Det er ikke mere enn 30.000km siden skivene ble bytta men dette er vell noe som kan skje selv om skivene er såpass nye.

Lurer på hvilke skiver jeg skal gå for ved kjøp av nye? Tenker på ebay og der er det jo et rikt utvalg av borrede slisset og standard.

Hva mener dere er det beste kjøpet? :)

Eg kjøpte hull borrede og slisset skiver med klosser fra gs, riktig nok bare kjør rundt 2k på de men de funker bra for meg. Hadde vibrasjoner i min bil ved nedbremsing, dradde litt til siden og. Då fant eg ut at endeleddet var slakk i, byttet det og alt fint. Så skjekk over understell før du skifter skiver som reef89 sa :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte hull borrede og slisset skiver med klosser fra gs, riktig nok bare kjør rundt 2k på de men de funker bra for meg. Hadde vibrasjoner i min bil ved nedbremsing, dradde litt til siden og. Då fant eg ut at endeleddet var slakk i, byttet det og alt fint. Så skjekk over understell før du skifter skiver som reef89 sa :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hei!

Har nettop skifta endeledd begge sider for en uke siden.(selfølgelig med hjulstillingskontroll) Det var etter dette jeg merket denne lille unbalansen ved nedbremsing og tenkte kansje det hadde med at siden endeleddene var litt slarkete før at jeg ikke kjente denne ubalansen. Ubalansen er ikke plagsom, men den var der ikke før endeledd ble skiftet. :)

Men det kan jo være flere stag som er på tur, 20" er vell ikke akkurat medisin for understell på dårlige veier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har nettop skifta endeledd begge sider for en uke siden.(selfølgelig med hjulstillingskontroll) Det var etter dette jeg merket denne lille unbalansen ved nedbremsing og tenkte kansje det hadde med at siden endeleddene var litt slarkete før at jeg ikke kjente denne ubalansen. Ubalansen er ikke plagsom, men den var der ikke før endeledd ble skiftet. :)

Men det kan jo være flere stag som er på tur, 20" er vell ikke akkurat medisin for understell på dårlige veier :)

Det kan faktisk være mer enn endeledd som kan skape risting ved nedbremsing. Jeg måtte bytte casterstag (de som går fra foran bilen og festet under framdemperen. Jeg byttet til Meyle HD og det hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke erfaringer har folk med å kjøre 20'' felger på e60/61 M-Sport? Jeg har nettopp kjøpt min første BMW (endelig!). På den står det 18'', noe jeg syntes ser veldig lite ut. Vurderer 8,5x20'' ET20 med 245/30/20 dekk framme og 10x20'' ET20 med 285/25/20 bak. Vil det subbe eller bli veldig ubehagelig å kjøre? Har bare 520d, vil disse hjulene bli for tunge?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak hadde det ikke gjort noe med en liten spacer, men jeg vil tro det går greit uten også. Ikke umulig at dekket tar i innerskjermen når bilen er jekket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...