Ynot Skrevet Juli 7, 2014 Share Skrevet Juli 7, 2014 http://bimmers.no/topic/786137-for-lav-tomgang-m54-e60-520i-feilmelding-oljetrykk/ har prøvt å lage egen post på dette?, men ikke noe svar ennda.. så kan jo prøve her og! må man for eksempel programmer opp tomgangen? går det i det hele? er ikke mekaniker... så må jo få noen til å gjøre det her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lørenskog Skrevet Juli 7, 2014 Share Skrevet Juli 7, 2014 Har en e60 04 modell har brent hull i venstre side på ryggen på grunn av setevarmeren! Noen som vet om evt garanti/reklamasjons rett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 7, 2014 Share Skrevet Juli 7, 2014 Hvorvidt det dreier seg om garanti eller reklamasjonsrett avhenger av når og hvem du har kjøpt bilen av. Er bilen kjøpt for ti år siden har du naturligvis ingen av delene. Når det er sagt har det vært en aksjon (tilbakekalling) av tidlig produserte E60 av nettopp denne årsaken og det kan jo derfor være verdt å kontrollere om din bil var omfattet av denne aksjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lørenskog Skrevet Juli 7, 2014 Share Skrevet Juli 7, 2014 Hei takk for svar! Har du evt noen link/kilder vedrørende denne tilbakekallingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 7, 2014 Share Skrevet Juli 7, 2014 Linken jeg eventuelt har er nok ikke spesielt relevant, da artikkelen er fra sent 2003/tidlig 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espelae Skrevet Juli 8, 2014 Share Skrevet Juli 8, 2014 Bremseskiver framme har ubalanse. Merket i dag at det er en liten vivrasjon i rattet ved bremsing og regner med det er skivene som er skjeve. Det er ikke mere enn 30.000km siden skivene ble bytta men dette er vell noe som kan skje selv om skivene er såpass nye. Lurer på hvilke skiver jeg skal gå for ved kjøp av nye? Tenker på ebay og der er det jo et rikt utvalg av borrede slisset og standard. Hva mener dere er det beste kjøpet? Eg kjøpte hull borrede og slisset skiver med klosser fra gs, riktig nok bare kjør rundt 2k på de men de funker bra for meg. Hadde vibrasjoner i min bil ved nedbremsing, dradde litt til siden og. Då fant eg ut at endeleddet var slakk i, byttet det og alt fint. Så skjekk over understell før du skifter skiver som reef89 sa Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddaBMW Skrevet Juli 8, 2014 Share Skrevet Juli 8, 2014 Eg kjøpte hull borrede og slisset skiver med klosser fra gs, riktig nok bare kjør rundt 2k på de men de funker bra for meg. Hadde vibrasjoner i min bil ved nedbremsing, dradde litt til siden og. Då fant eg ut at endeleddet var slakk i, byttet det og alt fint. Så skjekk over understell før du skifter skiver som reef89 sa Sent from my iPhone using Tapatalk Hei! Har nettop skifta endeledd begge sider for en uke siden.(selfølgelig med hjulstillingskontroll) Det var etter dette jeg merket denne lille unbalansen ved nedbremsing og tenkte kansje det hadde med at siden endeleddene var litt slarkete før at jeg ikke kjente denne ubalansen. Ubalansen er ikke plagsom, men den var der ikke før endeledd ble skiftet. Men det kan jo være flere stag som er på tur, 20" er vell ikke akkurat medisin for understell på dårlige veier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espelae Skrevet Juli 8, 2014 Share Skrevet Juli 8, 2014 Store felger og lav profil er vell oppskriften på at slitedeler som var litt slitt fra før ryker ja Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 9, 2014 Share Skrevet Juli 9, 2014 Hei! Har nettop skifta endeledd begge sider for en uke siden.(selfølgelig med hjulstillingskontroll) Det var etter dette jeg merket denne lille unbalansen ved nedbremsing og tenkte kansje det hadde med at siden endeleddene var litt slarkete før at jeg ikke kjente denne ubalansen. Ubalansen er ikke plagsom, men den var der ikke før endeledd ble skiftet. Men det kan jo være flere stag som er på tur, 20" er vell ikke akkurat medisin for understell på dårlige veier Det kan faktisk være mer enn endeledd som kan skape risting ved nedbremsing. Jeg måtte bytte casterstag (de som går fra foran bilen og festet under framdemperen. Jeg byttet til Meyle HD og det hjalp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsrangoy Skrevet Juli 9, 2014 Share Skrevet Juli 9, 2014 bare jeg som må bytte bakdekk etter en sesong? og jeg som kjører så fint, begynner å lure om kjerringa råkjører når jeg er offshore...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats Håpnes Skrevet Juli 11, 2014 Share Skrevet Juli 11, 2014 Hvilke erfaringer har folk med å kjøre 20'' felger på e60/61 M-Sport? Jeg har nettopp kjøpt min første BMW (endelig!). På den står det 18'', noe jeg syntes ser veldig lite ut. Vurderer 8,5x20'' ET20 med 245/30/20 dekk framme og 10x20'' ET20 med 285/25/20 bak. Vil det subbe eller bli veldig ubehagelig å kjøre? Har bare 520d, vil disse hjulene bli for tunge? Takker for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 11, 2014 Share Skrevet Juli 11, 2014 Kjør på, ingen problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 11, 2014 Share Skrevet Juli 11, 2014 Det vil bli helt fint. Samme som jeg kjører Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats Håpnes Skrevet Juli 11, 2014 Share Skrevet Juli 11, 2014 Supert! Er det nødvendig med spacere på dette oppsettet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 11, 2014 Share Skrevet Juli 11, 2014 Bak hadde det ikke gjort noe med en liten spacer, men jeg vil tro det går greit uten også. Ikke umulig at dekket tar i innerskjermen når bilen er jekket opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå