kgabri Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Hei folkens Det jeg sliter med er knirking og knaking i bakstillinga. Har snoka litt rundt, og det jeg finner omhandler E39. Knirkeforing og spesialverktøy og slikt. Knakinga oppstår når jeg kjører over ujevnheter, høres såklart best i lav fart, men er enda merkbart ved 50-60km/t. Er det samme foringa som er problemet på mitt kjøretøy? 2005 E61 525dat M-sport. ca 159000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Hvordan få kodet bilen med dette; -starte bilen uten at bremsen er trykket inn(må selvfølgelig ikke starte vis bilen står i gir) -natt visning på navigasjon, og helst at det bytter når lysene skrues på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsrangoy Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 er det nappa skinn på min e60 med komfortseter og hullete skinn for kjøling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Nei, Nasca heter skinnet om du har kjøling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsrangoy Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Nei, Nasca heter skinnet om du har kjøling. Okei, kan swisswax leather cleaner brukes på dette skinnet da? står at det kun er til nappa på flaska.. hva bruker dere til å rense perforerte seter med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 13, 2014 Share Skrevet Juli 13, 2014 Hvordan få kodet bilen med dette; -starte bilen uten at bremsen er trykket inn(må selvfølgelig ikke starte vis bilen står i gir) -natt visning på navigasjon, og helst at det bytter når lysene skrues på. Har du utstyret i orden og kan kode selv? I så fall har jeg linjene du skal endre for det der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 13, 2014 Share Skrevet Juli 13, 2014 Sistnevnte er jeg ganske sikker på ikke er mulig. Man får valget i menyen, men ikke noe mer. Edit: nattmodus er mulig, men ikke automatisk, da e6x ikke har hardware for dette. Her fra min bil: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Juli 13, 2014 Share Skrevet Juli 13, 2014 Ser på Service i idriven, står particlefilter om 9000km. Er det etterfylling av væske eller bytte av hele greiene? Blir vell dyrt... Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Juli 13, 2014 Share Skrevet Juli 13, 2014 Dette betyr nok utskiftning ja (rundt ca. 200000 km). Er ikke sikkert du har noen problemer med ditt ennå, men du kan jo overvåke status på DPF (mottrykket kan vises i INPA). Jeg resatte min serviceindikator på DPF og har kjørt ca. 60000 i ettertid uten at jeg har erfart noen problemer. Mottrykk er stort sett innenfor grenseverdiene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tore_tj Skrevet Juli 13, 2014 Share Skrevet Juli 13, 2014 Hei folkens Det jeg sliter med er knirking og knaking i bakstillinga. Har snoka litt rundt, og det jeg finner omhandler E39. Knirkeforing og spesialverktøy og slikt. Knakinga oppstår når jeg kjører over ujevnheter, høres såklart best i lav fart, men er enda merkbart ved 50-60km/t. Er det samme foringa som er problemet på mitt kjøretøy? 2005 E61 525dat M-sport. ca 159000km Problemet er foringene ja. En litt jalla måte å fikse dette på er å sprøyte nytt fett inn i foringa. Jeg sier jalla da foringa egentlig er tørr og slitt.. Borr et lite hull i belgen, sprøyt inn fett og lim det igjen etterpå. Gjort det på begge sider på min og det ble helt stille. Biltema sitt litiumfett på spray er ypperlig til formålet. kgabri reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
04530dat Skrevet Juli 14, 2014 Share Skrevet Juli 14, 2014 Hei, Under en tur til/fra Haukeli fra Bergen i helgen kom det en ulyd i min 2004 E61 (135000km). Det er en slags mekanisk "kakking" som er avhengig av bilens fart. Kommer bare i venstresving og etter å ha sluppet gassen. Forsvinner alltid ved pådrag. En skjelden gang kommer den også rett frem når en slipper gassen? Noen som har en ide her? En av bakakslingene? Diff? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Juli 14, 2014 Share Skrevet Juli 14, 2014 Før startet alltid kompressoren til Nivåreguleringen hver gang jeg stoppet bilen, det skjer ikke nå lenger.. Sjekket sikring nr 3 i hanskerommet men denne såg fin ut. Noe andre ting jeg bør sjekke? Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet Juli 14, 2014 Share Skrevet Juli 14, 2014 Noen som vet om sideskjørt på E60 og e61 går om hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 14, 2014 Share Skrevet Juli 14, 2014 Før startet alltid kompressoren til Nivåreguleringen hver gang jeg stoppet bilen, det skjer ikke nå lenger.. Sjekket sikring nr 3 i hanskerommet men denne såg fin ut. Noe andre ting jeg bør sjekke? Sent from my iPad using Tapatalk HD Min kompressor starte nå mye sjeldnere enn det. Skal det være behov så ofte da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Juli 14, 2014 Share Skrevet Juli 14, 2014 Åja..Tenkte kanskje noe var galt siden den gjor det før. Har ikke fått noe feil opp på skjermen så er vell kanskje ikke noe som er galt da Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå