Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

E60 520ia 2004 kjørt over 250000, den bruker veldig mye bensin! Altså 1,7 på mila ved blandet kjøring!

Fyller på full tank og den holder såvidt 400km.

Hva kan være feil med denne?

Takk for alle svar

Til sammenligning bruker min '05 520iA (M54B22) med 150.000km på telleren 1,1 - primært innenfor Ring 3 i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal å hente bilen min på verksted ila neste uke... Men bilen min som er en 2008mod.. Har to ganger vært "druknet" med påfølgende bytte av alle el komponenter..Begge gangene er dette fikset på garanti... Nå er det definitivt slutt på alle garantier... Så hvordan i alle dager skal et panoramatak vedlikeholdes? Drenering ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal å hente bilen min på verksted ila neste uke... Men bilen min som er en 2008mod.. Har to ganger vært "druknet" med påfølgende bytte av alle el komponenter..Begge gangene er dette fikset på garanti... Nå er det definitivt slutt på alle garantier... Så hvordan i alle dager skal et panoramatak vedlikeholdes? Drenering ? 

Har du hatt bilen siden den var ny?

 

Jeg har forstått det slik at tett drenering kommer enten av skitt som kommer inn på toppen, eller inn fra bunnen av dreneringslangene under bilen bak.

 

Så enten parkerer du under nåletrær og vasker bilen for sjeldent eller så kommer det skitt på slangene under bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt bilen siden den var ny?

 

Jeg har forstått det slik at tett drenering kommer enten av skitt som kommer inn på toppen, eller inn fra bunnen av dreneringslangene under bilen bak.

 

Så enten parkerer du under nåletrær og vasker bilen for sjeldent eller så kommer det skitt på slangene under bilen.

 

Hei nei har kun eid bilen siden April i år... I mitt eie har den vært vasket jevnlig både under og "over". Bilen bærer preg av å være pent holdt også av forrige eier.. Men må jo være noen triks i forhold til vedlikehold av panoramatak og drenering..? Luft spyling i drenering? Det skjer ikke at jeg koster på bilen 50 000kr pga dette går tett igjen...må finnes noen enkle grep som kan gjøres..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan, Bimmerns.

9"*2,54cm= 22,86 cm

8"*2,54 cm= 20,32 cm.

Takk for svar nå rota jeg litt her!

8JJX18 H2 står det på felgene foran

9JJX18 H2 står det på felgene bak

Kan jeg bruke dekk som er 225/50R18?

Dekka som står på nå er 245 brede, blir vel ikke for lite dekk med tanke på 225?

Takk for svar Otis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lite blir det vel ikke, kanskje det kan se litt rart ut, men det går nok fint.

Dog så har jeg liten erfaring med dekk og felger mht bredde og slikt. Jeg bruker stort sett std. dimensjon.

 

Men jeg mener jeg har lest at selv om du har 2 likedane felger som er 9" bred, så kan dekket legge seg annerledes på begge 2.

Det har noe med konstruksjonen av felgen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt problemer med dette. Har samlet seg vann på høyre side bak. Har tidligere sjekket dreneringslangen fra takluken, men det kom vann likevel da jeg vasket bilen med høytrykkspyler. Men det har ikke kommet vann der i det siste da det har regnet en del.

Noen som vet om det kan komme inn vann noe annet sted enn fra takluken? f.eks fra feste til railsen? Da spesielt når man bruker høytrykkspyler!

Eg trur ikkje eg har tette dreneringer for det er tørt og fint bak med reservehjulet og ser ikkje noe fuktighet, men når eg kjører, spesielt i tuneller og vist det blåser godt så hører eg litt vindsus frå takluken også ser eg vist eg vasker bilen eller det regner masse at det kommer vann inn på sidene og bak på det bakerste glasspanelet på takluken, er dette noe eg kan fikse eller må bilen inn på verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nei har kun eid bilen siden April i år... I mitt eie har den vært vasket jevnlig både under og "over". Bilen bærer preg av å være pent holdt også av forrige eier.. Men må jo være noen triks i forhold til vedlikehold av panoramatak og drenering..? Luft spyling i drenering? Det skjer ikke at jeg koster på bilen 50 000kr pga dette går tett igjen...må finnes noen enkle grep som kan gjøres..?

 

Det går en drenerings slange på vær side bak. Ytterst på drenerings slangene står det en ventil. ta å fjern disse ventilene så plassere du bare slangene tilbake. du finner dem på vær side bak ved lyktene. Disse ventilene samler opp masse skit og blir blokkert så får du vann inn i bilen og ned i reservehjulsbrønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem. Jeg får opp Active steering fault i Idriven. Har feilsøkt med WoW og den sier at det er feil på styreenheten.. den koster 11 tusen + programmering.

 

 

Har noen vært med på å få lyset opp i instrumentet i det det begynte å bli kaldt ute ?har hørt at når oljen er kald så blir det mindre i beholderen. å da kommer lyset på.

 

 

Noen som har vært borti dette før ? håper på raskt svar :)

post-75978-0-45819700-1413198441_thumb.j

post-75978-0-90430800-1413198457_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tips til hvordan jeg får tørket ut vann i lykta? venstre lykt dugger plutselig noe ekstremt, om det har blitt en liten vanndam i bunn av stripa.. nytter det å åpne lokket for bedre lufting kanskje?

 

Det nytter ja. E60/61 har dessverre den svakheten på lyktene sine.

Hvis du søker litt på forumet så ligger det mange innlegg om løsninger. Slet med dette selv tidligere og har ikke dug nå lenger etter at jeg monterte silica gel poster 0.5g inni lyktene som suger opp fuktigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ja. E60/61 har dessverre den svakheten på lyktene sine.

Hvis du søker litt på forumet så ligger det mange innlegg om løsninger. Slet med dette selv tidligere og har ikke dug nå lenger etter at jeg monterte silica gel poster 0.5g inni lyktene som suger opp fuktigheten.

Postet bilde

tror du silicagel hjelper mot en dam da? er 10cm oppover i lyset hvor det er vann nå :s

går ikke dette på garanti eller noe? 08 mod import

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...