Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

tenker å legge om til vinterdekka snart. de som var bak ifjor er mer slitt en de forran (på midten, for høyt trykk) bør jeg skifte i år, slik at de blir "like" eller bør jeg kjøre med de beste dekka forran? tenker da på vannplaning å sving...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt må man kode inn CD-veksler. Relativt fort gjort.

Ok takk :)

 

Noen som koder som har mulighet til å kode det inn i helgen? Oslo.

 

Ser forresten ut til at jeg må legge opp ledninger og boks før det blir kodet. Koder du forresten awt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja holder til i Stavanger egentlig men skal til Oslo i helgen så tenkte bare å ta det da viss det var mulighet men har jo ikke fått i boks enda, men kan kontakte deg eller noe når jeg har fått lagt opp alt som trengs? :) Kan du evt sende pris på PM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Har nylig kjøpt en 2008 mod 525xdat. Fikk garanti 3mnd eller 300 mil. Bilen oppleves kjempeflott å kjøre, men det er to feilmeldinger som stadig popper fram ( "Tyre pressure loss" og "4x4 and DSC"). Tyre pressure loss har kommet etter dekkskift, men den har kommet igjen flere ganger. Nå er det heldigvis en tid siden. Men så til det kinkige, nemlig 4x4 and DSC; Denne har jeg fått nær 10 ganger på kjørte 200 mil. Må da stoppe og starte motor for å få meldingen resettet. En gang opplevde jeg at like etter denne meldingen kom så begynte rattet å "skjelve" som om det var skjeve skiver når en bremser. Dette tiltok og jeg måtte ned i fart og stoppe helt da hele bilen vibrerte ! Det virket også som om bilen selv bremset. Ganske ubehagelig opplevelse å oppleve.

 

Bilen var på verksted og alle feilminner ble slettet, ikke noe mer ble gjort. Mekanikeren mente dette kunne være nok til å få meldinger borte !

 

Etter verkstedsbesøket fikk jeg først en ny "Tyre pressure loss". Tenkte det var fordi mekanikeren hadde vært av med framhjulene ? Men har ikke hatt denne meldingen etterpå. Så etter 15 mil kom ny 4x4 and DSC melding, stoppet og startet og kjørte normalt videre til jobb. Samme dag kom atter 4x4 and DSC og jeg giddet ikke stoppe da det var køkjøring. Oppdaget så etter noen minutter at bilen ikke aksellererte ved gasspådrag, og skjønte at her ligger jo bremsene på. Da jeg endelig fikk stoppet ved utkjørsel røk det godt av høyre framhjul. Gikk ut og konstaterte varmgang på samtlige hjul !! Stopp og start motor resettet feilmeldingen og bilen oppførte seg som normalt igjen. Sjekket i neutral og den rullet fint. Til info vibrerte ikke rattet denne gangen.

 

Har lest en del på nettet om dette, det blir nevnt actuator, abs følere og styrevinkelføler m.m. Styrevinkelføler var faktisk en av meldingene i feilminnet. Men at bilen faktisk aktivt bremser på alle hjul ?? Noen med erfaring fra lignende eller som kan tenke seg en løsning ?

 

Drar en tur innom verkstedet i morgen for å informere de om hendelsen. Er glad det er garanti på dette ja !

 

Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...