Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, har skiftet på min '06 530xd. Biltema har pipe for dette. På min kom jeg til uten å demontere noe som helst. Er 3/4 toms innfestning på pipa. Kjør bilen varm, koble fra ledning på bil, et par 3/4 toms forlengere eller overgang til 1/2 forlengere, latmannsarm eller skrelle og ta i! Sitter litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fangeren må av da sensorene kun kan tas ut bakover.

Det er klart  8-[

 

 

If you are taking it off due to a duff reversing sensor, odds on its the one over the exhaust [it gets fried when its stop start driving] .......you can get it out if you lie right under the car [make sure that exhaust is cold!] and slide your arm up in there. I've had to do it a couple of times. I squeezed some tinfoil around the last new one I put in once it was fitted and never had a problem since.

Får se om ikke jeg prøver meg på denne varianten, er sensoren over eksosen hos meg og :) 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Over natta har jeg plutselig fått en heftig vond lukt i lufteanlegget i bilen. Det lukter råtne egg i ca 10 til 15 sekunder og så blir lukten borte. Er det noen som har erfaring med hva det kan være?

 

Du trenger nok klimarens.

Nye filtre er også lurt i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min har fusket ved varm motor de siste dagene på tomgang, og ved lav last.

Hadde den på måling hos ett uautorisert verksted og apparatet sa " mager blanding"

 

Tok den så til jæger og de forsket i en 4 timers periode.

Tilbakemeldingen var mager blanding og at alle dysene måtte byttes.

Da eg sa at to av de blei byttet for 1 år siden så måtte eg bare bytte de 4 andre.

 

Eg spurte om det ikkje gikk an å teste en og en på en eller annen måte, men nei, apparatet sa at alle måtte byttes..

Tilbudet var 17 000 ....

 

Virker noe tynn forklaring og eg hiver ikkje så mye penger ut av vinduet før dette er forsket mer på..

 

Eg spør derfor her inne om at hvis eg kobler fra en og en dyse, vil eg ikkje da eventuellt kunne finne ut hvilken som lager krøll for reguleringen ?

 

Noen andre osm har noen tips ut fra "mager blanding" alarmen og fusking ved varm motor ved lave belastinger.

 

Hvordan er det å bytte dyser selv på en facelift 523i, trenger eg spesial nøkkler osv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...