Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Vil sterkt anta at du har det.
Men på bensin er ikke egr et problem, om det var det du tenkte på.

 

EDIT: Nå har jeg sjekket på delekatalogen, og har du N52 motor, så har du ikke EGR.

Men har du N53, så har du EGR.

Endret av Otis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har spesialtilpasset skiboks (skiguard) til E61 her? Hva er måla på festene på den? Altså bredde og lengda mellom festene?

Er på jakt etter en slik, og da er det lettere å se om en kan bruke bokser som har stått på andre biler.

Spesialtilpasset A6 vil ikke passe da bakre feste kommer på midtklossen på railsen.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke noen svar på innlegget jeg skrev noen poster tilbake om tikkelyd 525xdat varm motor,

så maser litt igjen og håper noen gjenkjenner lyden.

Kan forresten egr ventil lage tikkelyd ? For meg virker det som lyden kommer høyre bak og litt ned !

 

I går hjem fra jobb i Bergen kjørte jeg 5 mil på litt høye turtall og noen kraftige aksellerasjoner. Da jeg kom

hjem var tikkelyden så og si fraværende. Om jeg bare cruiser samme strekket i "drive" så er den der.

 

 

Har tattt tre videoer i mp4 format;

Link 1 www.hundvin.no/video/nr1.mp4

Link 2 www.Hundvin.no/video/nr2.mp4

Link 3 www.hundvin.no/video/nr3.mp4

 

 

mvh

Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det lage slik tikkelyd ? Men det er ingen eksoslukt i kupe eller ute !

Hørte du ut fra video at lyden er mest høyre og bak ?

Sverre

Jeg forstår ikke hvor lyden kommer fra.

Kan foreslå vakuumpumpen, men tror ikke det.

Eksos tror jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ender med å gå for Dension Gateway 500, noen som vet hvor det er billigst/best å kjøpe? Evt noen som har dette, hvordan har dere gjort med DAB antennen/og evt handsfree (kabelføring)? :)

Tror eg har svart før. Men eg har gateway 500s bt. Men ikke dab.

Kjøpte min på bilradiospesialisten i bergen. Leitet litt rundt men fant ikke noe særlig billigere som rettferdigjorde vente tiden feks

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otis og Aroid; Takk for svar

 

Har forsøkt å stenge for eksos bak uten å høre noe forskjell. Hadde på det tidspunktet bare litt av tikkingen som vist på video.

Var senere på noen mils tur og stoppet i garasjen for å lytte videre, men da gikk den som en drøm uten noen form for ulyd.

Merkelig, og håper dette ikke er noe begynnelse til verre ?

 

Får se det an og håpe det beste. Tar uansett oljeskift og slenger med en flaske med "rens" samtidig. Så får jeg prøvd det også.

 

På venstre side motor i området under der en fyller servoolje er det to slanger som går inn i 2 magnetventiler/solenoider ? (Har elektrisk kontakt) og går videre inn i kupe.  har ikke sjekket hva de er til, men regner med det er kjølevann. Den ene slangen beveger seg med noen sekunders mellomrom og en kjenner trykkforskjeller når en tar på den. Regner med dette skal være slik, er vel en ventil som åpner og lukker ? Neppe noen sammenheng med tikkingen.

 

Tar selvfølgelig imot og håper på videre tips - :)

 

 

Sverre

Endret av Sverre_BMW525d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrgh har brukket fjæren på venstre forhjul ...er det muligt tenker jeg? Vært bort i dette før? Har sendt bilen på verksted men vurderer om jeg da nu må få byttet begge fjædre ...og om da også støddempere må byttes ... Dejlig bil, men tydeligvis et par ting som må fikses etter 150000

Edit...ikke fjæren på forhjul men opphenget/demper er det vel.

Sent from my iPad using Tapatalk

Endret av Danske
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...