Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti problemer med den elektriske actuatoren til turboen på 525d preface? Har som nevnt før i tråden hatt ladeproblem med bilen. Sjekket turboen for slakk idag og den var i veldig bra stand. tok så av wastgatestyringen og tested denne i en testbenk. Da var den kilt seg. Opnet den og smurte drevene litt og da kom den igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre her inne som kjører på Meyle-HD stag foran på sine biler? Byttet hele forstillingen i romjulen til Meyle-HD stag, og jeg må si jeg fikk en skikkelig god kvalitetsfølelse av disse delene. Bilen ble en helt annen med friske stag for å si det slik.

Har tidligere på mine femmere ( E34/E39 ) kjørt på billigere varianter sånn i forhold til studentøkonomien, og har hatt mye trøbbel med billigdeler egentlig. Veldig spent på holdbarheten på disse, de gir jo ikke mindre enn 4år garanti så det bør jo være gode saker.

 

Smelte på Meyle skiver foran også, reklamerte med 4års rustgaranti. Også med den samme gode kvalitetsfølelsen man får når man monterer skikkelige ting. 

 

Pris? 5000kr fra en fyr i England inkluderte følgende;

 

- Skiver og klosser

- Øvre og nedre bærearm

- Stabstag

 

Alt i Meyle sin HD serie. 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har planer om å bytte glødepluggene og gløderele på min 525d e61.

 

Det jeg lurer på:

 

-Er det noe spesialverktøy som må til for å gjøre denne jobben?

-Mye som må demonteres?

-Andre ting som bør byttes når jeg først skrur av alt dette?

-Er det en DIY på denne jobben her på forumet?

 

Fint visst noen kunne gitt meg litt hint på verktøy som trengs i grove trekk. (Trenger ikke skrive fastnøkkel 19 osv, men om det er noen dype piper eller forlenger ol som trengs)

 

Takk på forhånd.

Ellers vil jeg si at det ligger ufattelig mye nyttig info på dette forumet og det er en fryd å kunne gå inn å lese her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet swirl flaps på min forrige e60. Det holder lenge med et vanlig standard kopp nökkel sett.. Sikkert lurt om motor er litt varm for å enkelt få lös glödepluggene.. Men det er ufattelig mye plastikk som må bort.. Tipper at om du skrur ganske iherdig..så tar det ca 4 timer.. för du er helt ferdig.. hvis du söker på swirl flaps removal så vil du finne noen diyer som vil holde i massevis ift å jobben du skal gjöre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet swirl flaps på min forrige e60. Det holder lenge med et vanlig standard kopp nökkel sett.. Sikkert lurt om motor er litt varm for å enkelt få lös glödepluggene.. Men det er ufattelig mye plastikk som må bort.. Tipper at om du skrur ganske iherdig..så tar det ca 4 timer.. för du er helt ferdig.. hvis du söker på swirl flaps removal så vil du finne noen diyer som vil holde i massevis ift å jobben du skal gjöre..

 

Takk for svar.

Skal ta å søkel itt på youtube etter swirl flaps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facelift kom vel i 07/08? Iflg det jeg har lest er det ingen garanti at biler før 2009 ikke har flaps. Men det er litt om hverandre.

 

Min preface 525d hadde flaps, tok de bort i romjula :) Syns 4 timer var noe drøyt - da tar du deg god tid. Jeg bytta veivhusvent - oljeskift - swirlflapdelete på ca 3 timer effektiv skruing. 

Motoren under skal være "siste" motor med flaps såvidt jeg har fått med meg. 

 

 

Engine: M57TU2D30

M57TU2D30 was introduced in 2007, making its debut in the facelifted E60 and E61.

* M57TU2D30-UL: 197 PS (145 kW; 194 hp)
* M57TU2D30-OL: 235 PS (173 kW; 232 hp)@4000, 500 N·m (370 lb·ft)@2000-2750
* M57TU2D30-TOP: 286 PS (210 kW; 282 hp), 580 N·m (430 lb·ft)   
Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved nærmere inspeksjon av delekatalogen, så vil jeg tro at alle EU3 motorer av M57N, den som heter M57TUD25 i pre-facelift, har flaps.

Mens de motorene som ikke har EU3 ikke har flaps.

 

Ellers så har ingen facelift, M57TU2D30 flaps. Mens alle andre utgaver av samme motor har flaps.

 

Dette skal også gjelde for 3 serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt om de flaps. Kom bort i en site som heter realoem.com nå er jeg helt fersk eier innen e60 så denne er sikkert kjent for dere. Men her kunne jeg slå min bil op og under intake manifold desverre se at min har swirl flaps. Det er en motor M57N2. Som dere kanskje har set av tidligere innleg, kaster min olie fra manifold. Så vurderer å kaste meg ut i en skift af pakninger samt bort med swirlflaps. ...jeg har aldrig jobbet i motoren på en bil...er jeg helt på jordret om jeg kaster meg ut i dette...

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siden du linket til nevner vel egentlig ikke M57TU2D30, mer enn med spesifikasjoner.

Og TS på det forumet skriver selv at det ikke er "cast in stone"

Ref delekatalogen, så har ingen M57TU2D30 flaps.

 

Har jeg feil, så vis meg det.

Jeg vil ikke ha rett, jeg har bare sjekket delekatalogen, så tar jeg feil vil jeg gjerne vite det.

Jeg vil ikke spre feil info til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...