Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Knirk i komfortsete, trendier tips til "smøremiddel" eventuellt hva som skal til for å få slutt på denne gnagelyden.

Har hatt knirking flere plasser tideligere, men har klart å smøre litt skinnpleie på og det har gått bort. Denne gangen er det knirk i sidedekselet ut mot justeringsknappene. Litt av knirken er mellom sideputa og dekselet, men mesteparten kommer i fra knirk mellom sidedeksel og framdeksel. Har prøvd med WD 40, noe som ikke hjelper noe særlig.

Finnes det noe "fett" som kan løse dette over litt lengre perioder?  8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirk i komfortsete, trendier tips til "smøremiddel" eventuellt hva som skal til for å få slutt på denne gnagelyden.

Har hatt knirking flere plasser tideligere, men har klart å smøre litt skinnpleie på og det har gått bort. Denne gangen er det knirk i sidedekselet ut mot justeringsknappene. Litt av knirken er mellom sideputa og dekselet, men mesteparten kommer i fra knirk mellom sidedeksel og framdeksel. Har prøvd med WD 40, noe som ikke hjelper noe særlig.

Finnes det noe "fett" som kan løse dette over litt lengre perioder?  8-[

Har knirking i setet mitt også, smørte noe silikon spray i fjører osv ifjor, blei borte i noen måneder men er tilbake, har ikke giddi og smørt opp igjen, kan se om jeg husker det ila uka, se om det blir borte igjen, drit irriterende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ser på Yt at CIC er PNP iforhold til CCC skjerm (Str på Selve Skjermen) stemmer det? eller må det Sag og fil får å få de til å passe? Sitt å vurdere oppgraderinger til bilen og har fått en overkommelig pris fra en i Romania på komplett CIC med alt av deler og idrive knapp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bytter hele skjermhuset, og det er helt likt uavhengig av størrelse og type. Du må derimot belage deg på å sage litt når du skal montere iDrive-knotten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer bra med min erfaring, jeg har også vært oppe på 70 ( under litt belastning eller på tomgang ), men ligger rundt 65 ved cruising. Håper ny hovedtermostat gjør jobben, jeg er litt bekymret for hvor lenge bilen har vært kjørt med lav driftstemp med hensyn på DPF regen osv. Aner jo ikke hvor lenge dette har vært ett problem ( jeg har kun eid den i 4-5mnd ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for at min også har vært kjørt sånn en god stund, men ingen aning om den tar noe skade av det? Har kjøpt termostat, men ikke fått bytta enda. Ser egentlig ut som en grei jobb, når jeg ser den videoen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at en av kriteriene for at bilen skal kjøre DPF-regen er at motortemp er høyere en 75 grader. (og 240grader eksostemp)

Ser ut som en to-tre timers jobb hvis man tar seg god tid spør du meg - og ikke knekker noen bolter såklart. 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...