Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har Dension, funker fint. Har riktignok ikke Dension m/DAB. Men selve gatewayen fungerer veldig bra. 

 

 

EDIT: Bestilte meg også varmeveksler med termostat til girkassen. Hvis dette ikke fikser motortempen så ... vet jeg egentlig ikke helt hvor forbanna jeg kommer til å bli. Denne bilen begynner å bli litt dyr..  8-[

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå de siste dagene hatt en liten knirkelyd i bilen, aner ikke hvor den kommer fra, men det høres ut som fra ventilasjonen rett over lysbryter og sånt. Litt usikker fortsatt, ettersom jeg har prøvd å få fram samme lyden, men det kommer bare når jeg kjører. På nyasfaltert vei forsvinner denne også. Noen som har hatt lignende? Den lyden som går i et sekund imellom den andre er bare foten min på bremsen, som lager lyd fra gummien på skoene mine. Film under :

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en lignende lyd selv, men jeg sliter også med å finne ut hvor den kommer fra. Min høres ut som tennstiften på en lighter ( altså den som lager gnist ) og kommer når bilen treffer ujevnheter. Aner ikke hvor den kommer fra - og den er grusomt irriterende når du først legger merke til den.

Kombiner den med en hvine/pipe/skrapelyd fra bakaksel i svinger - som kun kommer når jeg har passasjer eller ting i bagasjen og du har noen skikkelig irritasjonsmomenter. Grøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en lyd som kom under kjøring og forsvant på nyasfaltert vei. Denne kom fra dekselet på speilet som ligger mot frontruten.

Kan ikke si at lyden er helt lik, men kanskje.. [emoji14]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en lignende lyd selv, men jeg sliter også med å finne ut hvor den kommer fra. Min høres ut som tennstiften på en lighter ( altså den som lager gnist ) og kommer når bilen treffer ujevnheter. Aner ikke hvor den kommer fra - og den er grusomt irriterende når du først legger merke til den.

Kombiner den med en hvine/pipe/skrapelyd fra bakaksel i svinger - som kun kommer når jeg har passasjer eller ting i bagasjen og du har noen skikkelig irritasjonsmomenter. Grøss.

Jeg hadde en lyd som kom under kjøring og forsvant på nyasfaltert vei. Denne kom fra dekselet på speilet som ligger mot frontruten.

Kan ikke si at lyden er helt lik, men kanskje.. [emoji14]

 

Da har jeg faktisk funnet ut hvor denne lyden kommer fra, og det er ikke speilet, ei ventilasjonen, det er faktisk fjernlys-hendelen. Holdt rundt den på noen steder på vei hjem idag jeg vet det "knirker", og det ble helt stille, så endte med at Check og OBC knappen ble trykt inn relativt mange ganger, og tappa på hendelen, og klemt den sammen, og lyden er borte. 

 

Scoot, du kan jo se etter om det kanskje er fjernlys hendelen/brytern din som lager den samme lyden som jeg hadde. Merkelige greier at sånne ting kan lage lyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å bytte slitasjevarsler på forrige bremsekloss bytte, har nå fått opp at jeg må bytte bremseklosser fremme. Nå får jeg ikke nullstillt detta via triptelleren, er det kanskje fordi jeg må bytte slitasjevarsler? Dårlig forklart men :P

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat fått beskjed om trolig ledningsbrudd i bakluke og verkstedet har prestert å gi tilbud for å fikse det på 22.000 inkl 86 arbeidstimer. Sånt gjør at det går en faen i meg. Kan dette være i nærheten av riktig? Og hvor komplisert er jobben med å sette inn rep-satsen selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hva som er galt egentlig. Problemet eksisterer i bakluka på E39 sedan også. Det fiksa jeg for egen hånd med loddebolt og litt god tid selv. Ble for dumt å kjøpe nytt sett for å fikse 4 kabelbrudd. 

 

Har aldri vært hands-on med dette problemet på E61, så jeg skal ikke uttale meg om hvor komplisert/vanskelig det er. Otis har sikkert god peiling her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å bytte slitasjevarsler på forrige bremsekloss bytte, har nå fått opp at jeg må bytte bremseklosser fremme. Nå får jeg ikke nullstillt detta via triptelleren, er det kanskje fordi jeg må bytte slitasjevarsler? Dårlig forklart men [emoji14]

Sent from my iPad using Tapatalk

Du må bytte slitasjevarsler.

Det spørs jo hva som er galt egentlig. Problemet eksisterer i bakluka på E39 sedan også. Det fiksa jeg for egen hånd med loddebolt og litt god tid selv. Ble for dumt å kjøpe nytt sett for å fikse 4 kabelbrudd.

Har aldri vært hands-on med dette problemet på E61, så jeg skal ikke uttale meg om hvor komplisert/vanskelig det er. Otis har sikkert god peiling her ;)

Det finnes et eget kit for å fikse kabelbrudd.

BMW selger dette.

Da skal man skifte kablene fra bak høyttaler i taket og hele veien ut i luka.

Ellers kan du å bare skifte ut de delene som er defekt og klippe ledningene på en kurant plass i bakluke, da slipper du å strekke helt ut til hvert punkt.

Husk å bruke multitråd kabel for at de skal tåle mye flex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...