Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på om flere som har hatt problem med ECU på E60 diesel?

Jeg har en 05 530d og kjører med TRF downpipemed 285 software.

Etter jeg bytta høgtryksdieselpumpe så vil ikke bilen starte(kommer diesel helt fram til dysene)

Vi prøvde med en diagnose med skikkelig diagnoseutstyr men får ikke noe respons fra ECU, kun melding om sjekk ECU om den er tilkoblet. Andre styreenheter i bilen fant vi.

Kan lav spenning på batteri ha svidd ECUen?

Takker for svar!

 

Hvis du ikke får noe svar i det hele tatt fra motorstyring så kan det jo tyde på noe der ja... Men lav batterispenning burde ikke gjløre at du steker hjernen sånn sett nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om man kan sjekke hvor bilen ble kjøpt ny? Prøver å få tak i Bavaria skiltholdere men det kreves visstnok at bilen er kjøpt ny hos dem.

 

høres rart ut, sist jeg var innom og ba om dette fikk jeg med meg et par til min bil da jeg spurte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2009 520DA E60. Den har begynt å oppføre seg rart. Bakluka begynner å gå opp av seg selv når jeg står rolig, og tråkker på bremsen. Er det noen som veit hva dette kan være?

Mulig feil med bryter? Henger seg oppe, evnt ledninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2004 mod e60 525d 

Slit med at av og til dett nærlysan "ned". Lyser mye kortere en vanligvis, ca 3 meter foran biln kansje. e orginal xenon i nærlys med sving.

Nån andre som har vært borti det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe har glemt å oppdatere den. E60 525d, men syns i hvertfall at det ikke er noe 'premium' over å ha det på skiltrammen. Men ja kan fint si meg enig i at en gjennom rusta 97 e39 med splitter nye bavaria rammer ikke er den beste reklamen.

Endret av Kølla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2004 mod e60 525d 

Slit med at av og til dett nærlysan "ned". Lyser mye kortere en vanligvis, ca 3 meter foran biln kansje. e orginal xenon i nærlys med sving.

Nån andre som har vært borti det?

Skjer det med begge lyktene?

gåen nivå sensor eller control arm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyinnkjøpt bil med servicehefte. Men ser ikke ut til å luftfilteret har vært bytta på leenge..

Følte hvertfall at det var på tide :oo:

Bytta veivhusventilasjon i samme slengen.

Mye skruing av deksler for å komme til begge deler ja :-s

 

WP_20150327_17_39_14_Pro_zpskogjtffm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...