Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har vært borti lekasje fra fordamper i forbindelse med AC?

Regna med at min var tom for gass. Men "verkstedhistorikk" sier at den har vært sjekka for lekasje tidligere og at fordamper må byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å komme til den? Må en ut med hele dashbordet?

Nå håper jeg jo at dette går på garanti hos forhandleren jeg kjøpte bilen av, men det hadde jo vært greit om det var lettvint likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige eier hadde den inne for feilsøking. Og i papirene så står det at AC anlegget har blitt trykktestet. De hørte tydelig lekasje fra varmeapparat på høyre side. At det var fra fordamperen, og den må byttes.

 

Er det noe annet ord for denne fordamperen? Finner ikke noe ved det navnet på sidene til GS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte sportsratt som skulle ha stått på en 04mod E61 så det skulle jo passe på min 05mod som er produsert før sept.

Men neida, det ser ut til at jeg har fått et ratt som passer på biler etter sept 05.  Baksida er hvertfall veldig forskjellig.

Det øverste er det nye.

 

WP_20150328_12_35_07_Pro_zps47qmiy34.jpg

Endret av T.H.O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ett "kjøleskap" i midtkonsollen min, mem det er sluttet å kjøle. Er det jeg som ha trykket på noe?

Det er en allmenn misoppfatning at det er et kjøleskap i midtkonsollen. Det er altså fell, og den lille luften som kommer der kan ikke påvirkes av deg som sjåfør.

Kjøpte sportsratt som skulle ha stått på en 04mod E61 så det skulle jo passe på min 05mod som er produsert før sept.

Men neida, det ser ut til at jeg har fått et ratt som passer på biler etter sept 05. Baksida er hvertfall veldig forskjellig.

Det øverste er det nye.

Det nye rattet du har fått er for biler etter 09/2005.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige eier hadde den inne for feilsøking. Og i papirene så står det at AC anlegget har blitt trykktestet. De hørte tydelig lekasje fra varmeapparat på høyre side. At det var fra fordamperen, og den må byttes.

 

Er det noe annet ord for denne fordamperen? Finner ikke noe ved det navnet på sidene til GS

 

 

Man må ut med hele dashbordet og selve varmeapparatet for å bytte fordamper.

 

Jeg tok feil av fordamper og kondenser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...