Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en 2004 mod 525d e61.. Fikk oppvarsel om tett dpf. Så sjekka motor tempen den lå på 55-60 grader..

Bytta først hovedtermostaten hjalp litt steg til ca 65. Bytta agr termostat i stad da steg den og holdt seg på 98-99 grader.

Noen som har vært borti det før og har noen tips til hva det kan være?

Mvh Andreas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel nevnt bortimot på hver side i denne tråden siden det ble vinter/kaldt. Termostatene på m57 har en lei tendens til å ryke, og det er vanskelig å si hvilken av de det er. 

Ordna det seg med partikkelfilteret ditt etter du bytta termostat? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EGR termostaten ryker alltid. Det finnes ikke en eneste som fungerer som den skal i mer en toppen et par år. Vanlig termostat kan naturligvis også ryke, men på langt nær like vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EGR termostaten ryker alltid. Det finnes ikke en eneste som fungerer som den skal i mer en toppen et par år. Vanlig termostat kan naturligvis også ryke, men på langt nær like vanlig. 

Er vel nevnt bortimot på hver side i denne tråden siden det ble vinter/kaldt. Termostatene på m57 har en lei tendens til å ryke, og det er vanskelig å si hvilken av de det er. 

Ordna det seg med partikkelfilteret ditt etter du bytta termostat? :)

Hmmm finner ikke noe om problemer med for varm motor etter agr termostat bytte;) ligger på 98-99 enda jeg kjørte med egg under gass pedalen:)

Ikke bytta dpf enda gidder ikke bruke så mye penger på`n før det som gjør att den tetter seg er på stell;)

Kan det være pga att det er tett att den blir så varm?

Endret av Viking 86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, heller at den ikke ble varm. Bilen kjører ikke regen med mindre motortemp er over 75grader ( og en del andre betingelser ). Jeg sliter fortsatt med temperatur nede på 60-70 tallet, og har nå byttet både egr og hovedtermostat til ingen nytte. Neste stopp er termostat/varmeveksleren til automatkassa, den er på vei i posten as we speak... krysser fingra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en 2004 mod 525d e61.. Fikk oppvarsel om tett dpf. Så sjekka motor tempen den lå på 55-60 grader..

Bytta først hovedtermostaten hjalp litt steg til ca 65. Bytta agr termostat i stad da steg den og holdt seg på 98-99 grader.

Noen som har vært borti det før og har noen tips til hva det kan være?

Mvh Andreas.

Men 98-99 grader var jo voldsomt høyt!

Sikker på at det ikke var 88-89?

Tror ikke det er unormalt høyt med 100 grader. Skjønt - min passerer sjelden 70.

VAG-biler ligger jevnt på 90, men har kjørt litt Mercedes (gudforby, men det er en ML63 AMG), og den ligger på 100 grader jevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - trenger å få transporteret en cykel på min e60. Fins der en bra løsning (uten takbøjler og uten trekk)...?

Ikke plas i bilen nei og har ikke hengerfeste

Hvis ikke du har avslått det helt, så anbefaler jeg virkelig takstativ. Har selv Thule med firkantrør, og tar det av og på hver gang jeg skal bruke det.  

Gull til både kajakk og sykkel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var brytereninne i bilen på fører siden, den som lukker opp bagasjeluka. Den hadde satt seg fast litt, tok den ut og renset den og smurte med WD40. Og det fungerer uten problem lenger, sparte en del kroner på det å gjøre det selv

Mulig feil med bryter? Henger seg oppe, evnt ledninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er unormalt høyt med 100 grader. Skjønt - min passerer sjelden 70.

VAG-biler ligger jevnt på 90, men har kjørt litt Mercedes (gudforby, men det er en ML63 AMG), og den ligger på 100 grader jevnt.

Unormalt for denne biltypen og ligge på 100, EGR-termostaten regulerer åpner seg gradvis mellom 70-90 grader, og er i hovedsak termostaten som skal sørge for at bilen ligger jevnt på 90. Hvis bilen din sjeldent er over 70 så har du - i likhet med mange av oss andre problemer med en av termostatene, og det er enklest og bytte EGR først :)

Veldig sjeldent at disse feiler i form av at den er stengt, riktignok.

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden problemet med for høy temperatur kom etter skifte av AGR/EGR termostat, så må det jo være feil på den.

Var den som var møkk sprett ny fra tyskland.. får dra på bilia å bestille ny org i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...