Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

post-52900-0-36959300-1428766818_thumb.j

ENDELIG! Synderen var da herved termostaten på oljevarmevekslertingen til automaten.

Og til dere som i fremtiden eventuelt også må bytte denne, forbered dere litt psykisk først. Det er definitivt noe av det mest knotete jeg har gjort på en bil hittil. Blod, svette og bannskap beskriver disse 2,5 timene. 

Men herregud så deilig å vite at den er i orden og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vanligste årsak til at en 525d 05 mod ikke går som den skal? Regner hvertfall med at det bør være mer trykk i den enn det er.

Greia er at jeg blir frakjørt av en 200cdi 136hk.

Merker ikke noe feil på bilen ved vanlig kjøring. Men har jo følt at den mangler litt pulver ved pådrag.

Diagnose har jeg ikke fått tatt enda. Kabel er kjøpt inn, men det er jo umulig å få installert uten å være dataingeniør, noe jeg ikke er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mulig å se distanse kjørt siden sist regenerering i rheingold, samt måle trykkforskjell før og etter partikkelfilter..? Dog, skal det ikke dukke opp feilmelding i iDrive dersom dette begynner å gå tett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det flere som har hatt korrosjonsproblemer på festene til sidespeilene? Jeg har mistet store flak med lakk fra speilholderne og det er ingen støtte å få fra Bilia (Bilen er 2006 model). Skjelden sett slik flassing på andre bilmerker... Tips til utbedring?

post-56965-0-07858400-1429093711_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet like greit speil til noen med plast-brakett, så ble jeg kvitt problemet :)

Mange her som har ettermontert M-pakke forresten? Fikk min fra lakkering i går, tenkte å montere sammen fronten blant annet, meen...

Uendelig mange klips og skruer til alt mulig, og det fulgte ikke med noen instruks på hva som skal hvor... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan da egentlig? er festene for langt fra hverandre?

Gummiproppene på panser og luke kan være litt sprø og stiv og ikke bøyelig lenger. Spray litt silikon slik at du får bøyeligheten frem. Se om det hjelper.

Hei jeg fant et eksempel på hva jeg mente, to forskjellige festemekanismer her.

post-78861-0-06321200-1429121495_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...